رستاخیز واژه ها کارنامه 4 دهه هنر انقلاب اسلامی را بررسی کرده است، ظرفیت های فضای مجازی برای مقابله با تحریفات

به گزارش مجله دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- ناصر امین زاده، رئیس فرهنگسرای اندیشه گزارشی از فرایند برگزاری ویژه برنامه رستاخیز واژه ها داد. قسمت چهارم این برنامه با موضوع خدمات متقابل خوشنویسی و فرهنگ اسلامی آماده می شود.

رستاخیز واژه ها کارنامه 4 دهه هنر انقلاب اسلامی را بررسی کرده است، ظرفیت های فضای مجازی برای مقابله با تحریفات

به گزارش خبرنگاران، ناصر امین زاده، مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 و رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به برپایی برنامه رستاخیز واژه ها گفت: توجه به مقوله اندیشه ورزی یکی از رسالت های مهم در فرهنگسرای اندیشه است و این مرکز عمده برنامه های فرهنگی هنری خود را با توجه به این مقوله برنامه ریزی می کند. رستاخیز واژه ها که تا به امروز 3 برنامه از آن برگزار شده است، فرصتی را فراهم کرد که مقوله فرهنگ و هنر را از منظر اندیشه ای بررسی کرده، به بازخوانی ابعاد مختلف آن بپردازیم و چراغ راهی برای آینده از منظر کارشناسان ترسیم شود.

وی درخصوص تاثیر متقابل اسلام و هنر گفت: باید اذعان کرد که اسلام، انقلاب و هنر خدمات متقابلی در ابعاد مختلف به یکدیگر داشته اند. این خدمات دارای ابعاد و عمق گسترد ه ای است که البته در کمتر برنامه یا نشستی این اثرات بازخوانی شده است. برای مثال نمود عینی این خدمت را در تاثیر شعر و ادبیات در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن می بینیم. بررسی و فهرست کردن این تاثیرات کمک می کند تا ظرفیت های هنر برای بیان مفاهیم والای اسلام و انقلاب شناسایی شده و هم چنین افق های جدیدی پیش روی اندیشمندان باز شود.

رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به دیگر قسمت ها برگزار شده رستاخیز واژه ها گفت: باید توجه داشت که هنر یکی از ارکان جدایی ناپذیر زندگی انسان امروز است و این مقوله در عمر 42 ساله انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. بررسی کارنامه 4 دهه ای هنر انقلاب اسلامی یکی از موضوعاتی است که در ویژه برنامه رستاخیز واژه ها مورد بررسی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت آن در گفت وگو صریح با اهالی هنر بازنمایی شد. برای مثال در اولین قسمت از رستاخیز واژه ها با حضور دکتر محمدرضا سنگری، تاثیر متقابل شعر و انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت یا در جلسه سوم از این ویژه برنامه ارتباط موسیقی و هویت اسلامی و انقلابی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 با اشاره به انتشار این برنامه در فضای مجازی گفت: بدون شک هر محتوای خوبی که در فضای مجازی تولید و عرضه شود، توسط مخاطبان دیده می شود. باید توجه داشت که مخاطبان تشنه اطلاعات هستند و هر رسانه ای که این اطلاعات را در اختیارشان قرار دهد، از آن استقبال می کنند. نکته مهم این است که فضای مجازی را در دست گرفته و با ارائه محتوای ارزشمند، عرصه را بر شایعات و محتوای زرد رسانه های معاند تنگ کنیم. انتشار ویژه برنامه رستاخیز واژه ها در فضای مجازی کمک کرد تا محتوای خوب و ارزشمندی در حوزه هنر و ابعاد مختلف آن در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

امین زاده درخصوص برگزاری چهارمین نشست رستاخیز واژه ها گفت: در این نشست به ابعاد دیگری از مقوله هنر پرداخته و خدمات متقابل خوشنویسی با فرهنگ و هویت اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. در این برنامه استادان سعید نقاشیان و کاوه تیموری از خوشنویسان برتر کشور حضور پیدا کرده و درباره این هنر و تاثیر آن بر فرهنگ اسلامی صحبت می کنند.

گفتنی است این نشست با اجرای محمدحسن شاهنگی روز دوشنبه 13 بهمن ساعت 13 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود. به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، گزارش تصویری این نشست در فضای مجازی فرهنگسرا منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1628

به "رستاخیز واژه ها کارنامه 4 دهه هنر انقلاب اسلامی را بررسی کرده است، ظرفیت های فضای مجازی برای مقابله با تحریفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستاخیز واژه ها کارنامه 4 دهه هنر انقلاب اسلامی را بررسی کرده است، ظرفیت های فضای مجازی برای مقابله با تحریفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید