خواب طولانی مدت نوزاد

به گزارش مجله دور زمین، از آنجا که نوزادان بیشتر وقت خود را در خواب سپری می نمایند و والدین الگویی از خواب آنها ندارند، بعضی گمان می نمایند که نوزادشان دچار بیماری است. در حالی که هر نوزاد باید بطور میانگین 14 تا 17 ساعت بخوابد.

خواب طولانی مدت نوزاد
آیا نوزاد من زیاد می خوابد؟

چکیده:

از آنجا که نوزادان بیشتر وقت خود را در خواب سپری می نمایند و والدین الگویی از خواب آنها ندارند، برخی گمان می نمایند که نوزادشان دچار بیماری است. در حالی که هر نوزاد باید بطور میانگین 14 تا 17 ساعت بخوابد. در این مقاله بر آن شدیم تا به مسئله خواب نوزاد بپردازیم.

تعداد کلمات : 1327 / تخمین زمان مطالعه : 7 دقیقه

نویسنده: زاون ویلنس

مترجم: علی مهربانی

مقدمه:

بیشتر نوزادان بیشتر وقت خواب خود را صرف خوابیدن می نمایند، هرچند ممکن است خواب در بازه زمانی کوتاه یا در یک برنامه نامنظم رخ دهد. مدیریت خواب نوزاد یکی از وظایف چالش برانگیز مراقبت از نوزاد است. نوزادان تازه متولد شده به برنامه ها یا ریتم های روزمره معمولی عادت نمی نمایند. به همین علت، ممکن است در زمان مناسب خواب نداشته باشند. برخی افراد ممکن است نگران باشند که کودک آنها کمتر از حد معمول یا بیش از حد خواب دارد. هر کسی که در خصوص عادت های خواب کودک خود نگرانی دارد، ممکن است سعی نمایند که کودک را در خواب نگه دارند. آنها ممکن است متوجه شوند که نوزاد خیلی کمتر یا بیشتر از آن چه فکر می نمایند خواب می رود.

نوزادان به طور معمول چه مدت زمانی می خوابند؟

بنیاد ملی خواب توصیه می نماید که نوزادان روزانه 14-17 ساعت خواب داشته باشند. با این حال، این زمان بندی به طور گسترده ای فرق دارد و برخی از نوزادان تنها 11 ساعت می توانند بخوابند در حالی برخی دیگر از نوزادان تا 19 ساعت می توانند بخوابند. اگر نوزادان بیمار باشند یا اختلال در برنامه روزانه شان داشته باشند، ممکن است بیشتر یا کمتر از حد معمول بخوابند. این امری طبیعی است که نوزاد در چند هفته اول تولدش، برای شیر خوردن بیدار گردد و سپس دوباره به خواب برود. همانطور که یک نوزاد تازه به جهان آمده بسوی کودکی جلو می رود، یک برنامه آغاز می گردد. آنها نهایتا در شب به خواب می فرایند، هر چند ممکن است چند بار برای شیر خوردن بیدار شوند. بیشتر نوزادان تا حدود 6 ماهگی برنامه خواب منظمی ندارند. نوزادان به طور معمول بیش از 3 ساعت در یک زمان بیدار نمی شوند.

چگونه می توانم بگویم که یک نوزاد خیلی خوابیده است؟

بچه هایی که گهگاه بیش از حد معمول می خوابند، این امر بتنهایی سبب نگرانی نیست، مگر اینکه علائم دیگری هم وجود داشته باشد. برخی از رایج ترین دلایل اینکه یک کودک سالم بیش از حد معمول می خوابد، عبارتند از:

به خاطر عفونت تنفسی که سبب دشواری درتنفس می گردد.

یک بیماری جزئی مانند سرماخوردگی

دریافت واکسن

جهش رشدی

برخی از نوزادان بیش از حد می خوابند زیرا آنها بیماری زردی داشته یا به مقدار کافی تغذیه نشده اند. نوزاد تازه متولد شده که بیماری زردی دارد، معمولا رنگ پوست زرد داشته و رنگ چشمانش مایل به زرد است.

نشانه های دیگر زردی شدید عبارتند از:

کسالت و بیحالی

سختی در غذا خوردن

بیقراری و کج خلقی

بیشتر نوزادان بیشتر وقت خواب خود را صرف خوابیدن می نمایند، هرچند ممکن است خواب در بازه زمانی کوتاه یا در یک برنامه نامنظم رخ دهد. مدیریت خواب نوزاد یکی از وظایف چالش برانگیز مراقبت از نوزاد است.

بچه هایی که به مقدار کافی غذا نمی خورند، می توانند دچار کمبود آب شده و وزن خود را بیش از حد معمول از دست دهند. خبر خوب این است که مداخله زودهنگام مشاور و متخصص اطفال می تواند این اطمینان را بدهد که نوزادان غذای کافی دریافت نموده و قوت قلب پیدا نمایند برای اینکه شیردهی امکان پذیر است.

یک کودک، چه با شیر مادر تغذیه کند و چه اینکه غذای یاریی بخورد، ممکن است به مقدار کافی تغذیه نشوند، اگر:

آنها به نظر می رسد بسیار بیحال و بی علاقه هستند.

آنها بیش از 6 هفته سن دارند و به طور مداوم کمتر از 6 اونس در هفته رشد وزنی دارند.

آنها کمتر از چهار پوشک بسیار مرطوب در روز فراوری می نمایند.

آنها بعد از غذا آرامتر به نظر نمی رسند. در موارد بسیار نادر، یک کودک ممکن است بخاطر داشتن مشکل پزشکی بیش از حد بخوابد. اختلالات تنفسی و قلبی ممکن است بر روی خواب تاثیر بگذارد، و نوزادان نارس اغلب الگوهای خواب متفاوت از نوزادان کامل دارند.

یک کودک چه زمانی برای شیرخوردن بیدار می گردد؟

نوزادان معمولا هر 2 تا 3 ساعت به غذا احتیاج دارند. نوزادان اغلب خوشه خوشه غذا می خورند، به این معنی که آنها می توانند چندین بار در طول 1-2 ساعت برای مدت طولانی غذا بخورند. اگر یک متخصص اطفال توصیه کند یا کودک به مقدار کافی وزن نداشته باشد، نوزادان باید هر 2-3 ساعت (یا 8 تا 12 بار در هر 24 ساعت) یا بیشتر شیر بخورند.

تغذیه نوزاد در هر زمان که نوزاد نشانه های گرسنگی را نشان می دهد، مانند فریاد زدن، مکیدن یا فروبردن زبان در داخل دهانشان، برترین راه است برای اینکه مطمئن شویم که نوزاد غذای کافی خورده است. ضروری نیست همه نوزادان اغلب بیدار شوند تا غذا بخورند. اما کسانی که کمتر از یک ماه یا بیشتر از عمرشان نگذشته است، ممکن است با اینکه احساس گرسنگی می نمایند از خواب بیدار نشوند. نوزادان کمتر از 4 هفته نباید بیش از 4 تا 5 ساعت، بدون غذا رها شوند. برای بیدار شدن کودک از خواب، سعی کنید گونه های او را مالش دهید. این می تواند سبب از بین رفتن رفلکس گردد. بیشتر بچه ها دوست ندارند که پاهای خود را تکان بدهند. بنابراین اگر مالش گونه ها جواب نداد، سعی کنید به آرامی انگشتان دست و پا یا کف پا بچه ها را به تکان دهید. احتیاجهای غذایی هر کودکی نسبت به کودک دیگر فرق دارد. والدین باید با متخصص اطفال یا متخصص تغذیه با شیر مادر مشورت نمایند، که او بتواند مشاوره خوبی را بر اساس احتیاجها و رشد کودک ارائه دهد.

بیشتر بدانید : بچه ها چقدر بخوابند؟

اگر نوزاد شما بیش از حد می خوابد، چه باید بکنید؟

معمولا یک نوزاد که به نظر می رسد خواب بیش از حد دارد، برنامه خواب منظمی ندارد. با این وجود، مسائل مربوط به بهداشت، مانند عفونت های تنفسی که ناراحتی های جزئی در نوزادان با عمر بیشتر هستند، می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین هر کسی که در خصوص برنامه خواب نوزاد خویش نگران باشد، باید با متخصص اطفال مشورت کند.

برخی از استراتژی هایی که قبل از تماس با پزشک می توان انجام داد، عبارتند از:

  • هر زمانی که کودک نشانه های گرسنگی را بروز می دهد، کودک را شیر بدهید.
  • برای اطمینان از مصرف غذای کافی، هر 1-2 ساعت پستان را در دهان کودک قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که کودک خیلی سرد یا خیلی گرم نیست.
  • نگه داشتن یک گزارش از برنامه خواب نوزاد برای 1-2 روز

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر کودک با صدای بلند یا بریده بریده نفس می کشد، باید به پزشک مر اجعه کنید. هنگامی که شک دارید، که به پزشک مراجعه کنید این مطلب را یادآور شوید که تنها یک پزشک می تواند به طور قطع تشخیص دهد که چرا یک نوزاد تازه متولد شده، بیش از حد می خوابد. در بسیاری از موارد، متخصص اطفال ممکن است قادر به ارزیابی مشکل با تماس تلفنی باشد. خواب بیش از حد در نوزادان به طور معمول اضطراری نیست، مگر اینکه کودک علائم مسائل تنفسی را نشان دهد.

در این صورت با یک پزشک تماس بگیرید یا به اورژانس اطلاع دهید اگر:

کودک بریده بریده نفس می کشد یا اینکه هنگام تنفس خس خس می نماید.

کودک با صدای بلند نفس می کشد.

پوست اطراف دنده های کودک هنگام تنفس فرو می رود.

کودک تب دارد. شما فکر می کنید کودک ممکن است در معرض استنشاق، لمس یا خوردن چیزی سمی باشد.

پیدا کردن ریتم الگوهای خواب نوزاد، یک چالش ثابت است. بیشتر نوزادان دیر یا زود به یک روال راحت می فرایند. والدین و مراقبان در نهایت می دانند که چه چیزی برای نوزادانشان عادی است. امری طبیعی است که در خصوص خواب نوزاد نگران باشید. این نگرانی اغلب به مردم یاری می نماید تا مسائل را در اوایل تشخیص دهند و آنها را تشویق به مشاوره تخصصی می نماید. هر کسی که نگران است که یک کودک ممکن است بیش از حد در خواب باشد باید با متخصص اطفال صحبت کند.

برگرفته از سایت: www.medicalnewstoday.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1991

به "خواب طولانی مدت نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب طولانی مدت نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید