بازسازی ادارات دولتی

به گزارش مجله دور زمین، بازسازی چیست و فواید آن

به طور کلی، به کلیه فعالیت هایی که موجب تغییر، استحکام و بهبود زیرساخت های یک ساختمان می گردد بازسازی گفته می گردد. این تغییرات چه عظیم و چه جزئی به محکم تر شدن ساختمان یاری می نماید و برای مدتی از خرابی ها و نقص فنی ساختمان جلوگیری می نماید.

بازسازی ادارات دولتی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اما این عملیات بازسازی برای همه اماکن و ساختمان ها تنها برای برطرف کردن مسائل ساختمان صورت نمی گیرد و خیلی از مواقع برای برطرف فرسودگی یا تغییر آن به شکل مدرن و جدید صورت می گیرد.

هر ساختمانی یک طول عمر مفیدی دارد که بعد از گذشت آن و استفاده از ساختمان در آن مدت معین شده، ساختمان نسبت به عوامل طبیعی مانند طوفان، سیل و زلزله حساس و آسیب پذیر تر شده و با اقدام به عملیات بازسازی، به حالت اولیه خود باز میگردند یا نسبت به قبل محکم تر می شوند.

بازسازی ساختمان

برخی از اقدامات در پروژه های بازسازی

  • پر کردن حفره های دیوار با مصالح و متریالی مشابه دیوار اصلی
  • تعمیر کف ساختمان
  • تعمیر سقف ساختمان
  • تعمیر دیوارهای ساختمان
  • تعمیر زیرساخت های قدیمی ساختمان
  • تعمیر نقص های تاسیساتی

اهمیت بازسازی اداره

به طور معمول نیمی از بیشتر افراد هر شهری در ادارات مشغول به کار هستند و اوقات بیشتر خود را به کار و فعالیت در آنجا می گذرانند. کارمندان ادارات دولتی به دلیل کارهای زیاد با ساعت های طولانی در ادارات، شرکت ها و دیگر فضاهای کاری، معمولا روحیه خود را از دست می دهند.

با توجه به رفت و آمد مداوم ارباب رجوع ها و مشتری ها، معمولا ادارات به تعمیرات و نوسازی احتیاج پیدا می نمایند، به دلیل هزینه های سنگین برای زیرساخت ساختمان، کارفرما ها سعی می نمایند حدالامکان کمترین هزینه را صرف زیرساخت مجدد ادارات نمایند و به تغیرات جزئی بسنده می نمایند.

همچنین ممکن است در صورت عدم بازسازی و بنایی صحیح ساختمان ادارات، خطرات جانی، ضررهای اقتصادی و خرابی های زیادی به بار بیاید که برخی از آن ها جبران ناپذیر است.

پس برای بازسازی ادارات دولتی باید از ابتدا با متخصصین، مهندس های مربوطه و توسط نقشه کشی حرفه ای افراد، بهترین اداره را طراحی و در صورت عدم احتیاج جدی به تعمیرات نوسازی کنید.

اهمیت بازسازی اداره

بازسازی ادارات دولتی

اگر ساختمان دچار نقص فنی، عیب و نقص در سقف ها و دیوارهای ساختمان، چاه و فاضلاب، خرابی لوله ها و … شده باشد باید برای تخریب دیوارها و سقف ها اقدام کنید و آن ها را از نو با مصالح و متریال قوی تر، بهتر، محکم تر با ضخامت بیشتر تهیه کنید.

ادارات به دلیل واقع شدن بیشتر ساختمان های آن ها در کناره های خیابان، با سر و صدای زیاد خیابان روبرو هستند، به همین علت بهتر است برای تمرکز بیشتر کارمندان از پنجره های دوجداره و درهای ضخیم برای اداره بهره ببرید.

بخش های مختلف نظیر دفتر ریاست اداره، جایگاه منشی و یا دفاتر کارمندان دارای مراحل مختلف بازسازی هستند. به عنوان مثال سالنی که برای جلسه های عظیم در نظر گرفته شده است، باید دیوارهایی با جنس سرامیک، سنگ های تزئینی و یا در صورت هزینه کمتر از کاغذ دیواری های طرح چو بهره ببرید.

برای سرامیک باید سنگ یا سرامیک براق به کار ببرید، به دلیل تیپ رسمی افراد در اداره بهتر است از استفاده از سرامیک های خیلی سر و لغزنده خودداری کنید.

برای بازسازی ادارات دولتی سعی کنید سقف ها را بلند تر از حالت معمول در نظر بگیرید زیرا به دلیل حرکت دادن قفسه های کتاب و پرونده و جا به جایی مداوم آن ها برای تغییر دکوراسیون و … مسئله ای برای سرامیک ها و سقف پیش نیاید.

طراحی دکوراسیون داخلی ادارات دولتی

علاوه بر اهمیت به نوع متریال و بازسازی ساختمان به شیوه مدرن بهتر است برای نوع چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی به متخصصین در این امر مراجعه کنید و با توجه به سلیقه مشتریان و جهت جذب افراد به اداره، با هدایت افراد خبره در این امر اداره خود را به سبکی جدید و مدرن طراحی کنید.

هر اداره به چند بخش مجزا برای عملکرد افراد مختلف احتیاج دارند، این نکته برای نحوه قرار گیری میز و جایگاه در بخش های مختلف، متفاوت است.

سعی کنید دیوارها را طوری درست کنید از طریق کناف، چوب و … که بتوان در آن ها نور منفی بهره ببرید تا دیوارها را روشن تر کند که در صورت وجود اعلامیه مهمی، یا خبر مهمی بر سالن اعلانات، بتوان آن را به راحتی مشاهده کرد.

طراحی دکوراسیون ادارات دولتی

نورپردازی ادارات دولتی

ادارات به دلیل کار زیاد با کاغذها و پرونده های مختلف، جلساتی که برگزار می گردد، کار با کامپیوترها و وسایل الکترونیکی، امکان خطا و اشتباه در محسابات، مشاهده اعداد و ارقام و مسئله ای در مطالعه پرونده ها به وجود نیاید.

برای نورپردازی اداره از لوسترهای عظیم با لامپ ها و مهتابی های پر نور با تعداد بیشتر بهره ببرید تا نور به یک میزان به همه بخش های دفاتر برسد.

بهتر است از لامپ ها و مهتابی هایی با نور سفید رنگ بهره ببرید، زیرا نور زرد و نارنجی بعد از چند وقت موجب سردرد و خواب آلودگی می گردد.

نکته آخر

پس برای بازسازی ساختمان با طراحان و نقشه کش های حرفه ای مشورت کنید تا با مشاهده ساختمانتان، بهترین تغییرات را با به صرفه ترین هزینه انجام دهید. برای بازسازی ساختمان عجله نکنید و سعی کنید با وقت گذاشتن برای مصالح، کفپوش و بهترین کاغذ دیواری محیطی آرام و در عین حال جذاب برای کارکنان و مشتریان ایجاد کنید.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

اصول بازسازی ساختمان

تخمین هزینه بازسازی ساختمان

نقش شرکت طراحی در بازسازی ساختمان

منبع: رویا مال
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1323

به "بازسازی ادارات دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ادارات دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید