قرارداد رسانه ملی برای ساخت مستند یوزپلنگ ایرانی در بازار برلین

به گزارش مجله دور زمین، چنگیز حسنی مدیر رسانه بین الملل سیما و سرپرست غرفه سازمان صدا و سیما IRIB در بازار فیلم اروپا efm که در حاشیه جشنواره فیلم برلین برگزار می گردد در تبادل نظر با خبرنگاران با تاکید بر اینکه این غرفه کاملا مستقل و در کنار غرفه سینمای ایران واقع شده است، به اهم برنامه های سازمان صدا و سیما در این دوره از جشنواره اشاره نمود و گفت: اداره کل تامین برنامه و رسانه بین الملل صدا و سیما زیر مجموعه معاونت سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت می نماید و مسئولیت خرید برنامه های خارجی، تولیدات نمایشی داخل کشور را برعهده دارد.

قرارداد رسانه ملی برای ساخت مستند یوزپلنگ ایرانی در بازار برلین

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

وی ادامه داد: در این بخش با حضور کارشناسان فیلم های خارجی در بازارهای بین المللی مانند برلین محصولات خارجی به صورت انیمیشن، سریال و فیلم فراوری می گردد و توسط کارشناسان و نمایندگان شبکه های تلویزیونی این آثار ارزیابی شده و در صورت تایید و قابل پخش بودن برنامه ها، مذاکرات لازم برای خرید آثار انجام می گردد و بعد از آن به مرحله عقد تفاهم نامه و در تهران به مرحله قراردادها می رسد.

این مدیر سینمایی اعلام کرد: علاوه بر خرید آثار خارجی، مسئولیت فروش فراوریات سازمان نیز در اداره رسانه بین الملل انجام می گردد که از آن جمله می توان به فروش سریال، تله فیلم، انیمیشن و برنامه های کوتاه اشاره نمود همچنین گاهی برنامه های سرگرمی به علاقه مندان فروخته می گردد.

ساخت مستندی به صورت مشترک با آلمان با موضوع یوزپلنگ ایرانی

حسنی گفت: حضور در جشنواره های خارجی توسط اداره رسانه بین الملل انجام می گردد که برای حضور در جشنواره های بین المللی تلویزیونی زمینه مناسب برای فراوریات مشترک در بازار فیلم را ایجاد می نماید.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم اداره رسانه بین الملل در حوزه فراوریات مشترک است، شرح داد: با توجه به اینکه یکی از موفقت ترین فعالیت های ما در این حوزه فراوری مستند برای شبکه zdf آلمان بود، سال جاری نیز در بازار فیلم برلین، برای ساخت مستندی به صورت مشترک با موضوع یوزپلنگ ایرانی قرارداد بستیم.

وی تاکید نمود: مانند اکثر بازارهای بزرگ جهانی که در آن شرکت می کنیم، سال جاری نیز یک غرفه اجاره کردیم که در آن فعالیت های خرید و فروش و فراوری مشترک را ادامه می دهیم. سال جاری غرفه ما در کنار چتر سینمای ایران قرار گرفته است و همچنان به صورت مستقل به کار خود ادامه می دهد.

عرضه فراوریات سازمان در عرصه بازار جهانی را دنبال می کنیم

مدیر رسانه بین الملل سیما ادامه داد: هدف اصلی ما از حضور در بازارهای بین المللی علاوه بر خرید به موقع برنامه ها، ارتباط مستقیم با تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی و حذف واسطه برای خرید این آثار است در چنین شرایطی مستقیما می توانیم با صاحبان اثر ارتباط برقرار نموده و در هزینه خرید آثار صرفه جویی کنیم.

مسئول غرفه صدا و سیما IRIB گفت: همچنین یکی از مهمترین بحث هایی که در بازار فیلم دنبال می کنیم بحث عرضه فراوریات سازمان در عرصه بازار جهانی است، با توجه به اینکه بازار فیلم اروپا بازار در سال جدید میلادی است می تواند فرصت خوبی برای فروش آثار به کشورهای منطقه از جمله ترکیه به عنوان خریدار خوب برنامه های ایرانی باشد.

استقبال ترکیه از سریال جلال الدین و فراهم کردن مقدمات پخش جهانی جلال الدین

وی ادامه داد: به عنوان مثال در این دوره از بازار فیلم اروپا چند کمپانی از کشور ترکیه استقبال خوبی از سریال جلال الدین داشته اند که در حال مذاکره برای فروش این سریال به این کشور هستیم. علاوه بر آن با توجه به اینکه پخش جهانی شیار 143 در اختیار ما واقع شده است مقدمات مختلف برای پخش جهانی آن را در این بازار فراهم نموده ایم. به عنوان مثال مقدمات دوبله این فیلم به زبان های مختلف از جمله انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و عربی فراهم شده که طی یک ماه آینده آماده می گردد. در کنار آن زیرنویس این فیلم به زبان های مختلف نیز صورت گرفته است.

تا اواخر سال برای اکران شیار 143 در سطح جهانی آماده می شویم

حسنی اعلام کرد: طی روزهایی که از برگزاری جشنواره فیلم برلین می گذرد، با کمپانی هایی از کشورهای ترکیه، کره، ژاپن، فرانسه و آلمان برای پخش جهانی شیار 143 وارد مذاکره شده و تا اواخر سال برای اکران فیلم در سطح جهانی آماده می شویم. البته امیدوارم در روزهای باقی مانده از بازار فیلم اتفاقات بهتری برای سینمای ایران فراوریات تلویزیونی اتفاق افتاده و بتوانیم فروش خوبی را در بازار داشته باشیم.

وی شرح داد: بازارهای بین المللی می تواند فرصت خوبی برای توسعه و نشر فرهنگ اسلامی داشته باشد.

مدیر رسانه بین الملل سیما اعلام کرد: طبق روال بازارهای بین المللی، غرفه ما نیز تعدادی فیلم های جدید دارد که طی یک سال گذشته فراوری شده و برای عرضه در نظر گرفته است، همچنین تعدادی از فیلم های فراوری سال های قبل نیز برای ارائه به خریداران انتخاب شده و بروشور و نسخه دی وی دی این دسته از محصولات آماده شده تا به علاقه مندان معرفی گردد. در این گروه از فیلم ها هر محصولی را که فکر می کنیم می تواند برای مخاطب بین المللی جذاب باشد، معرفی می کنیم.

وی شرح داد: از میان فیلم های فراوریی جدید تنهای تنهای تنها، مستند از آلپ تا دماوند، سری جدید مستند ایران، تله فیلم قصه من و دوچرخه بابام و فراوریات جدید انیمیشن مرکز صبا برای ارایه در این بازار آماده شده است.

این مدیر تلویزیونی تاکید نمود: براساس آمار و ارقام فیلم های تاریخی و مذهبی، مانند مریم مقدس، یوسف پیامبر، مختار نامه از جمله فراوریات مورد استقبال در کشورهای منطقه و کشورهای آسیایی و فراوریات مستند ما بیشتر در کشورهای شمال افریقا مورد استقبال قرار گرفته است. البته کوشش می کنیم تا فراوریات تاریخی و مذهبی در حوزه اروپا و امریکا و کانادا با توجه به تعداد مخاطبی که وجود دارد، جای خود را پیدا کند.

حسنی در انتها گفت: یکی از مهمترین نکات در حوزه فراوری و عرضه، بحث فراوریات مشترک است، اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در طول سال 5 کار فراوریی در عرصه های مختلف از جمله انیمیشن و مستند داشته باشیم می توانیم با ارتقا کیفیت مناسبی در این زمینه روبرو شویم.

غرفه سازمان صدا و سیما IRIB در بازار فیلم اروپا efm (که در حاشیه جشنواره فیلم برلین برگزار می گردد) در ساختمان MGB واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 466

به "قرارداد رسانه ملی برای ساخت مستند یوزپلنگ ایرانی در بازار برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد رسانه ملی برای ساخت مستند یوزپلنگ ایرانی در بازار برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید