عجیب السلطنه به سنگلج رسید

به گزارش مجله دور زمین، نمایش عجیب السلطنه به نویسندگی علی بهروز نسب و کارگردانی بهنود محمدی پور از 15 بهمن ماه هرشب ساعت 19 اجرا های خود را در این تماشاخانه شروع خواهد نمود.

عجیب السلطنه به سنگلج رسید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نمایش عجیب السلطنه به نویسندگی علی بهروز نسب و کارگردانی بهنود محمدی پور از 15 بهمن ماه هر شب ساعت 19 اجرا های خود را در این تماشاخانه شروع خواهد نمود.

در این نمایش فهیمه تعیین، مهیار احمدی، علی امیرخلیل، پدرام محمدی، یاسمن حسینی، سوزان صفانیا، مجید اقبالی، غزل میرزایی، امیر رییسیان به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه این نمایش کمدی که درون مایه ای تاریخی دارد آمده است: کی بود یکی نبود پادشاهی بود که پس از سال ها صاحب پسری شد، اما نوزاد دم و گوش بلندی داشت. او حکم داد هرکس این ویژگی ها را نداشت ناقص الخلقه قلمداد می شود. پس از او ولیعهد به تخت نشست و صاحب پسری شد که بی دم و بی گوش بود. او همه را فراخواند و گفت: دم و گوش خاص حیوانات و وحوش است نه برای انسان. مردم که این موضوع را برنتابیدند.

دیگر عوامل این نمایش عبارت اند از: طراح صحنه و نور: علی ساسانی نژاد، طراح لباس: الهام میرباقری، طراح گریم: مرمر معتمدی دانا، علیرضا غدیری، مجری گریم: مصطفی کزازی، نوازندگان: احسان سامانی منش و رامین عبدالهی، مشاور امور رسانه و تبلیغات مجازی: سبا حیدرخانی، طراح پوستر و بروشور: سهیل درویش پرور، یاسمن حسینی، ساخت تیزر: سهیل درویش پرور، عکاس: مریم یونسی.

* کالیگولای همایون غنی زاده به صحنه باز می شود

پس از اجرا های تئاتر کالیگولا در سال های 88 و 94 این نمایشنامه معروف از آلبر کامو به کارگردانی همایون غنی زاده برای سومین بار به روی صحنه تالار وحدت خواهد رفت. کالیگولا اولین تئاتری بود که توانست میلیاردی شود و پس از آن در سال 95 تئاتر می سی سی پی نشسته می میرد رکورد این استقبال را از آن خود کرد.

صابر ابر، پانته آ پناهی ها و بابک حمیدیان تمرین های خود را برای نقش آفرینی شروع نموده اند. قابل توجه است که همایون غنی زاده در سال گذشته با فیلم مسخره باز مورد استقبال و دقت مخاطبان و منتقدان سینمای ایران نهاده شد.

کالیگولا از اردیبهشت سال 99 اجرا های خود را در تالار وحدت شروع خواهد نمود.

*در سیستان و بلوچستان بهار میاد

نمایش بهار میاد به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اجرا می رود. هموطنان سیستان و بلوچستانی همزمان با مخاطبان سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تهران، به تماشای آثار این رویداد در مناطق آسیب دیده از سیل نشستند.

جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و هشتم خود برای همدردی و افزایش نشاط اجتماعی در مناطق سیل زده، چند اثر خود را رهسپار سیستان و بلوچستان نموده است. بر این اساس نمایش بهار میاد به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند روز گذشته در این مناطق اجرا و با استقبال مردم سیستان و بلوچستان روبرو شد.

در نمایش بهار میاد هادی گلی پور، آرش مروی، رضا فرزاد فرد، پیمان افتخاری نژاد، هما جهانی، مرجان حسین زاده، ایلیا برومند و فرشید شاهسونی به ایفای نقش می پردازند.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 881

به "عجیب السلطنه به سنگلج رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب السلطنه به سنگلج رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید