3 مدل بستنی خانگی که می توانید در منزل تهیه کنید.

به گزارش مجله دور زمین، بستنی ترکیبی از شیر، خامه، شکر و برخی مواقع سایر مواد است که با استفاده از تکنیک های خاص، به یک ماده نرم، خامه ای و خوشمزه تبدیل می شود. صدها سال است که بستنی از محبوبیت خاصی برخوردار شده، اما امروزه با توسعه استفاده از یخچال و فریزر، مصرف آن بیش از گذشته رواج پیدا کرده است و حتی برخی به ساخت انواع بستنی خانگی روی آورده اند. محبوبیت رو به افزایش بستنی منجر به تولید انواع مختلف و متنوعی از این خوراکی شده است، از جمله بستنی یخی، ماست بستنی و حتی نسخه های غیر لبنی که با موادی مانند شیر نارگیل تهیه می شود.

3 مدل بستنی خانگی که می توانید در منزل تهیه کنید.

در سراسر دنیا این خوراکی خوشمزه را به عنوان میان وعده یا دسر میل می کنند و مصرف آن مختص فصل خاصی نیست. در حال حاضر، بستنی ها در طعم ها و رنگ های متنوع از طریق برندهای مختلفی تولید می شوند، با این حال، عده ای ترجیح می دهند بستنی های خانگی را خودشان و با مواد اولیه سالم تر در منزل تهیه کنند. شما هم می توانید به راحتی انواع مختلف بستنی در طعم ها و رنگ های متفاوت را در منزل تهیه کرده و نوش جان کنید. در اینجا طرز تهیه سه نوع بستنی خانگی ساده و در عین حال خوشمزه را در نظر گرفتیم.

بستنی هلو

هلو یکی از میوه های خوشمزه تابستانی است که علاوه بر انواع دسر و مربا می توان از پوره این میوه نیز برای تهیه یک بستنی خوش رنگ و خوش طعم نیز استفاده کرد.

مواد لازم:
  • خامه پرچرب: 1 پیمانه
  • شیر کامل: 1 پیمانه
  • زرده تخم مرغ: 8 عدد
  • شکر: ¾ پیمانه
  • نمک: ½ پیمانه
  • هلو: 450 گرم (پوست کننده و برش داده شده)
  • آب لیموی تازه: 1 قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل: 2 قاشق چای خوری
طرز تهیه:
  1. در یک قابلمه میانه، خامه و شیر را روی شعله میانه گرم کنید تا بعد از 2 تا 3 دقیقه حباب های ریز در اطراف لبه های قابلمه ایجاد شود.
  2. در حالی که مخلوط شیر گرم می شود، زرده های تخم مرغ، شکر و نمک را در یک کاسه بزرگ و تا زمانی که مواد بسیار غلیظ و کم رنگ شوند، به مدت تقریبا 2 دقیقه هم می زنیم. به آرامی مخلوط شیر داغ را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده و مرتبا هم بزنید. مخلوط را به قابلمه برگردانید و روی حرارت میانه قرار دهید.
  3. مواد را روی شعله و به مدت 5 تا 7 دقیقه یا تا زمانی که کف آن فروکش کند و مخلوط به مقدار کافی غلیظ شود، مرتبا هم بزنید. مخلوط را از طریق یک الک دانه ریز داخل یک کاسه تمیزی که روی یک ظرف پر از یخ قرار گرفته است، بریزید. بگذارید مواد تا هنگام پخت هلو خنک شود.
  4. هلوها را داخل یک قابلمه میانه ریخته و 2 قاشق غذاخوری آب آن ها اضافه کنید. آب را جوش بیاورید، سپس حرارت را کاهش دهید و هرزگاهی هلوها را هم بزنید، تا زمانی که نرم شوند که معمولا 10 تا 12 دقیقه زمان می برد. بگذارید هلوها به مدت 5 دقیقه خنک شوند. هلو و آب به جای مانده را با دقت به مخلوط کن منتقل کنید و تا زمانی که یکدست و پوره مانند شوند.
  5. پوره هلو، آب لیمو و وانیل را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را درون ظرف استیل بریزید و با نایلون روی آن را بپوشانید و حداقل تا 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  6. ترکیبات نهایی را در بستنی ساز مطابق دستورالعمل سازنده فرآوری کنید. می توانید بلافاصله آن را سرو کنید یا تا یک هفته داخل ظرف پلاستیکی و درون فریزر نگهداری کنید.

بستنی کدو حلوایی

بستنی فقط مخصوص تابستان نیست. با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز می توانید یک بستنی فوق العاده خامه ای خانگی را با پوره کدو تنبل تهیه کنید.

مواد لازم:
  • شیر: 1 پیمانه
  • خامه پرچرب: ½ پیمانه
  • زرده تخم مرغ: 6 عدد
  • شکر: ¼ پیمانه
  • عصاره وانیل: ½ پیمانه
  • آبلیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری
  • پوره کدو حلوایی: ½ پیمانه
طرز تهیه:
  1. شیر و خامه را در یک قابلمه و روی حرارت میانه به طور مداوم هم بزنید تا بجوش بیایند.
  2. یک کاسه بزرگ را با یخ و آب پر کنید و کنار بگذارید. تخم مرغ و شکر را داخل یک کاسه تا زمانی که غلیظ و رنگ پریده شوند، حدود 4 دقیقه هم بزنید. در حین هم زدن، خیلی آرام کمی مخلوط شیر داغ را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و به هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. وانیل، آب لیمو، و پوره کدو حلوایی را اضافه کنید. ترکیب را از درون صافی عبور داده و داخل یک ظرف تمیز بریزید و بعد روی کاسه پر از یخ سرد کنید.
  3. مواد را مطابق دستورالعمل سازنده، در بستنی ساز بریزید. پس از منسجم و غلیظ شدن مواد بستنی، آن را به فریزر منتقل کنید. بعد از 4 تا 5 ساعت، بستنی شما آماده سرو کردن است.

بستنی همراه با بیسکویت

طرفداران بیسکویت ها کرم دار، عاشق این بستنی می شوند. تمام چیزهایی که برای تهیه این بستنی نیاز دارید شیر کم چربی، خامه پرچرب، شکر و زرده تخم مرغ است و به راحتی آماده می شود.

مواد لازم:
  • شیر کم چرب: 1⅓ پیمانه
  • خامه پرچرب: 1⅓ پیمانه
  • نمک: ¼ پیمانه
  • شکر: 2/3 پیمانه
  • زرده تخم مرغ: 4 عدد
  • بیسکویت کرم دار کاکائویی: 1¾ پیمانه (درشت خرد شده)
طرز تهیه:
  1. شیر و خامه را در یک قابلمه میانه ترکیب کنید. نمک و 1/3 شکر را اضافه کنید و روی حرارت به جوش بیاورید.
  2. زرده های تخم مرغ را هم بزنید و شکر به جای مانده را به آن ها اضافه کنید. به تدریج نیمی از مخلوط شیر را داخل زرده ها بریزید. سپس زرده ها و شیر را داخل قابلمه بریزید و روی شعله میانه حرارت داده و به مدت 6 تا 7 دقیقه مرتبا هم بزنید تا ترکیب غلیظی به دست بیاید. مواد را از یک الک ریز داخل یک ظرفی بریزید و آن را روی کاسه پر از یخ بگذارید تا خنک شود، گاهی اوقات مواد بستنی را هم بزنید. ترکیب نهایی را دو روز داخل یخچال قرار دهید.
  3. مواد بستنی را داخل بستنی ساز بزنید و زمانی که دستگاه خاموش شد و بستنی فرم منسجم خود را به دست آورد، بیسکویت های خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه با هم ترکیب شوند. سپس، بستنی را به یک کاسه منتقل کرده و سرو کنید، همچنین می توانید آن را تا 2 هفته داخل فریزر نگه دارید.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2207

به "3 مدل بستنی خانگی که می توانید در منزل تهیه کنید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل بستنی خانگی که می توانید در منزل تهیه کنید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید