شرایط حمایت از پروژه های سرمایه گذاری گردشگری اعلام شد

به گزارش مجله دور زمین، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، شرایط حمایت از پروژه های سرمایه گذاری گردشگری اعلام شد.

شرایط حمایت از پروژه های سرمایه گذاری گردشگری اعلام شد

احمد تجری، مدیر کل سرمایه گذاری گردشگری گفت: نشست معاونین حوزه سرمایه گذاری که با حضور مدیران ارشد و رؤسای سازمان های مرتبط و اصلی حوزه سرمایه گذاری، رئیس کمیسیون اصل نود و معاونین گردشگری و میراث فرهنگی، توسعه مدیریت و مدیران کل زیر مجموعه معاونت های وزارتخانه برگزار گردید، دستاوردهای گسترده ای را به همراه داشت.

او در تشریح یکی از نتایج شاخص این نشست اضافه کرد: بر مبنای مصوبات مورد توافق، پروژه های سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد با تأمین منابع اقتصادی حدود دو هزار میلیارد تومان و با قابلیت بهره برداری و ایجاد اشتغال برای بیش از 18 هزار نفر در اولویت حمایت های ادارات کل استانی و پیگیری برای تحقق قرار گیرند.

تجری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این گردهمایی شناسایی موانع و مسائل با آنالیز راهکارها و پیشبرد امور برای توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری با حضور بعضی از بالاترین مقامات اجرایی و نظارتی بوده است، یادآور شد: در نشست برگزار گردیده دستگاه های مربوطه در چارچوب قوانین و مقررات با رویکرد تسهیل در امور، نقش و جایگاه حمایتی برای توسعه گردشگری، براساس ظرفیت های موجود، قول مساعدت و همکاری دادند که تشکیل کارگروه های همکاری مشترک با حضور نمایندگان منتخب معاونین استانی و احصای مسائل و موارد قابل برطرف از جمله اهم مصوبات مربوطه بوده است.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت ها و منطقه ها نمونه گردشگری ادامه داد: مصوبات نشست دسته بندی شده و به تناسب هر حوزه، تقسیم کار اجرا شده و هم اکنون در حال اجرایی شدن است. بدین ترتیب ابتدا موانع و مسائل درون سازمانی و بعلاوه موضوع سامانه های بخش گردشگری در دستور کار قرار گرفته و جلسات آن برگزار و با برنامه ریزی برای برطرف موانع و مسائل اقدام شده است.

به گفته تجری بعضی از مهمترین مصوبات نشست عبارتند از تشکیل کارگروه های همکاری با سازمان های جنگل ها و مراتع طبیعی و اراضی کشور، تدوین شیوه نامه اجرایی برای فعالیت های گردشگری در حوزه میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری، استفاده از ظرفیت های معاونین سرمایه گذاری به عنوان حوزه های اجرایی بخش گردشگری در کارگروه های ستادی و ملی و نیز استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و قوانین موجود برای تسریع توسعه.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2263

به "شرایط حمایت از پروژه های سرمایه گذاری گردشگری اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط حمایت از پروژه های سرمایه گذاری گردشگری اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید