ایده های طراحی با استفاده از انواع چوب

به گزارش مجله دور زمین، بسیاری از متریال ها تنها برای یک یا دو سال به روز بوده و بعد از گذشت مدتی به عنوان وسایل کهنه و آنتیک محسوب می شوند. اما در مقابل برخی دیگر را می توان به مدت نامحدود و در انواع سبک های مختلف طراحی داخلی به کار برد. برای مثال چوب یکی از متریال هایی است که هیچ گاه قدیمی نمی گردد و از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. از ویژگی های چوب که آن را به متریالی جذاب تبدیل نموده است، وجود آن در محیط های مختلف و تنوع شکل و طرح آن ها می باشد.

ایده های طراحی با استفاده از انواع چوب

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

برای استفاده از چوب در سبک های مختلف می توانید انواع مناسب و تطبیق پذیر آن، با سبک مورد نظر را با قیمت، مدل و مقاومت های مختلف پیدا کنید. در بیش تر مواقع بیش تر افراد در چگونگی استفاده از چوب در دکوراسیون های مختلف و چگونگی تلفیق آن با دیگر المان ها دچار سردرگمی می شوند. در این جا به بیان ایده هایی در جهت ترکیب انواع مختلف چوب با یکدیگر می پردازیم.

از انواع مختلف چوب در کنار هم استفاده نکنید

استفاده هم زمان از انواع مختلف چوب در کنار یکدیگر، باعث ایجاد هرج و مرج و فضایی نامرتب می گردد. با این حال اگر تنها از دو یا سه نوع چوب استفاده نمایید، می توانید با استفاده از آن ها به یک هارمونی در فضای مورد نظر برسید. برای انجام این کار بهتر است وسیله چوبی که به طور قطع قصد استفاده از آن را دارید معین نموده و سپس اِلمان های دیگر را بر اساس آن انتخاب کنید. برای مثال، اگر از کفپوش چوبی در آشپزخانه خود استفاده نموده اید، استفاده از کابینت های چوب افرا در کنار آن فضای چشم نواز و زیبایی ایجاد خواهد نمود. اگر وسیله ای چوبی در اختیار دارید که رنگ آن با دیگر وسایل چوبی ترکیب خوبی ایجاد نمی نماید، می توانید با رنگ کردن آن به یک ترکیب زیبا دست یابید.

انتخاب کفپوش را در الویت قرار دهید

اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل به استفاده از کفپوش های چوبی دارید، باید در هنگام انتخاب و خرید مبلمان، رنگ و جنس کفپوش خود را در نظر بگیرید. اگر کفپوش خانه شما چوبی است، یکی از رنگ های چوب معین شده و باید با توجه به آن انواع و رنگ های دیگر را انتخاب نمایید. اگر از چند رنگ چوب در خانه خود استفاده نموده اید، می توانید یکی از آن ها را به عنوان رنگ غالب انتخاب نموده و مبلمان خود را با توجه به آن خریداری کنید.

از المان های موجود در طبیعت بهره ببرید

استفاده از رنگ خنثی برای رنگ آمیزی دیوارها مخصوصا زمانی که با اِلمان های چوبی ترکیب می گردد، انتخاب صحیحی می باشد. رنگ های مختلف چوب به خوبی با رنگ های خنثی تلفیق شده و گزینه های زیادی را در خصوص انتخاب وسایل دیگر از جمله مبلمان در اختیار شما قرار می دهند. استفاده از انواع مختلف چوب در کنار رنگ های خنثی هیچ مسئله ای به وجود نمی آورد. انتخاب رنگ خاکستری مایل به قهوه ای برای رنگ آمیزی دیوارها انتخاب مناسبی می باشد. استفاده از رنگ سفید کلاسیک هم باعث می گردد رنگ چوب به خوبی خود را نشان دهد.

میزان گرمایی که چوب به فضا می بخشد را از قلم نیاندازید

بعضی از چوب ها که طیف رنگ زرد یا نارنجی دارند گرمای بیش تری به خانه می بخشند. این در حالی است که بعضی از انواع چوب مانند چوب افرا، سردی بیش تری دارند. بعضی از انواع چوب هم از طیف رنگی سرد و گرم به طور هم زمان برخوردار هستند و انتخاب های خوبی تلقی می شوند، چرا که در صورت استفاده از آن ها می توانید ار رنگ های مختلف برای انتخاب مبلمان استفاده نمایید.

از رنگ های مکمل استفاده نمایید

استفاده از رنگ های مکمل چوب به جای استفاده از یک رنگ، می تواند ظاهر زیباتری به اتاق ببخشد. استفاده از مبلمان چوب طبیعی در ایجاد سبک روستیک به شما یاری می نماید. در کنار این مبلمان استفاده از وسایل تزئینی با رنگ تیره کنتراست زیبایی ایجاد خواهد نمود. توجه داشته باشید که اگر در تمامی وسایل از یک رنگ استفاده گردد، زیبایی هیچ یک از آن ها به چشم نمی آید.

به رنگ ها فکر کنید

انواع مختلف چوب، رنگ های مختلفی نیز دارند و سعی در قرار دادن الگوهای مختلف در کنار یکدیگر باعث می گردد فضای اتاق براساس خواسته شما شکل گیرد.

یک رنگ پایه انتخاب کنید

اگر تصمیم به استفاده از بیش از یک رنگ دارید، یکی از رنگ ها را به گونه ای انتخاب کنید که نسبت به رنگ های دیگر به کار رفته در اتاق غالب باشد و به عنوان رنگ غالب برای انتخاب رنگ های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

از زمینه رنگ چوب به جای رنگ های خنثی بهره ببرید

اگر تمایل به استفاده از رنگ های خنثی برای رنگ آمیزی دیوارها ندارید، می توانید از رنگ هایی که ته زمینه ای از رنگ چوب دارند، استفاده نمایید. برای مثال، استفاده از رنگ زرد کم رنگ در اتاقی که از چوب در آن استفاده شده است نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. رنگ های سبز و آبی نیز برای رنگ آمیزی دیوار، در کنار رنگ چوب انتخاب های خوبی هستند. این گونه ترکیبات باعث می شوند هر رنگ همان طور که باید خودنمایی کند و رنگی در سایه رنگ دیگر پنهان نماند.

فرش ها تاثیری بیش از یک وسیله تزئینی دارند

فرش را می توان یه معجزه کاربردی نامید. اگر استفاده از مبلمان چوبی و کفپوش ها در کنار یکدیگر فضای سنگینی ایجاد نموده است می توانید با استفاده از یک فرش مناسب توازن مناسبی میان مبلمان و کفپوش ها برقرار کنید و لطافت خاصی به فضا ببخشید.

برای تلفیق رنگ ها از وسایل تزئینی استفاده نمایید

اگر در طراحی اتاق از اِلمان هایی به رنگ چوب زیاد استفاده نموده اید، می توانید با استفاده از لوازم تزئینی مناسب به توازن در محیط یاری کنید. برای مثال اگر در اتاقی از چوب درخت بامبو و در اتاق دیگر از چوب ماهون استفاده نموده اید، از لوازم تزئینی جنس ماهونی در اتاقی که چوب بامبو در آن به کار رفته است استفاده نمایید و بالعکس.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 750

به "ایده های طراحی با استفاده از انواع چوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی با استفاده از انواع چوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید