تاثیر شبکه های اجتماعی بر ارتباطات همسران

به گزارش مجله دور زمین، شبکه های اجتماعی می توانند بر ارتباطات همسران تأثیر منفی یا مثبت گسترده ای بگذارند. از جنبه مثبت، رسانه های اجتماعی می توانند ارتباط و صمیمیت بین همسران را تسهیل نمایند. چرا که اجازه می دهد تا زوج ها در طول روز، همه گاه؛ در تماس باشند، لحظات را با هم اشتراک بگذارند و ابراز محبت نمایند، حتی زمانی که از نظر فیزیکی دور هستند. این ارتباط مداوم می تواند پیوند عاطفی را تقویت کند و بستری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و علایق فراهم کند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر ارتباطات همسران

با این حال، اثرات منفی قابل توجه و اغلب بارزتر است. یکی از مسائل مهم احتمال حواس پرتی و غفلت از استفاده از زمان است. استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی می تواند منجر به کاهش کیفیت زمان بین همسران گردد، زیرا افراد ممکن است تعاملات آنلاین را بر مصاحبه های رو در رو اولویت دهند. این حواس پرتی می تواند فرصت های ارتباط معنادار را کاهش دهد.

علاوه بر این، شبکه های اجتماعی می توانند حسادت و ناامنی را وارد رابطه دو شخص نمایند. حتی مشاهده روابط یا تعاملات گذشته یکی از همسرها با دیگران می تواند منجر به سوء تفاهم و ایجاد کشمکش گردد. همسران ممکن است از حضور آنلاین اشخاص ثالث احساس خطر نمایند یا بیش از حد نگران فعالیت های آنلاین شریک زندگی خود باشند.

به علاوه مسائل مربوط به حریم خصوصی نیز وجود دارد، زیرا پلتفرم های رسانه های اجتماعی اغلب به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی را تشویق می نمایند. اختلاف نظر بین دو شریک زندگی ممکن است در خصوص آنچه که باید خصوصی نگه داشته گردد و آنچه که می توان به طور عمومی به اشتراک گذاشت، رخ می دهد. این تفاوت در نظرات در خصوص حریم خصوصی می تواند منجر به مشکل ترک خوردن اعتماد و تیرگی بیشتر رابطه گردد.

مشکل اساسی بعدی مشکل مقایسه است. یکی از زوجین یا هر دو ممکن رابطه های به ظاهر کاملی را که در محیط آنلاین ببینند بیش از حدی جدی بگیرند. مثلا مرد ببیند که زنان دیگر همه گاه شیک و آراسته یا در بعد سنتی در حال آشپزی هستند! و از سوی دیگر زن رفاه همیشگی زوج های دیگر را در قالب عکس های و ویدئوهای خانه، کادوهای جشن های مناسبتی یا سفرهای خارج از کشور ببیند. در صورتی که ممکن است آن زوج ها، عمق عاطفی لازم را نداشته باشند و تبدیل به بازیگر متظاهر شبکه های اجتماعی شده باشند.

پس به طور خلاصه، در حالی که رسانه های اجتماعی می توانند ارتباط بین همسران را تقویت نمایند، استفاده بیش از حد و پتانسیل آن برای ایجاد ناامنی، حواس پرتی و نگرانی های مربوط به حریم خصوصی می تواند به طور قابل توجهی مانع از ارتباطات زناشویی و رضایت از رابطه گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 خرداد 1403 بروزرسانی: 23 خرداد 1403 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2461

به "تاثیر شبکه های اجتماعی بر ارتباطات همسران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر شبکه های اجتماعی بر ارتباطات همسران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید