مراقب کلاهبرداری تحت عنوان با ما برنده قرعه کشی خودرو شوید ، با ارسال لینک و راهنمایی به درگاه فیشینگ

به گزارش مجله دور زمین، رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان هشدار داد: مراقب گلاهبرداری ، مجرمان سایبری با ادعا نفوذ در بین خودروسازها ، باشید .

مراقب کلاهبرداری تحت عنوان با ما برنده قرعه کشی خودرو شوید ، با ارسال لینک و راهنمایی به درگاه فیشینگ

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: برخی از مجرمان سایبری در سایت های واسط مانند دیوار، شیپور و همچنین برخی شبکه های اجتماعی ، با این ادعا که نفوذ در بین خودروسازها دارند و می توانند خارج از سیکل قرعه کشی مشتری را برنده خودرو اعلام نمایند، از شهروندان کلاهبرداری می نمایند.

سرهنگ حسن کیخا اضافه نمود: این افراد بعد از دریافت هزینه های دلالی از شهروندان گوشی خود را خاموش نموده و دیگر در دسترس نیستند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین کلاهبرداران در ترفند دیگری با ارسال لینک جهت پرداخت وجه بابت دستمزد با مبالغ مختلف، شهروندان را به درگاه فیشینگ راهنمایی می نمایند و پس از جمع آوری اطلاعات کارت های بانکی شهروندان، از حساب آنها برداشت غیر مجاز می نمایند.

وی در ادامه تاکید نمود: تنها مرجع ثبت نام محصولات خودرویی سایت فروش اینترنتی این شرکت ها است و امکان تغییر و تاثیرگذاری توسط هیچ فردی وجود ندارد و این فرایند تحت نظارت نمایندگان نهادهای ناظر انجام می گردد.

سرهنگ کیخا به شهروندان توصیه کرد: مراقب این گونه تبلیغات که به وسیله شبکه های اجتماعی منتشر می شود، باشید و از واریز وجه به حساب این افراد یا کلیک بر روی لینک های ارسالی در این تبلیغات که افراد را به درگاه پرداخت بانکی فاقد اصالت راهنمایی می نمایند بپرهیزید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1510

به "مراقب کلاهبرداری تحت عنوان با ما برنده قرعه کشی خودرو شوید ، با ارسال لینک و راهنمایی به درگاه فیشینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب کلاهبرداری تحت عنوان با ما برنده قرعه کشی خودرو شوید ، با ارسال لینک و راهنمایی به درگاه فیشینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید