پرواز کبک ها در تالار هنر

به گزارش مجله دور زمین، نمایش پرواز کبک ها نوشته داود کیانیان، به کارگردانی حمید کیانیان و با حضور جمعی از توان یابان جسمی حرکتی کودک، نوجوان و بزرگ سال از پنجم اسفند در تالار هنر روی صحنه رفته است.

پرواز کبک ها در تالار هنر

این نمایش کاری از مؤسسه ی خیریه ی توانمندسازی باران است که از 11سال پیش با مدیریت حمید کیانیان در مشهد فعالیت می کند و تاکنون اجراهای گوناگونی را در کشور روی صحنه برده است. گفتنی است پرواز کبک ها تا20 اسفند ساعت 19و20دقیقه در تالار هنر به روی صحنه می رود.

نمایش پرواز کبک ها تازه ترین فعالیت این گروه است که سال گذشته در بیست و چهارمین جشنواره ی بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه رفت و به عنوان اثر برگزیده در بخش آموزشی این جشنواره انتخاب شد. این نمایش درباره ی فاصله ای است که این روزها به واسطه ی فضای مجازی، میان فرزندان و پدر و مادرهایشان ایجاد شده و نگاهی به بازی نهنگ آبی دارد.

رضا کیانیان نیز به عنوان مشاور هنری با اجرای این نمایش همکاری دارد. حمید کیانیان با همراهی اعضای این گروه هنری تاکنون 556 اجرا در 31 شهر کشور به روی صحنه برده و رکورددار اجرای نمایش توسط توان یابان است. از مهم ترین اهداف این گروه، انگیزه بخشی به معلولان جسمی و حرکتی است تا بتوانند در فضای عمومی جامعه حضور داشته باشند و شجاعت و جسارت انجام امور روزمره ی خود را به دست آورند.

حمید کیانیان، بنیان گذار مؤسسه ی خیریه ی باران و طراح و کارگردان این نمایش در یادداشتی کوتاه درباره ی اجرای این اثر نمایشی نوشته است:هنر همواره در خدمت اهداف انسانی بوده و اگر در مواردی این قانون نانوشته به اسباب گوناگون و فرصت طلبانه، دور زده شده است، حتماً و مطمئناً نقض و غرضی اتفاق افتاده که تقصیرش به گردن هنر نیست. ما در این اثر هنری که توسط معلولان عزیزمان اجرا می شود، قصد آن را داریم که به کمک هنر، خطرها و چالش های فضای مجازی را بررسی و راه های بازگشت نوجوانان عزیز را به دنیای واقعی بازگو کنیم. چراکه زندگی در واقعیت جریان دارد و نه در گوشی ها و تبلت ها.

عکس: سایت ایران تئاتر

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 245

به "پرواز کبک ها در تالار هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز کبک ها در تالار هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید