سنجش تکامل بچه ها شرق مرکز در اتاق بیلی

به گزارش مجله دور زمین، اتاق بیلی برای سنجش تکامل بچه ها در مرکز خدمات جامع سلامت خواجه نوری مرکز بهداشت شرق تهران فعالیت دارد.

سنجش تکامل بچه ها شرق مرکز در اتاق بیلی

به گزارش خبرنگاران، به همت واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت شرق تهران اتاق بیلی برای تست تشخیصی تکامل بچه ها زیر 6سال در مرکز خدمات جامع سلامت خواجه نوری در راستای هدف ملی جوانی جمعیت و تعالی خانواده افتتاح شد.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت شرق تهران دراین باره گفت: با توجه به اهمیت غربالگری تکامل بچه ها، شناسایی، ارجاع و مداخلات زود هنگام در اختلالات تکاملی بچه ها، مراقبت های بچه ها در جهان مورد تاکید قرار گرفته است. به همین منظور آزمون های غربالگری متعددی متناسب با حیطه های تکامل بچه ها طراحی و در اختیار مراقبان بهداشت و سلامت بچه ها کشورهای مختلف قرار گرفته است.

دکتر آرش عباسی اضافه نمود: در راستای تشخیص قطعی مواردی که در آزمون های غربالگری به عنوان تاخیر تکامل ارجاع شده اند ضروری است برای بچه ها شناسایی شده تست تکاملی تشخیصی انجام گیرد. تست های تشخیصی متعددی در سطح جهانی وجود دارد که از جمله معتبرترین آنها تست تکاملی بیلی bailey یا(Goldstandard) است و با استفاده از این ابزار پس از تشخیص قطعی اختلال تکاملی برای کودک ثبت می گردد.

ارائه خدمات رایگان

معاون بهداشتی مرکز بهداشت شرق تهران با بیان اینکه اتاق بیلی در مرکز خدمات جامع سلامت شهری خواجه نوری اخیرا ایجاد شده است، تأکید کرد: هدف از افتتاح اتاق بیلی در مرکز خواجه نوری، تشخیص به موقع مسائل تکاملی و تکمیل پرسشنامه های تکمیلی به وسیله کارشناسان بیلی و پزشکان مشخص اطفال منطقه ها شرق تهران است.

این مرکز در پائین تر از میدان ابن سینا (دروازه شمیران)، خیابان شهید مشکی (فخرآباد)، روبه روی اداره برق، پلاک 67 قرار گرفته است و شماره های 77509906-77507730 راه ارتباط با این مرکز است.

در مرکز خدمات جامع سلامت شهری خواجه نوری، خدمات رایگانی از جمله واکسیناسیون، تغذیه، بهداشت روان، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای برای جمعیت تحت پوشش ارائه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2301

به "سنجش تکامل بچه ها شرق مرکز در اتاق بیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش تکامل بچه ها شرق مرکز در اتاق بیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید