گرد و غبار علت احتمالی شکوفایی جلبکی دریای عمان

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران: معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: گرد و غبار علت احتمالی شکوفایی جلبکی دریای عمان است.

گرد و غبار علت احتمالی شکوفایی جلبکی دریای عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طی نامه ای از مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خواسته شد با نمونه برداری و جمع آوری داده ها، میزان اثرات شکوفایی جلبکی دریای عمان بر آب های ساحلی ایران را آنالیز کند و گزارش دهد.گزارش ارسالی از راپمی که بر اساس تصاویر به دست آمده از ماهواره مدیس در محدوده دریای عمان است نشان دهنده شکوفایی جلبکی به مساحت 88 هزار کیلومتر مربع در این اکوسیستم آبی است.

وی اضافه کرد: این گزارش حاکی از آن است که گرد و غبار دو هفته گذشته کشورهای ایران و پاکستان عامل احتمالی وقوع این پدیده است. بر همین اساس طی نامه ای از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خواسته شد با نمونه برداری و جمع آوری داده ها، میزان اثرات این اتفاق بر آب های ساحلی ایران را آنالیز و گزارش دهد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری رخ داد پدیده کشند سرخ سال گذشته در سواحل صحار تا فجیره دریای عمان، گفت: سال گذشته پس از آنالیز های متعدد تعیین شد عامل حادثه مذکور، گونه نوکتیلوکا بوده است.

لازم به ذکر است، گونه نکتولیکا گونه ای است که غالباً بر سطح دریا و نزدیک سواحل یافت می گردد و گونه ای بیرنگ و بیگانه خوار است.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 405

به "گرد و غبار علت احتمالی شکوفایی جلبکی دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرد و غبار علت احتمالی شکوفایی جلبکی دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید