چند ایده جذاب برای طراحی داخلی خانه های کوچک

به گزارش مجله دور زمین، طراحی داخلی خانه های کوچک تفاوت های مشخصی با خانه های عظیم داشته و رعایت موارد خاصی باعث می گردد تا فضای این خانه ها کاربردی تر، آرامش بخش تر و زیباتر باشد. همچنین بسیاری از ایده های موجود در این زمینه با هدف عظیم تر نشان دادن خانه است. بسیاری از ما به دلایل گوناگون و نوع سبک زندگی امروزی در کلان شهرهای عظیمی مثل تهران، در خانه های آپارتمانی کوچک با متراژ کم زندگی می کنیم.

چند ایده جذاب برای طراحی داخلی خانه های کوچک

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

از سویی همین سبک زندگی باعث شده است که ما نیازمند داشتن وسائل متعددی در خانه باشیم. از مبلمان و تزئینات مختلف گرفته، تا تجهیزات کاربردی مثل رایانه و وسایل متعدد آشپزخانه، همگی منجر به شلوغ تر شدن خانه های کوچک ما می گردد. بنابراین شاید این ایده ها برای بسیاری از ما مفید و جذاب باشد.

رنگ و نور ساختمان

رنگ یکی از عناصر مهم در معماری داخلی ساختمان است. این موضوع درباره طراحی داخلی خانه نیز بسیار اثرگذار است. رنگ ها می توانند فضاهای موجود در خانه را از یک دیگر تفکیک نموده و فضاهایی از نظر فیزیکی پیوسته و در عین حال از نظر بصری مجزا ایجاد نمایند.

استفاده از ویژگی تفاوت رنگی در خانه های کوچک می تواند باعث کوچک تر نشان دادن خانه گردد. در مقابل اگر شما از رنگ های ساده، یکسان و بدون طرح و بافت، در دیوارها و کف پوش های خانه بهره ببرید؛ می توانید فضای خانه کوچک خود را عظیم تر و دل بازتر نشان دهید. این مسئله را حداقل در فضاهای مجزا مثل اتاق نشیمن رعایت کنید؛ و سعی کنید از رنگی روشن و یک دست برای این بخش بهره ببرید.

در زمینه نور نیز، سعی کنید از پرده های روشن و منابع نوری بیشتری بهره ببرید. ترکیب کردن نور آفتابی و مهتابی نیز باعث می گردد فضای طبیعی تری داشته باشید. آینه های عظیم از دیگر ابزارهایی است که می تواند در خانه کوچک شما وسعت دید بصری مناسبی ایجاد کند.

دکوراسیون و تزئینات

دکوراسیون و تزئینات خانه می تواند فضای شما را بسیار شلوغ و یا بسیار خلوت کند. در یک خانه کوچک باید با وسواس بسیار بیشتری دست به انتخاب این وسایل بزنید. برای این کار اولا از وسایل و تزئینات بسیار عظیم پرهیز کنید. در درجه دوم نیز بهتر است فضای خود را مینیمال نموده و با تعداد تزئینات کمتری فضای خانه خود را شکل دهید. به طور کلی طراحی های مینیمال فضای شما را عظیم تر نشان می دهند.

وسایل اصلی خانه

همه چیز را متناسب خریداری کنید. به عنوان مثال در فضاهای کوچک مبلمان استیل و سلطنتی انتخاب مناسبی نیست. این مبلمان ها معمولا عظیم تر و با ارتفاع بیشتری هستند. در نتیجه علاوه بر اینکه فضای زیادی را اشغال می نمایند؛ زیبایی خود را نیز به خوبی نشان نمی دهند. این مبلمان برای فضاهای عظیم مناسب است. در این زمینه می توانید به سراغ مبلمان راحتی، انواع کاناپه و یا مبلمان کلاسیک اتریشی بروید. همه این موارد کوچک تر و ظریف تر بوده و فضای خانه شما را عظیم تر نشان می دهد. در این زمینه حتی می توانید به انواع نیم ست ها نیز فکر کنید. شاید واقعا نیازی به یک ست کامل 9 یا 7 نفره نداشته باشید.

نصب کردن تلویزیون روی دیوار و استفاده از فرش های کوچک تر از فضای موجود و خالی بودن اطراف آن نیز از دیگر مواردی است که در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد.

آخرین نکات

استفاده از فضاهای موجود در ارتفاع برای نصب کمدها و استفاده از کمدها برای نظم دادن به تمام وسایل و خرده ریزها، استفاده از مبلمان تخت خواب شو، استفاده تخت های جک دار برای بهره بردن از فضای زیر تخت و در نهایت حذف وسایل غیر کاربردی، از جمله مواردی است که می تواند موجب بهبود فضای شما شده و طراحی داخلی خانه کوچک شما را سامان داده و آن را عظیم تر نشان دهد.

منبع: ویرا معماری
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 997

به "چند ایده جذاب برای طراحی داخلی خانه های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ایده جذاب برای طراحی داخلی خانه های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید