مجلس یونان به تغییر نام کشور مقدونیه رأی داد

به گزارش مجله دور زمین، مجلس یونان روز آدینه بدون توجه به اعتراضات مردمی، به طرح تغییر نام کشور مقدونیه به جمهوری مقدونیه شمالی که هم نام با منطقه شمال یونان است، رأی داد.

مجلس یونان به تغییر نام کشور مقدونیه رأی داد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علیرغم اعتراضات گسترده مردم یونان، نمایندگان مجلس این کشور امروز (آدینه) به طرح توافق تغییر نام جمهوری مقدونیه رأی دادند.

یونانیها جمهوری مقدونیه را بخشی از قلمرو و هویت خود محسوب می نمایند.

توافق تغییر نام جمهوریه مقدونیه به جمهوریه مقدونیه شمالی سال میلادی گذشته بین آتن و اسکوپیه پس از نزدیک به سه دهه حاصل شد، با این حال یونان اعلام نمود که این توافق را به رأی گیری خواهد گذاشت که در جلسه امروز مجلس این کشور با اکثریت آرای نمایندگان به تصویب رسید.

نیکوس کوتزیاس و نیکولا دیمیتروف وزرای خارجه یونان و مقدونیه در جزیره پرسپا در مرز دو کشور این توافق را با حضور نخست وزیران دو کشور امضا کردند. در این مراسم ماتئو نیمتس فرستاده سازمان ملل و شماری از مقامات اروپایی شرکت داشتند.

موقعیت کشور مقدوینه و سه مقدونیه یونان

پیشتر مجلس جمهوری مقدونیه بیست و هشتم مهرم ماه گذشته به طرح تغییر قانون اساسی این کشور جهت تغییر نام آن به مقدونیه شمالی رأی داده بود.

دولت یونان از سال 1991 که مقدونیه از جمهوری یوگوسلاوی جدا شد، به نام این جمهوری تازه استقلال یافته که هم نام بخش هایی از مناطق شمالی یونان است اعتراض داشت که بالآخره وزرای خارجه یونان و مقدونیه 27 خرداد (17 ژوئن) در جزیره پرسپا در مرز دو کشور توافق تغییر نام مقدونیه را امضا کردند.

یونان 13 استان دارد که نام سه استان از بین این استان های سیزده گانه با مقدونیه آغاز می گردد(مقدونیه شرقی و تراکیه، مقدونیه غربی و مقدونیه مرکزی).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 463

به "مجلس یونان به تغییر نام کشور مقدونیه رأی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس یونان به تغییر نام کشور مقدونیه رأی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید