کوشش آمریکا برای عدم استفاده برزیل از واکسن روسی کرونا

به گزارش مجله دور زمین، در گزارش سال 2020 آمریکا آمده که این کشور برزیل را ترغیب نموده تا از واکسن روسی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده نکند.

کوشش آمریکا برای عدم استفاده برزیل از واکسن روسی کرونا

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت بهداشت آمریکا در گزارش سال 2020 خود تایید نموده است که این وزارتخانه برزیل را ترغیب نموده است که به سوی استفاده از واکسن روسی برای مقابله با ویروس کرونا نرود.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش نیز در واکنش به این گزارش، این اقدام آمریکا را کاملا شرم آور توصیف نموده که جان و سلامت انسان ها را دستاویز مقاصد سیاسی می نماید.

این در حالی است که تا کنون 63 کشور دنیا استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک را تایید نموده و ترکیه امروز نیز مجوز استفاده از واکسن اسپوتنیک را صادر کرد تا جمعیت کشورهایی که می توانند از این واکسن استفاده نمایند به 2.3 میلیارد نفر برسد.

بر اساس گزارش ها، در حال حاضر، آمریکا، هند و برزیل سه کشور نخست از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده و طی 24 ساعت گذشته 3 هزار نفر دیگر در برزیل به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان کرونا در برزیل به بیش از 401 هزار نفر برسد.

تعداد مبتلایان به کرونا در برزیل به سرعت در حال افزایش بوده و بر اساس گزارش ها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در آمریکای جنوبی به نزدیک 15 میلیون نفر رسیده است.

افزایش مبتلایان دنیای کرونا به بیش از 150 میلیون نفر در حالی است که به دلیل گسترش سویه های جهش یافته ویروس کرونا از جمله کرونای انگلیسی، برزیلی، آفریقای جنوبی و هندی در قاره های مختلف، رنگ کشورهای زیادی قرمز شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1814

به "کوشش آمریکا برای عدم استفاده برزیل از واکسن روسی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای عدم استفاده برزیل از واکسن روسی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید