توقف شماره گذاری تیبا و سمند، امکان افزایش قیمت وجود دارد؟

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: به تشخیص دفتر تخصصی تمدید اعتبار گواهینامه تایید، تمدید اعتبار تیبا و سمند منوط به برطرف نواقص یاد شد. معاون مهندسی پلیس راهور نیز شماره گذاری این خودروها را به ارائه مستندات کامل و ارائه تاییدیه سازمان ملی استاندارد منوط نموده است.

توقف شماره گذاری تیبا و سمند، امکان افزایش قیمت وجود دارد؟

به نظر می رسد ایرادات این خودروها انتقال قدرت در سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ ها بود و تا زمانی که این ایرادات برطرف نشوند، فرایند شماره گذاری متوقف می ماند (ایسنا).

فراوری نیز متوقف می گردد؟

آیا این امکان وجود دارد که فراوری سمند و تیبا نیز متوقف گردد؟

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: قاعدتا هنگامی که استاندارد جلوی شماره گذاری خودرویی را می گیرد، فراوری نیز باید متوقف گردد. زمانی که پلاک گذاری یک خودرو انجام نمی گردد، فراوری آن نیز با ریسک همراه خواهد بود. ممکن است خودروسازان یک خودرو را فراوری نمایند اما اجازه شماره گذاری به آن مدل خودرو داده نگردد.

او اضافه کرد: امکان این وجود دارد که در صورت دستور توقف فراوری، خودروساز مجوز شماره گذاری مجدد محصولات فراوری شده را اخذ کند. اما این فرایند نیز بستگی به اندازه قوی بودن ابزار چانه زنی آن شرکت خودروسازی دارد.

امکان افزایش قیمت وجود دارد؟

با توقف فراوری پراید، قیمت آن در بازار افزایش یافت و این خودرو به 200 میلیون تومان نیز رسید.

آیا ممکن است این دو خودرو نیز با افزایش قیمت همراه شوند؟

کریمی شرح داد: در حال حاضر عرضه خودرو به بازار، چه از لحاظ تنوع و چه از لحاظ تعداد، محدود است. در این شرایط هر محدودیت و ممنوعیتی که باعث کاهش عرضه خودرو به بازار گردد، بر قیمت ها تاثیر می گذارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هنگامی که فراوری خودرویی متوقف می گردد، قیمت آن در ابتدا افزایش می یابد. اما اگر خودروساز بتواند جایگزینی برای آن محصول در نظر بگیرد، این افزایش قیمت کنترل می گردد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2236

به "توقف شماره گذاری تیبا و سمند، امکان افزایش قیمت وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف شماره گذاری تیبا و سمند، امکان افزایش قیمت وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید