برگزاری ششمین جشنواره گردشگری سفر به توران

به گزارش مجله دور زمین، حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود امروز دوشنبه 20 فروردین، گفت:

برگزاری ششمین جشنواره گردشگری سفر به توران

ششمین جشنواره دنیاگردی سفر به توران در بخش بیارجمند، روستای هدف دنیاگردی رضاآباد در روزهای پایانی فروردین ماه سال جاری برگزار می گردد.

وی ادامه داد:

این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های بخش بیارجمند و روستای هدف دنیاگردی رضاآباد، افزایش شادابی و نشاط در مردم و دنیاگردان و جذب دنیاگرد برگزار می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود افزود:

رصد ستارگان، آفرود، شترسواری، برپایی سیاه چادر عشایری، اقامت در اقامتگاه های بوم گردی، اجرای موسیقی و آیین های محلی، عرضه صنایع دستی و سوغات، بازدید از زیست کره توران و روستای هدف دنیاگردی رضاآباد از جمله برنامه های این جشنواره دو روزه است.

اوضمن اشاره به اینکه توران، بزرگترین منطقه تحت حفاظت سازمان محیط زیست کشور است، اعلام کرد:

این منطقه از نظر پوشش گیاهی از تنوّع بالایی برخوردار است و در میان گونه های جانوری آن بعضی از نادرترین گونه ها مانند یوزپلنگ آسیایی، گورخر ایرانی و پرندگانی چون زاغ بور و هوبره دیده می گردد.

حسنی مطرح نمود:

در مجموعه روستاهای این منطقه طوایف و ایلات مختلفی سکنی دارند و بافت گلیم، توبره، پلاس، سوزن دوزی و تهیه البسه محلی از جمله صنایع دستی مردم این منطقه است.

روستای عشایرنشین رضاآباد از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود در 240 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 120 کیلومتری جنوب شرقی بیارجمند قرار گرفته است. تپه های ماسه ای، سیاه چادر عشایری و نقوش بافته های زنان ایل از جاذبه های مهم این منطقه است.

زیست کره توران در قسمت جنوبی جاده تهران-مشهد و در قسمت شمال شرقی دشت کویر واقع شده و با بیش از یک میلیون و 400 هزار هکتار وسعت دومین ذخیره گاه زیست کره دنیا از نظر مساحت به شمار میرود که شامل سه قسمت پارک ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت است.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2220

به "برگزاری ششمین جشنواره گردشگری سفر به توران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ششمین جشنواره گردشگری سفر به توران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید