بهترین فونت برای طراحی کارت ویزیت لاکچری کدام است؟

به گزارش مجله دور زمین، شما یک الگوی کارت ویزیت را باز می کنید و نام کسب و کار کوچک خود را تایپ می کنید. در برابر پس زمینه سفید ممکن است کوچک به نظر برسد، بنابراین اندازه فونت را افزایش می دهید. اکنون، منوی فونت را بررسی می کنید تا ببینید در سبک های مختلف تایپ چگونه به نظر می رسد. قبل از اینکه متوجه شوید، در فهرست (به ظاهر) بی پایان فونت ها، بلاتکلیف تر از همیشه، مرور می کنید.

بهترین فونت برای طراحی کارت ویزیت لاکچری کدام است؟

با هزاران سبک فونت، انتخاب سبک تایپوگرافی که کسب و کار شما را تعیین می کند، چالشی دلهره آور است. فونت هایی که در کارت ویزیت خود استفاده می کنید دو کار اصلی دارند: باید توجه را به خود جلب نمایند و به راحتی خوانده شوند.

چرا انتخاب فونت کارت ویزیت مهم است؟

انتخاب فونت کارت ویزیت یکی از عناصر طراحی است که اغلب نادیده گرفته می شود و می تواند تأثیر زیادی بر نحوه درک شما، نام تجاری و شرکت شما داشته باشد. فونت های کارت ویزیت قدرتمند، توجه را جلب می نمایند، شما را از رقبا متمایز می نمایند و به شما کمک می نمایند در خاطرات مشتریان بالقوه بمانید.

به خاطر داشته باشید که مانند فونت های سربرگ، فونت های کارت ویزیت شما، برای برندسازی مهم هستند. بر خلاف فونت هایی که ممکن است برای بروشورها و آگهی های خود انتخاب کنید (که ممکن است مختص یک رویداد باشند)، و یا کاتالوگ سفارش پستی و فونت تراکت ، همه آن ها ممکن است بر اساس محتوا و زمینه مواد بازاریابی شما تغییر نمایند، فونت کارت ویزیت بخشی از هویت شماست و ثابت است.

بیشتر بخوانید : راهنمایی تخصصی 0 تا 100 طراحی کارت ویزیت

بهترین فونت برای کارت ویزیت نشان دهنده برند شماست

بهترین فونت کارت ویزیت برای هر شرکتی یکسان نیست. شما باید فونت کارت ویزیتی را انتخاب کنید که نمایانگر تصویر برند شما باشد و برای مخاطبان شما طنین انداز شود. انتخاب فونت مناسب برای کارت ویزیت نیاز به یک رویکرد استراتژیک، کمی خلاقیت و شاید حتی کمی شهود دارد.

بسکمک از شرکت ها به فونت های سنتی کارت ویزیت مانند Arial، Helvetica و Times New Roman پایبند هستند. اینها فونت های استاندارد خوبی هستند، زیرا خواندن آن ها آسان است، اما بسیار فراگیر هستند و برای متمایز کردن برند شما از رقبا، کاری انجام نمی دهند. شما می توانید فونت های مختلفی را انتخاب کنید که هنوز خوانا هستند، اما برند خود را متمایز کنید.

فونت های خوب برای کارت ویزیت نشان می دهد که شما چه نوع برندی هستید و احساسات مشتری را تحریک می کند: شادی، هیجان، تفکر و اعتماد. بهترین فونت برای کارت ویزیت شما به آنچه برند شما می خواهد منتقل کند، بستگی دارد.

به عنوان مثال، یک شرکت ساختمانی ممکن است یک فونت قوی، پررنگ و سنگین انتخاب کند که نشان دهنده استحکام و پایداری باشد. همان ویژگی هایی که ساختمان های آن ها ارائه می دهند. از سوی دیگر، یک گالری هنری ممکن است فونت سبک، نازک و ظریفی را انتخاب کند که خلاقیت هنری را نشان دهد.

بیشتر بخوانید : بهترین چاپخانه چاپ کارت ویزیت در ایران کجاست ؟

چرا نباید از فونت های تکراری و سنتی برای کارت ویزیت استفاده کرد؟

یک فونت خوب برای کارت ویزیت باید از هنجار دور باشد. به جای فونت های سنتی و استاندارد که کارت ویزیت دیگران را می بینید، در پی یک فونت خلاقانه برای کارت ویزیت خود باشید که کاملاً فرق دارد.

البته این بدان معنا نیست که باید کارت ویزیت را با فونت ناخوانا، چاپ کنید. بهترین فونت برای کارت ویزیت به راحتی قابل خواندن است. فونت کارت ویزیت ناخوانا یعنی می خواهید مشتریان بالقوه، از شما چشم پوشی نمایند و کارت ویزیت را در سطل زباله بیندازند.

فونت هایی را برای کارت های ویزیت آزمایش کنید که با فونت های سنتی مانند Arial، Helvetica، و Times New Roman تفاوت های ظریف و در عین حال تعیینی دارند. در مقایسه با آن فونت های استاندارد، یک فونت یا کارت ویزیت خوب ممکن است پررنگ تر، ضخیم تر، بلندتر، نازک تر، کوتاه تر یا کج تر باشد.

به این نکته توجه کنید که چگونه عناصر کاراکتر فونت می توانند نماد برند شما باشند. اینها می توانند به شما کمک نمایند که بهترین فونت برای کارت ویزیت شما کدام است.

10 فونت پر کاربرد برای طراحی کارت ویزیت

1. فونت کلمه برای طراحی کارت ویزیت

فونت کلمه، ساختاری هندسی و منظم دارد. استخوان بندیِ اندامِ این قلم به شما فضایی شسته و رفته ارائه می دهد.

پویایی و انرژیِ فونت کلمه ، برای استفاده در بیشتر آثار تبلیغاتی به ویژه برای استارتاپ ها و کسب وکارهای خلاق و نوین بسیار مناسب است.

فونت کلمه، قدرتمند و خودنماست؛ در متن هایی که تلاش دارند ویژگی ها و توانایی های خاصی را برجسته نمایند و نکاتِ طلاییِ موضوع را شاخص نمایند، کلمه این قدرت را به آن ها می دهد.

تایپ فیس کلمه برای زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است و از زبان های اردو و کردی نیز پشتیبانی می کند.

نسخه چهارم خانواده فونت کلمه، با اصلاحاتی نسبت به نسخه های پیشین و اضافه کردن حالت های جایگزین حروف و پشتیبانی از زبان های نو ارایه شده است.

مشاهده و خرید فونت

2. فونت جوان برای طراحی کارت ویزیت

فونت جوان یک فونت دست نویس از نوع نمایشی است. مناسب عنوان هایی که می خواهید پر تحرک، پر نشاط و سرشار از شور جوانی باشد. قاسم نجاری طراح فونت جوان متخصص ساخت چنین فونت هایی است. وی پیش از این فونت آوینی و فونت کتیبه را در وبسایت فونت ایران منتشر نموده بود که هر دو فونت از فونت های بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند.

ویژگی اصلی فونت جوان که آن را از دو فونت آوینی و کتیبه متمایز می کند قلم ماژیکی استفاده شده است. فونت جوان از دست خط های نوشته شده با ماژیک در بعضی آثار گرافیکی و امضاهای گرافیتی الهام گرفته شده است.

فونت جوان دارای تعداد بسیار زیادی حروف و ترکیبات جایگزین است که به کمک راهنمای آن می توانید آن ها را تایپ کنید و به تایپوگرافی دلخواه خودتان دست پیدا کنید. استفاده مناسب از این حروف و ترکیبات جایگزین و ایجاد ترکیب بندی با حروف تا حد زیادی می تواند کار شما را شخصی کند.

مشاهده و خرید فونت

3. فونت ایران سنس برای طراحی کارت ویزیت

سال 1393 زمانی بود که اکوسیستم کسب و کارهای استارتاپیِ ایران در حال بالندگی و رشد بود. فونت ایران سنس نخستین بار در همان سال (1393) منتشر شد.

طراحانی که در این شرکت های استارت آپی مشغول به کار بودند به نسبت دیگر طراحان نگاهی کاربردی به فونت فارسی داشتند و جسارت بیشتر در استفاده از فونت های نو داشتند. بنابراین فونت ایران سنس در شروع بیشتر از همه در طراحی وبسایت ها و نرم افزارهای شرکت های استارت آپی مانند دیجی کالا، کافه بازار، صبا ایده (آپارات)، اسنپ و … مورد استفاده قرار گرفت و تبدیل به نشانه ای از جامعه کسب و کارهای استارت آپی در ایران شد.

مشاهده و خرید فونت

4. فونت ایران یکان برای طراحی کارت ویزیت

ایران یکان iranyekan پس از ایران سنس پر استفاده ترین فونت فارسی در طراحی وب و اپلیکیشن است (1) بسکمک از برندها و شرکت های بزرگ مانند دیجی کالا، شیپور، روبیکا و … وبسایت یا اپلیکیشن خود را با این فونت طراحی نموده اند.

پر استفاده شدن این فونت پس از گذشت 2سال از انتشار اولین نسخه، ما را ترغیب کرد تا نسخه سوم ایران یکان را کامل تر و کم نقص تر از نسخه های پیشین طراحی کنیم.

برای طراحی ایران یکان3 به درخواست و سلیقه طراحانی، که از این فونت در پروژه های حرفه ای استفاده نموده اند توجه شده است تا محصول نهایی بتواند به بهترین شکل نیاز ها را برطرف کند.

مشاهده و خرید فونت

5. فونت دانا برای طراحی کارت ویزیت

فونت دانا تلاشی است برای خلق یک تایپ فیس هندسی و نزدیک به خط نسخ.

هندسی بودن باعث می شود فونت دانا مدرن و معاصر به نظر برسد و وفاداری به شیوه نسخ باعث می شود در اندازه ریز و نوشته های طولانی خوانایی آن حفظ شود.

فونت دانا نخستین بار در خرداد 1398 منتشر شد و همواره در میان طراحان محصول محبوب بوده است.

بسکمک از برند ها و کسب و کارهای نو برای دستیابی به طراحی مدرن و معاصر از فونت دانا استفاده نموده اند.

مشاهده و خرید فونت

6. فونت وزیر برای طراحی کارت ویزیت

فونت وزیر از سری فونت های سنس سریف است و به همین دلیل فونتی است برای استفاده در صفحات وب، رابط کاربری برنامه ها و در کل هر کجا که نیاز باشد نوشته ها در صفحه نمایش به تصویر در آیند . فونت فارسی وزیر باز طراحی فونت DejaVu می باشد و خیلی از ویژگیهای بصری را از این فونت به ارث برده است . نکته قایل توجه در مورد فونت وزیر کیفیت بالای آن به همراه طیف گسترده اوزان این فونت میباشد ،این فونت در وزن های خیلی نازک ، نازک ، معمولی ، کمی ضخیم و ضخیم در دسترس است که با دانلود این فونت میتوانید به کلیه وزن های نام برده شده دسترسی داشته باشید . آخرین نسخه از این فونت ورژن 16 می باشد. فونت های دیگری که بر پایه این فونت طراحی شده اند میتوان به فونت صمیم ، فونت دیروز و فونت شبنم نام برد .

دانلود فونت وزیر

7. فونت شبنم برای طراحی کارت ویزیت

فونت شبنم بر مبنای فونت وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu می باشد. در طراحی فونت شبنم از فونت یکان الهام گرفته شده است. نسخه های شامل حروف لاتین Roboto، بدون حروف لاتین و تمام ارقام فارسی در بسته فونت موجود می باشد. توسعه فونت شبنم از طریق طراح فونت متوقف شده است.

فونت شبنم؛ با وزن های: نازک، سبک، معمولی، میانه و ضخیم این فونت بر مبنای قلم وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu 2.35 می باشد. توضیحات مربوط به فونت اصلی و مجوز آن را می توانید در تارنمای پروژه فونت DejaVu مشاهده نمایید. در طراحی این قلم از فونت یکان الهام گرفته شده است.

فونت شبنم

دانلود فونت shabnam bold چند سالیست فونت های رسمی فارسی خیلی تکراری شده و همه جا دو یا سه فونت فارسی بیشتر دیده نمی شود. این یک نسخه اولیه از قلم شبنم می باشد که از طریق صابر راستی کردار طراح جوان فونت فارسی طراحی و پیاده سازی شده است. به امید آنکه به عنوان یک فونت رسمی مورد استفاده قرار گیرد. راستی کردار برای طراحی این فونت زیبا از FontForge استفاده نموده است. وی در توضیح این فونت عنوان نموده است: این فونت بر مبنای قلم وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu 2.35 می باشد. توضیحات مربوط به فونت اصلی و مجوز آن را می توانید در تارنمای پروژه فونت DejaVu مشاهده نمایید. در طراحی این قلم از فونت یکان نیز الهام گرفته شده است. فونت فارسی شبنم تحت مجوز SIL Open Font License 1.1 منتشر شده است.

دانلود فونت shabnam

برای دانلود فونت فارسی شبنم میتوانید وارد سایت منبع شوید. این فونت مراحل توسعه پیش از انتشار اصلی را می گذراند. هم اکنون می توانید از آن استفاده نمایید. این فونت در دو وزن ضخیم و معمولی منتشر شده است.

دانلونت فونت شبنم

8. فونت یکان بخ برای طراحی کارت ویزیت

یکان بخ قلمی است ویژه فضای پیکسلی. فرآیند بازطراحی و بهینه سازی این قلم برای وب و رابط کاربری بر پایه قلم یکان برای تمام گلیف ها انجام شد. هدف از طراحی دوباره این قلم، دستیابی به نوشتاری یک دست، منظم و چشم نواز برای فضای وب بود. به همین منظور تغییرات زیادی در ساختار، ضخامت، فرم ها و فاصله گذاری ها ایجاد شد.

در این قلم وزن کلی حروف کاهش یافته و ضخامت خطوط عمودی و افقی (با در نظر داشتن خطای باصره) برابر است. بازطراحی فرم ها با مبنا قرار دادن شبکه ای شطرنجی انجام شد. مجموعه این کارها باعث افزایش انطباق قلم با فضای پیکسلی و شفافیت آن شد.

قلم یکان از طریق مسعود سپهر طراحی و اجرا شده است. فرآیند بازطراحی این قلم از طریق رضا بختکمک فرد در سال 1394 انجام شده و خانواده این قلم در 8 وزن، در سال 95 تکمیل شد. هم چنین در سال 96، حروف کوردی به این قلم اضافه شد.

مشاهده و خرید فونت

9. فونت آریا برای طراحی کارت ویزیت

فونت آریا یک خانواده فونت کامل به سبک نسخ معاصر است که دارای ترکیبات، حروف جایگزین و امکانات متعدد اپن تایپ و فونت متغیر است.

اگر بخواهیم بدون جانبداری و تعریف های رایج صحبت کنیم بایستی بگوییم که همکاری، زیباترین نتیجه این تایپ فیس است. اینکه دو طراح از دو نسل متفاوت در زمان قرنطینه بدون اینکه حتی یک بار با هم ملاقات داشته باشند، بتوانند با هم کار نمایند و به زبان مشترک در دیزاین یک تایپ فیس برسند.

فرم حروف و اسکلت کار برگرفته از خط نسخ است. اما در مورد کاربرد، تلاش ما بر این بود که در هر دو رسانه (وب و پرینت) نتیجه قابل قبولی داشته باشد و از تمام زبان های خط (script) عربی پشتیبانی کند.

هرکدام از وزن ها را با توجه به استفاده و کاربرد همان وزن بازسازی نموده و حروف مرکب و جایگزین کاملی را طراحی کردیم.

در کنار همه این ها آریا وریبل فونت هم دارد تا دست کاربر در استفاده از آن کاملاً باز باشد و هیچ کمبودی احساس نکند.

سعی ما بر این بود که روش های استاندارد طراحی و ساخت فونت را با هم داشته باشیم تا مخاطب از این به بعد، به کمتر از این استانداردها عادت نکند.

فونت آریا از زمستان 1399 شروع و در پاییز 1400 به پایان رسید. این فونت، پروژه مشترک امید امامیان و کامیاب جعفری است.

مشاهده و خرید فونت

10. فونت انجمن برای طراحی کارت ویزیت

خانواده حروف انجمن به صورت اختصاصی با حمایت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تولید شده است که برای خرید و استفاده عموم از طریق فونت ایران عرضه می شود.

نسخه 2 انجمن با امکانات گسترده و نوی ارائه می شود. وریبل فونت، وزن ها و سبک های نو، حالت های جایگزین ترکیبات حروف، پشتیبانی از زبان های نو و بازطراحی کلیه فرم ها بخشی از این تغییرات است.

مشاهده و خرید فونت

11. فونت ایران برای طراحی کارت ویزیت

قلم ایران تلاش می کند ترکیبی باشد از طراحی حروف معاصر، همراه با حال و هوای فونت های رایج ایرانی مانند زر ، نازنین ، میترا و …

اگر شما ناشر و یا سردبیر یکی از مطبوعات ایرانی هستید و در استفاده از فونت های فارسی نو تردید دارید یا تمایل ندارید خطر استفاده از یک فونت متفاوت را بپذیرید فونت ایران می تواند انتخاب مناسبی باشد.

قلم ایران به دلیل شباهت هایی که با فونت های پرطرفدار ایرانی دارد در شروع از طریق خوانندگان قابل تشخیص به عنوان یک فونت نو نیست در حالی که شما از مزایای استفاده از این فونت آگاه هستید.

قلم ایران به نسبت فونت های رایج (مانند زر ، نازنین ، میترا و …) داری خوانایی بیشتر، طراحی زیباتر و سطر و ستون بندی منظم تر و منسجم تر است.

مشاهده و خرید فونت

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2082

به "بهترین فونت برای طراحی کارت ویزیت لاکچری کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فونت برای طراحی کارت ویزیت لاکچری کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید