در مناطق مختلف چین چه غذاهایی بخوریم؟

به گزارش مجله دور زمین، غذاهای چینی

شاید خیلی ها غذاهای جینی را فقط محدود به نودل سرخ شده بدانند اما این غذا بیشتر مخصوص منوی رستوران های چینی در دیگر کشورهاست و غذاهای چینی واقعا از آن چیزی که ما فکر می کنیم متنوع تر هستند. اگر دوست دارید غذاهای چینی را امتحان کنید ما لیستی از غذاهای معروف چینی را برایتان آماده نموده ایم؛ هر کدام از این غذاها نماینده یکی از 8 ناحیه غذایی چین است که با مواد اولیه متنوع، ادویه ها و شیوه های آشپزی از دیگر نواحی متمایز شدده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از مهمترین غذاهای چینی را معرفی کنیم.

در مناطق مختلف چین چه غذاهایی بخوریم؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دان جیائو | Dan Jiao

ناحیه آنهویی، یکی از بزرگ ترین مناطق کشور چین است که غذاهای معروفی دارد و یکی از محبوب ترین غذاهایش یک جور دامپلینگ تخم مرغ به اسم دان جیائو است. مشخصه غذای آنهویی سبزیجات تازه و گیاهان معطر وحشی است و از سالم ترین غذاهای محلی به حساب می آیند. برای درست کردن این غذای پرهوادار خمیر تخم مرغی با گوشت چرخ نموده پر می گردد. این غذای سبک و مقوی در جشن سال نوی چینی ها به همراه سوپ خورده می گردد.

سوپ آبشش نهنگ

غذاهای استان فوجیان در جنوب شرقی چین یک مشخصه معروف دارد: موئاد اولیه آنقدر طعم دار می شوند تا مزه مشخصی پیدا نمایند. مردم این ناحیه برای اینکه مواد اولیه را تازه تازه استفاده نمایند از سوپ یاری می گیرند و آن را پر از سبزیجات و پروتئین می نمایند. یکی از معروف ترین سوپ های این ناحیه سوپ آبشش نهنگ است که با آبشش نهنگ، تخم بلدرچین، شاخه های بامبو، گوشت و گیاه جینسنگ درست می گردد. برای تهیه این سوپ مخصوص یک روز زمان ضروری است البته این روزها دیگر به خاطر نگرانی ها از بابت صید نهنگ این سوپ تبدیل به یک غذای کمیاب شده است!

خرچنگ مودار | Hairy Crab

غذاهای استان جیانگسو در شرق چین از سه فرهنگ غذایی مختلف تشکیل شده که در شهرهای نانجینگ، سوژو و یانگژو رواج دارد. از آن جایی که این ناحیه پر از غذاهای دریایی است بسیاری از غذاهای مخصوص این استان بر روی ماهی متمرکز شده است. فرقی نمی کند غذایتان چه باشد؛ در سوپ، خورشت و هر نوع خوراکی قطعا ماهی پیدا می کنید. خرچنگ مودار هم از غذاهای مخصوص محبوب است که سروکله اش در اواخر تابستان و اوایل پاییز در رستوران ها پیدا می گردد. این خرچنگ ها اول جوشانده و بعد به همراه یک سس ساده زنجبیل و سرکه خورده می شوند تا تازگی گوشت شیرین خرچنگ به خوبی احساس گردد.

میگوی لانگ جینگ | Longjing Shrimp

در بخش های جنوب غربی شهر هانگژو در استان چجیانگ در شرق چین میگوهای رودخانه ای و کوچکی هست که به شیوه مخصوصی درست می شوند و تبدیل به یکی از غذاهای محبوب این ناحیه شده اند. اول روی این میگوها با ترکیب سفیده تخم مرغ و نشاسته پوشانده و بعد در روغن سرخ می شوند. اما این انتها کار نیست! در آخر میگوها در ترکیب آب و برگ های مخصوص چای گذاشته می شوند تا طعم چای به آرامی به خورد میگوها برود.

گوشت مخصوص هونان | Hunan Beef

از غذاهای تند و فلفلی خوشتان می آید؟ به استان هونان در جنوب شرقی چین بروید تا با انواع طعم ها و رنگ ها غافلگیر شوید. یکی از محبوب ترین غذاهای این ناحیه گوشت هونان است که با فلفل های مختلف مثل ترشی فلفل زرد مخصوص چینی ها درست می گردد. غذاهای هونان کاملا با تغییر فصل ها سازگار است؛ در ماه های تابستان بیشتر غذاهای خنک و در ماه های زمستان غذاهای داغ خورده می گردد اما در تمام طول سال از فلفل های مختلفی در غذاهای این ناحیه استفاده می گردد.

ماپو توفو | Mapo Tofu

غذاهای استان سیچوآن در غرب میانی چین از غذاهای محبوبی هستند که در سراسر چین هوادار دارند. ریشه غذاهای این ناحیه برای دو شهر چنگدو و چونگ کینگ است و در آن ها از فلفل های مخصوص سیچوآن استفاده می گردد. این فلفل بی نهایت تند شبیه فلفل قرمز است اما آنقدر تنده که می تواند زبان را بی حس کند. یکی از معروف ترین غذاهای این ناحیه ماپو توفو است که در آن پنیرهای توفو در سس های تند مخصوص قرار می گیرند و حسابی تند وتیز است.

مرغ آب پز | Bai-Qie Ji

اگر از غذاهای تند فراری هستید به سمت جنوب شرقی و استان گوانگ دونگ بروید در این استان و در غذاهای کانتونی هیچ فلفلی وجود ندارد پس با خیال راحت می توانید از طعم ملایم غذاها لذت ببرید. خیلی ها می گویند سس های نواحی مختلف آمریکا از غذاهای کانتونی الهام گرفته؛ سس هایی مثل سس آلو یا سس ترش و شیرین. در حوالی استان گوانگ دونگ که غذاهای کانتونی در آنجا اختراع شده برای تهیه غذاها از حیوانات بومی استفاده می گردد. یکی از غذاهای محبوب این ناحیه مرغ آب پز به همراه سس ملایم زنجبیل و پیازچه است.

گوشت به همراه سس سویا

استان شاندونگ در شرق چین یکی از قدیمی ترین فرهنگ های غذایی چین را دارد اما با اینکه غذاهای این ناحیه در طول زمان کامل تر شده اما هیچ وقت اصل و ریشه های بومی اش را کنار نگذاشته است. بسیاری از غذاهای استان شاندونگ بر روی حرارت خیلی زیاد پخته می گردد تا طعم مواد اولیه ثابت بماند و مواد غذایی هم روغن زیادی جذب ننمایند. غذاهای این ناحیه داغ داغ سرو و گیاهان معطر و ادویه ها در آخر به غذا اضافه می شوند. یکی از محبوب ترین غذاهای این ناحیه روده گاو به همراه سس سویا است.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 473

به "در مناطق مختلف چین چه غذاهایی بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مناطق مختلف چین چه غذاهایی بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید