بازسازی ویلا: طرح بازسازی آب بندان های استان های شمالی به نیمه راه رسید

به گزارش مجله دور زمین، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردکه بیش از 50 درصد هدف طرح بازسازی و بازسازی آب بندان های استان های شمالی کشور در امسال محقق شده است.

بازسازی ویلا: طرح بازسازی آب بندان های استان های شمالی به نیمه راه رسید

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، رضا سرافرازی با بیان اینکه برای امسال، بازسازی آب بندان را در سطح 2 هزار و 600 هکتار پیش بینی شده است، اضافه کرد: امسال تقریبا 133 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای بازسازی آب بندان های استان های شمالی کشور تخصیص یافته، اما فقط بخش کمی از اعتبارات استانی این طرح تامین شده است.

مدیرکل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: طرح بازسازی آب بندان های استان های شمالی در حال انجام است و اگر اعتبارات استانی تخصیص یابد، امسال این طرح در سطح 2 هزار و 600 هکتار انجام می گردد.

سرافرازی، افزایش حجم آب، تنظیم و مصرف بهینه آب برای استفاده در کشت دوم را از اولویت های طرح بازسازی آب بندان عنوان نمود و گفت: این آب بندان ها چند منظوره هستند و برای پرورش آبزیان و ماکیان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرکل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازسازی آب بندان ها با مشارکت و همیاری بهره برداران مالک انجام می گردد.

وی ادامه داد: هزینه های بازسازی آب بندان هایی که ما در بازسازی آنها هزینه نکرده ایم بر عهده خود مالکان است و ممکن است بیشتر برای پرورش آبزیان استفاده شوند.

آب بندان گونه ای تالاب است که به دست انسان ساخته می گردد. آب بندان ها بیشتر برای پرورش ماهیان گرم آبی، ذخیره آب در فصول بارانی برای کشت برنج و آب شرب استفاده می گردد.

در ایران به دلایل آب و هوایی بیشتر آب بندان ها در استان های شمالی کشور یعنی مازندران، گیلان و گلستان وجود دارد که علاوه بر پرورش ماهیان و ذخیره آب کشاورزی، مکانی مناسب برای گونه های مختلف زیستی است.

گونه های متفاوتی از پرندگان از جمله مرغابی، پرلا، پلیکان، قو، اردک تاجدار و گونه های دیگر هر ساله به آب بندان های شمال کشور مهاجرت می نمایند.

پرورش ماهی در آب بندان ها کاری پر سود و منفعت است که در استان های شمالی جریان دارد و این کار باعث اشتغال زایی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2124

به "بازسازی ویلا: طرح بازسازی آب بندان های استان های شمالی به نیمه راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: طرح بازسازی آب بندان های استان های شمالی به نیمه راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید