المیادین: هیأت فنی ایران به عربستان رسید

به گزارش مجله دور زمین، پیشتر، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت ایرانی تا اواخر هفته جاری به عربستان برای آنالیز روند بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده خبر داده بود.

المیادین: هیأت فنی ایران به عربستان رسید

شبکه المیادین، امروز (چهارشنبه، 12 آوریل) در خبری فوری از ورود هیأت فنی ایران به خاک عربستان سعودی به منظور تدارک برای بازگشایی سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری آن در جده و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی اطلاع داد.

به گزارش فارس، این در حالی است که عصر دیروز (سه شنبه، 11 آوریل)، شورای وزیران عربستان سعودی، جدیدترین تحولات مربوط به اجرای توافق عربستان و ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک قطع شده از سال 2016 را مورد آنالیز قرار داد.

بر اساس این گزارش، در این نشست به صورت تعیین، موضوع ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران و رایزنی های اجرا شده میان دو کشور در پکن آنالیز شد و درباره هماهنگی در مورد اقدامات لازم برای از سرگیری فعالیت دیپلماتیک و کنسولی بین دو طرف و تاکید بر اهمیت پیگیری اجرای آن به نحوی که اعتماد متقابل را تقویت کند و دامنه همکاری ها را توسعه دهد و به دستیابی به امنیت، ثبات و رفاه در منطقه یاری کند، رایزنی شد.

پیشتر، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت ایرانی تا اواخر هفته جاری به عربستان برای آنالیز روند بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده اطلاع داده بود.

شنبه پیش، یک هیأت از عربستان سعودی با هدف آنالیز سازوکارهای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد به ایران سفر نموده بود.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این نهاد سعودی گزارش داد، این هیأت فنی برای آنالیز مکانیزمهای بازگشایی سفارت ریاض در تهران و سرکنسولگری در مشهد، راهی ایران شده است.

این در حالی است که صبح پنجشنبه 17 فروردین، وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی بعد از حدود 7 سال و 3 ماه قطع روابط، در پکن رسما ملاقات و بیانیه ای مشترک را امضا نموده و بر آمادگی برای از بین بردن موانع پیش روی توسعه همکاری ها تأکید کردند.

وزرای خارجه ایران و عربستان در این بیانیه بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی توسعه همکاری ها تأکید کردند.

دو وزیر خارجه بعلاوه در مورد فعال سازی موافقتنامه های مشترک و تبادل هیأت های دو کشور به منظور توسعه روابط در زمینه های مختلف از جمله در زمینه های مالی، تجاری و سرمایه گذاری، انجام مذاکرات هیأت های تخصصی به منظور از سرگیری پروازهای مستقیم، تسهیل صدور ویزا برای شهروندان دو کشور از جمله ویزا عمره و نیز تقویت همکاری های مشترک در مجامع بین المللی توافق کردند.

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان بعلاوه از دعوت های متقابل به عمل آمده از یکدیگر برای سفر رسمی دوجانبه به مرکز ها تشکر و استقبال کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2381

به "المیادین: هیأت فنی ایران به عربستان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المیادین: هیأت فنی ایران به عربستان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید