برنامه ریزی برای گسترش آموزش زبان فارسی در دانشگاه های مالزی

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران: رایزن فرهنگی ایران در مالزی با رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه مالایا دیدار کرد که طی آن، طرفین بر برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی در این دانشگاه توافق کردند که به گسترش آموزش زبان فارسی در مالزی انجامید.

برنامه ریزی برای گسترش آموزش زبان فارسی در دانشگاه های مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی با پرفسور سیدین، رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه مالایا، روز سه شنبه 12 شهریور در محل این دانشکده دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار، ضیائی، آمادگی همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با دانشگاه مالایا و دانشکده علوم انسانی این دانشگاه را با توجه به کوشش های انجام شده برای توسعه فعالیت های فرهنگی و علمی جامع دانشگاهی ایران و مالزی و قرارداد منعقده بین دولت های ایران و مالزی، مالایا اعلام نمود.

وی با ذکر سابقه فعالیت های مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته در برگزاری سمینار مولانا، گذشته و حال، برگزاری دوره های آموزشی زبان فارسی و همچنین حضور قشر فرهیخته ای از دانشجویان ایرانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه مالایا، ادامه و توسعه همکاری با دانشکده علوم انسانی را زمینه ساز پیشرفت های بیشتر در روابط دوجانبه دانست.

پرفسور سیدین نیز تجربه همکاری با دانشجویان ایرانی خود را تجربه مفیدی دانست و اظهار امیدواری کرد که همکاری بین دانشکده علوم انسانی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با توجه به وجود قرارداد منعقده بین ایران و مالزی، باعث فعال شدن حوزه های مختلف این توافق خواهد شد.

در ادامه مقرر شد که همکاری رایزنی فرهنگی ایران و دانشکده علوم انسانی دانشگاه مالایا در چهار محور برگزاری دوره آموزشی زبان فارسی در دانشگاه مالایا برای مالایی زبان و علاقمندان زبان فارسی، برگزاری سمینار مشترک یک روزه با محور فرهنگ، هنر، اسلام و پاسداشت اندیشمندان اسلامی در ترم تحصیلی آینده دانشگاه مالایا، حمایت از سرانجام نامه های مقطع دکتری با محور ایران و اسلام و همچنین ایجاد فرصت های مطالعاتی برای اساتید مالایی و دانشجویان مقطع دکتری علاقمند به مطالعه با موضوع ایران در دانشگاه های ایران توسط رایزنی فرهنگی، توسعه یابد.

بنا بر اعلام این خبر، دانشگاه مالایا که با مساحت 309 هکتار در بخش جنوب غربی کوالالامپور قرار گرفته است، قدیمی ترین مرکز آموزشی کشور مالزی است و از لحاظ کیفیت آموزش و سطح علمی، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور شناخته می گردد. قدمت اولین کالج دانشگاه مالایا UM به بیش از 100 سال می رسد. جشن 100 سالگی این دانشگاه در سال 2005 برگزار گردید.

این دانشگاه سنت های قدیمی را کنار گذاشته و اصول و بنیان ملتی جدید را پایه ریزی کرد. دانشگاه مالایا به عنوان مؤسسه ملی تحصیلات عالی دولت فدرال مالایا و سنگاپور شروع به کار کرد. پیشرفت و ترقی سریع این دانشگاه و دانش آموختگان آن سبب شد که در دهه اول تأسیس دانشگاه، دو دانشگاه مستقل، یکی در سنگاپور و دیگری در کوالالامپور شکل گیرد.

دانشگاه مالایا به عنوان تنها دانشگاه ملی مالزی مشغول به فعالیت است. این دانشگاه شامل 20 دانشکده و مرکز آموزشی، 100 رشته با گرایش های مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتراست و دانشجویان بین المللی از 70 کشور مختلف در آن تحصیل می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 560

به "برنامه ریزی برای گسترش آموزش زبان فارسی در دانشگاه های مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای گسترش آموزش زبان فارسی در دانشگاه های مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید