احتیاج 7000 میلیاردی برای بهسازی محور صعب العبور میناب - بشاگرد

به گزارش مجله دور زمین، علی رغم همه مسائل و تنگناهای اقتصادی و اعتباری، طی دوسال گذشته، مطالعات و نقشه برداری 490 کیلومتر از مسیرهای ارتباطی روستایی و بیش از 210 کیلومتر خاکبرداری و بازگشایی مسیرهای صعب العبور در محورهای پشتکوه و زیرکوه گافر، رینن عظیم، کاهکن، نیکدشت و غیره طبق نقشه های مصوب و استاندارد بصورت امانی و پیمانی صورت گرفته است.

احتیاج 7000 میلیاردی برای بهسازی محور صعب العبور میناب - بشاگرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: علی رغم همه مسائل و تنگناهای اقتصادی و اعتباری، طی دوسال گذشته، مطالعات و نقشه برداری 490 کیلومتر از راستاهای ارتباطی روستایی و بیش از 210 کیلومتر خاکبرداری و بازگشایی راستاهای صعب العبور در محورهای پشتکوه و زیرکوه گافر، رینن عظیم، کاهکن، نیکدشت و غیره طبق نقشه های مصوب و استاندارد بصورت امانی و پیمانی انجام شده است.

یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه در شهرستان بشاگرد بیش از 1640 کیلومتر راه روستایی وجود دارد اضافه نمود: تا به امروز حدود 130 کیلومتر از این راستاهای آسفالت شده و مابقی راههای ارتباطی عمدتا خاکی و در مناطق صعب العبور و همچنین بستر رودخانه ها قرار دارند.

عابدینی با بیان اینکه پس از انتقال وظایف ساخت راههای روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، با پیگیری های مستمر استاندار محترم و فرماندار محترم شهرستان بشاگرد، تحولی در حوزه راهسازی در منطقه بشاگرد صورت پذیرفته ادامه داد: علی رغم همه مسائل و تنگناهای اقتصادی و اعتباری، طی دوسال گذشته، این اداره کل با تمام توان تجهیزاتی و ماشین آلاتی خود و همکاری فرمانداری و بخش خصوصی، 490 کیلومتر مطالعات و نقشه برداری راستاهای ارتباطی روستایی و بیش از 210 کیلومتر خاکبرداری و بازگشایی راستاهای صعب العبور در محورهای پشتکوه و زیرکوه گافر، رینن عظیم، کاهکن، نیکدشت و... را طبق نقشه های مصوب و استاندارد بصورت امانی و پیمانی انجام داده و عملیات زیرسازی راستاهای تیدر، بیورچ، بشنو، سرهور، نیکدشت و راستا پشتکوه گافر حد فاصل ملکن تا درنگ مدو را نیز تکمیل کرده است.

وی در مورد اجرای آسفالت راستاهای کسیسه ای - تیدر، دوراهی ملکن - خمینی شهر و همچنین به تیش - نیکدشت، ابراز داشت: بخش عمده ای از عملیات اجرایی این محورها به طول 20 کیلومتر اجرا شده و روکش محور مواصلاتی بشاگرد - قلعه گنج به طول 15 کیلومتر نیز انجام شده است.

یوسف عابدینی با اعلام اینکه پل عظیم جگین 1 در محور پشتکوه در حداقل زمان ممکن به بهره برداری رسیده است یادآور شد: در حال حاضر نیز اکیپ های عملیاتی پیمانکاری این اداره کل در راستاهای پشتکوه گافر، زیرکوه گافر، بیورچ و بشنو، رینن عظیم، کاهکن و زرآباد و مرانگ به صورت مستمر مشغول فعالیت می باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: علی رغم نداشتن تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل عملیات اجرایی راستاهای کوه حیدر به طول 4 کیلومتر و درجک بطول 7 کیلومتر، این اداره کل جهت برطرف مسائل مردم منطقه پیگیری های لازم را در دستور کار ویژه قرار داد و نسبت به برگزاری مناقصات متعدد اقدام کرده است اما با وجود رایزنی با شرکت های راهسازی و بیش از 5 بار تجدید مناقصه، بدلیل عدم استقبال پیمانکاران در واگذاری و آغاز عملیات اجرایی محور های مذکور با مشکل روبرو شده ایم.

عابدینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز مناقصه این راستاها در حال انجام می باشد خاطر نشان ساخت: بدلیل نبود پیمانکار بومی منطقه در اجرای ابنیه فنی قطعه اول راستا زیرکوه، عملیات تکمیلی ابنیه فنی و زیرسازی این راستا و احداث پل عظیم جگین 2 در روستای دهوست در حال واگذاری به پیمانکار توانمند و باسابقه اجرایی می باشد.

وی عدم استقبال شرکت های راهسازی توانمند جهت همکاری در اجرای پروژه ها را یکی از دلایل به تعویق افتادن آسفالت راستاهای برنامه ریزی شده در سال گذشته بیان کرد و گفت: یکی از مسائل دیگر گران شدن یکباره قیر و مشکل تامین قیر پروژه های آماده آسفالت بود که امید می رود در امسال باتوجه به لحاظ شدن قیر در قانون بودجه، بتوانیم راستاهای آماده آسفالت را تاپایان سال به بهره برداری رسانده و بخشی از مسائل مردم شریف منطقه را حل نماییم.

عابدینی یادآور شد: اکیپ های راهداری این اداره کل در شهرستان بشاگرد بصورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی مشغول به فعالیت می باشند و تسطیح و رگلاژ محورهای شهرستان بشاگرد توسط اکیپ های راهداری بصورت مستمر و بدون تعطیلی در حال انجام است.

این مقام مسئول در ادامه درخصوص محور مواصلاتی میناب به بشاگرد اضافه نمود: این راستا در سنوات گذشته با حداقل مشخصات احداث و مطالعات اجرای بهسازی آن نیز با مشخصات راه اصلی انجام شده، به طوری که قطعه اول آن نیز از سال گذشته تا دوراهی راونگ آغاز و در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: در این محور طی دوسال گذشته بالغ بر 15 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و دو اکیپ پیمانکاری مجزا نیز برای تکمیل روکش آسفالت در دو مقطع قبل و بعد از روستای درپهن انتخاب شده که تسریع در بهره برداری از آن احتیاجمند اعتبار می باشد.

عابدینی اضافه نمود: طبق مطالعات انجام شده و باتوجه به صعب العبور بودن محور میناب - بشاگرد، برای بهسازی این راستا با مشخصات راه اصلی احتیاج به اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان می باشد، این درحالی است که در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان اعتبار برای این محور مصوب شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1824

به "احتیاج 7000 میلیاردی برای بهسازی محور صعب العبور میناب - بشاگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج 7000 میلیاردی برای بهسازی محور صعب العبور میناب - بشاگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید