ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط نظامیان هندی علی رغم گذشت 21 روز

به گزارش مجله دور زمین، حبس اجباری و حکومت نظامی در کشمیر پس از لغو قوانین تضمین حفظ تناسب جمعیت توسط هند شروع شد و علی رغم گذشت 21 روز همچنان ادامه دارد.

ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط نظامیان هندی علی رغم گذشت 21 روز

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، علی رغم گذشت 21 روز از زمان شروع حکومت نظامی در کشمیر اشغالی، حبس خانگی مردم توسط نظامیان هندی همچنان ادامه دارد.

گزارش ها حاکی است قطع کامل راه های منتهی به شهرهای مختلف کشمیر و همچنین کمبود دارو و آذوقه از بزرگترین مسائل مردم تلقی می گردد.

از سوی دیگر دولت دهلی نو با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات سرکوبگرانه خود سیگنال اینترنت و تلفن را نیز قطع نموده و مردم کشمیری نمی توانند خبری از وضعیت خود به اقوام و دیگر آشنایانشان در خارج از کشمیر بدهند.

معدود تماس های صورت گرفته در این مدت نشان می دهد که نیروهای نظامی هند در تمام میادین، خیابان ها و حتی کوچه ها مستقر شده اند و پس از مشاهده مردم کشمیری بی درنگ اقدام به شلیک به سوی آنها می نمایند.

با این حال معترضین کشمیری در حال برگزاری تظاهرات و سردادن شعار علیه اقدامات اخیر دولت هند هستند.

نظامیان هندی با حمله به تجمعات اعتراض آمیز مردم و سران آزادی خواه کشمیری را زندانی می نمایند و با استفاده از تفنگ های ساچمه ای و گاز اشک آور در کوشش هستند تا مردم را نیز متفرق نمایند.

لازم به ذکر است معضل کشمیر از زمان استقلال پاکستان در سال 1947 شروع شده و بخش وسیعی از این منطقه زیبا در کنترل هند است. دولت دهلی نو علی رغم خواسته سازمان ملل حاضر به برگزاری همه پرسی و واگذاری این منطقه به رأی صاحبان اصلی آن یعنی مردم کشمیر نیست.

اخیراً هند کوشش خود را برای تغییر تناسب جمعیت در کشمیر و به اقلیت کشاندن مسلمانان شروع نموده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 476

به "ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط نظامیان هندی علی رغم گذشت 21 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط نظامیان هندی علی رغم گذشت 21 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید