ورود میلیونی مسافران به گیلان

به گزارش مجله دور زمین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: نزدیک به یک میلیون و 200 هزار مسافر از مرز های زمینی و هوایی وارد گیلان شده اند.

ورود میلیونی مسافران به گیلان

به گزارش ایرنا، مسعود حلاج پور گفت: تا کنون17هزار و 839 نفر از موزه ها، اماکن تاریخی و تأسیسات تفریحی استان بازدید نموده اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر های نوروزی گیلان ادامه داد: با توجه به آمارها، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه میراث روستایی رشت انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه های استان گیلان به شمار می فرایند.

مسعود حلاج پور با اشاره به شرایط مطلوب رعایت پروتکل های بهداشتی در تأسیسات گردشگری گیلان گفت: نیرو ها و واحد های نظارتی اداره کل با انجام گشت های نظارتی مداوم، نحوه رعایت پروتکل های اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در تأسیسات گردشگری و اقامتی مجاز استان گیلان را در طول ایام نوروز به طور دقیق مورد رصد قرار می دهند.

وی بیان نمود: تا به امروز 782 بازدید میدانی اجرا شده و واحد های گردشگری استان در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط مطلوبی قرار دارند و در صورت مشاهده نقض این پروتکل ها با واحد های خاطی برخورد می گردد.

بر اساس گزارش و آمار های اداره کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه زمانی 27 الی 30 اسفند 1399، بیش از 218 هزار دستگاه خودرو به وسیله مبادی ورودی به استان گیلان وارد شدند که در این میان محور آزاد راه قزوین-رشت و رامسر-چابکسر به ترتیب بیشترین آمار ورودی و محور خلخال به اسالم کمترین حجم ورودی وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1723

به "ورود میلیونی مسافران به گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود میلیونی مسافران به گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید