اسلامی: از همکاری با سازمان های بین المللی و موسسات علمی و تحقیقاتی استقبال می کنیم

به گزارش مجله دور زمین، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ارسال پیامی به بیست و هشتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی هسته ای ایران، از زحمات موثر و سازنده تمامی تلاشگران این کنفرانس تقدیر کرد و گفت: از همکاری با سازمان های بین المللی و موسسات علمی و تحقیقاتی استقبال می کنیم.

اسلامی: از همکاری با سازمان های بین المللی و موسسات علمی و تحقیقاتی استقبال می کنیم

به گزارش خبرنگاران، در پیغام اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا ضمن عرض سلام و خیر مقدم به اساتید، دانشمندان، محققان و دانشجویان حاضر در بیست و هشتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی هسته ای ایران، لازم می دانم از زحمات موثر و سازنده تمامی تلاشگران این عرصه به ویژه پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و انجمن هسته ای ایران برای برگزاری این کنفرانس تشکر و قدردانی نمایم.

اینجانب معتقدم که همکاری بین المللی برای ارتقای کاربرد ایمن، امن و پایدار علوم و فناوری هسته ای برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازهای اساسی اجتماعی-اقتصادی و توسعه انسانی نقش مهمی دارد و این فناوری قابلیت بالایی در برطرف چالش های فعلی و تحقق اهداف مشترک جهت دستیابی به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست دارد. در این راستا ما از همکاری با سازمان های بین المللی و موسسات علمی و تحقیقاتی در سراسر دنیا استقبال می نماییم.

بی شک برگزاری چنین نشست ها و همایش های علمی به ویژه در حوزه علوم و فناوری هسته ای موجب رشد مراکز علمی و دانشمندان خواهد شد. مشارکت و همکاری همه جانبه مراکز علمی و دانشگاهی بین المللی موجب افزایش درک متقابل در سطح بین المللی خواهد شد. چنین همایش هایی می تواند بستر مناسبی برای این مشارکت و همراهی موثر باشد.

بدیهی است که سازمان های مردم نهاد مانند انجمن های علمی یکی از عوامل اصلی توسعه کشورها هستند که با فعالیت های مؤثر و سازنده خود از هدف ملت ها برای هموار کردن جهت توسعه پایدار پشتیبانی می نمایند. انجمن هسته ای ایران به عنوان یک سازمان مستقل و غیردولتی یکی از نمونه هایی است که ثابت می نماید سازمان های غیردولتی علمی نقش مهمی در توسعه علم و فناوری در کشور دارند.

از آنجایی که انجمن هسته ای ایران و بعلاوه این کنفرانس از یادگارهای شهید بزرگوار دکتر شهریاری است که از بنیانگذاران انجمن هسته ای ایران بودند، ضروری است نام و یاد این شهید و سایر شهدای هسته ای را گرامی بداریم.

در انتها مجدداً از همه ذینفعان، شرکت نمایندگان و بعلاوه مشارکت مهم و مؤثر آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکر می کنم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2190

به "اسلامی: از همکاری با سازمان های بین المللی و موسسات علمی و تحقیقاتی استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: از همکاری با سازمان های بین المللی و موسسات علمی و تحقیقاتی استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید