گوگل اپلیکیشن های دزد پسورد فیس بوک را حذف کرد

به گزارش مجله دور زمین، گوگل 9 اپ اندروید را از پلی استور حذف نموده که با سرقت اطلاعات ورود به حساب کاربری فیس بوک افراد، قوانین حریم خصوصی را نقض نموده اند.

گوگل اپلیکیشن های دزد پسورد فیس بوک را حذف کرد

تحلیلگران Dr.Web (یک فراوری نماینده روسی نرم افزار آنتی ویروس) 9 اپ حاوی تروژان کشف کردند که اطلاعات ورود به حساب کاربری فیس بوک (نام و پسورد) را سرقت می نمایند. پس از این کشف، گوگل اپلیکیشن های مذکور را از پلی استور حذف کرد.

این اپ ها نام های مبهمی نداشتند و بدافزار موجود در آنها به طور کلی 5.8 میلیون بار دانلود شده بود. به طور دقیق تر بدافزار در اپ هایی با نام هایی مانند Horoscope Dailyو Rubbish Cleaner قرار داشت.

اپلیکیشن های مذکور با بارگذاری صفحه لاگین واقعی فیس بوک کاربران را فریب می دادند و در مرحله بعد جاوا اسکریپتی از یک سرور دستور و کنترل را بارگذاری می کردند تا اطلاعات ورود به حساب کاربری را سرقت و به اپ منتقل نمایند.

بعلاوه اپلیکیشن های مذکور کوکی هایی از بخش احراز هویت را سرقت می کردند.

در کل 5 نسخه از بدافزار رصد شد اما همه آنها از یک کد جاوا اسکریپت و فرمت فایل های تنظیمات برای سرقت اطلاعات استفاده می کردند. بنابراین احتمالاً احتیاج باشد گوگل بدافزار مذکور را در سیستم خود ردیابی کند تا به این ترتیب از نفوذ هکرها به سیستمش جلوگیری کند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1883

به "گوگل اپلیکیشن های دزد پسورد فیس بوک را حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل اپلیکیشن های دزد پسورد فیس بوک را حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید