پاپ زنگ خطر جنگ هسته ای را به صدا درآورد

به گزارش مجله دور زمین، ایسنا نوشت: پاپ فرانسیس هشدار داد، دنیا مانند بحران موشکی 1962 کوبا در آستانه یک جنگ هسته ای قرار گرفته است.

پاپ زنگ خطر جنگ هسته ای را به صدا درآورد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در جریان پیامی برای یک کنفرانس بین المللی در اوسلو به نام صلح در جهان گفت: این کنفرانس درحالی انجام می گردد که جهان ما همچنان در آستانه جنگ جهانی سومی قرار گرفته است که می تواند یک نبرد اتمی باشد.

پاپ بعلاوه گفت، جهان در آستانه جنگ هسته ای مانند بحران موشکی کوبا در سال 1962 قرار گرفته است که جهان را به یک نابودی اتمی نزدیک نموده بود.

این کنفرانس بین المللی در اوسلو برای یادبود شصتمین سالگرد بیانیه صلح جهانی پاپ ژان بیست و سوم برگزار گردید. این بیانیه اثرگذار زمانی منتشر شد که بحران موشکی کوبا شکل گرفته بود.

رهبر کاتولیک های جهان با استفاده از این کنفرانس به منظور تمرکز بر بخش هایی از این بیانیه و با هدف رسیدگی به مساله خلع سلاح و راه هایی برای دستیابی به صلحی با دوام گفت: یک جهان عاری از سلاح اتمی ممکن و لازم است.

وی بعلاوه بیانیه خود در یادبود صلح هیروشیما در سال 2019 را یادآور شد زمانیکه گفته بود: استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف جنگی و داشتن چنین تسلیحاتی غیراخلاقی است.

پاپ فرانسیس در خصوص تسلیحات متعارف نیز گفت که این تسلیحات باید فقط برای اهداف دفاعی مورد استفاده قرار گیرند و به سمت اهداف غیرنظامی راهنمایی نشوند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2443

به "پاپ زنگ خطر جنگ هسته ای را به صدا درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ زنگ خطر جنگ هسته ای را به صدا درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید