درمان بیماری گال با چند راه حل خانگی

به گزارش مجله دور زمین، گال یک بیماری انگلی است که باعث خارش شدید پوست می گردد.

درمان بیماری گال با چند راه حل خانگی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، به نقل از مدیکال نیوز تودی، گال یا جَرَب یک بیماری انگلی و پوستی است که عامل آن هیره خارشی است. این موجود شبیه کنه بوده اما از آن بسیار کوچکتر است. این کنه های ریز به پوست حمله نموده و با ورود به آن باعث بروز خارش شدید در فرد می گردد.

رایج ترین علائم ابتلا به گال شامل مواردی همانند قرمزی و تحریک پوست، تاول زدن و خارش شدید پوست به ویژه در شب می گردد. بعلاوه ممکن است فرد شاهد گزیدگی های کوچک یا برآمدگی و جراحات ناشی از خارش پوست باشد.

افرادی که به گال مبتلا می شوند، نیازمند دریافت خدمات پزشکی و دارو هستند. با این حال، کمتر کسی می داند که با استفاده از بعضی راه حل های ساده در خانه می توان از شر این بیماری خلاص شد.

در این مطلب به رایج ترین این موارد می پردازیم:

روغن درخت چای: روغنی که از درختچه چای گرفته می گردد. یکی از مشهورترین عصاره های گیاهی برای درمان بیماری های پوستی است. مطالعات نشان داده است مصرف موضعی این روغن می تواند به طور موثری بیماری گال را درمان کند. این روغن می تواند بعضی از علائم بیماری مانند خارش شدید پوست را تسکین دهد. متخصصان می گویند روغن درخت چای باعث از بین رفتن تخم هایی می گردد که این انگل در اعماق پوست انسان گذاشته است.

آلوئه ورا: استفاده از آلوئه ورا برای خواص تسکین دهندگی آن در آفتاب سوختگی ها و دیگر بیماری های پوستی رایج است. یکی از فواید آلوئه ورا این است که این گیاه کمترین عوارض جانبی را برای انسان دارد. یک مطالعه نشان داده است مصرف این گیاه به طور موثری باعث بهبود بیماری گال می گردد و به همین علت پزشکان این درمان طبیعی را برای بیماران تجویز می نمایند.

چریش: چریش درختی از تیره زیتون تلخیان است که به طور گسترده در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می نماید. روغن چریش که از دانه های این درخت بدست می آید دارای خواص آنتی باکتریایی، ضدالتهابی و مسکنی است. دانشمندان در تحقیقات خود به فواید درمانی این روغن در درمان گال پی برده اند. برای مثال، در مطالعه بر روی سگ های مبتلا به گال مشاهده شد که آن ها پس از دو هفته استفاده از شامپوی حاوی این روغن بیماریشان درمان شد.

عصاره میخک: عصاره گرفته شده از گل میخک فواید دارویی بی شماری دارد. یک مطالعه نشان داد استفاده از این عصاره به طور موثری باعث درمان گال در خرگوش ها و خوک ها شده است. دانشمندان در این مطالعه از عصاره های گیاهان دیگر نیز برای درمان این حیوانات بهره گرفتند، اما هیچ کدام به مقدار گل میخک موثر واقع نشد.

از دیگر راه حل های خانگی برای درمان بیماری گال می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

- فلفل قرمز

- زردچوبه

- روی

- شستن لباس ها در آب داغ

- بوراکس (یکی از مواد معدنی که از نمک های اسید بوریک تهیه می گردد).

- سفید نماینده ها

- جاروبرقی کشیدن به لباس ها

- سرکه سیب

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2019

به "درمان بیماری گال با چند راه حل خانگی" امتیاز دهید

1 کاربر به "درمان بیماری گال با چند راه حل خانگی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماری گال با چند راه حل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید