شایعات رابطه این کتابفروشی شهر پورتو با خالق هری پاتر

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران ، در بسیاری از سایت های گردشگری و مجلات هنری معماری کتابفروشی للو و ایرمائو (Lello & Irmão) شهر پورتو در کشور پرتغال سومین کتابفروشی زیبای دنیا معرفی شده است و با دیدن تصاویر داخل این کتابفروشی دلیل این رده بندی را متوجه خواهید شد.

شایعات رابطه این کتابفروشی شهر پورتو با خالق هری پاتر

ساختمان این کتابفروشی با الهام از معماری گوتیک و رنسانس ساخته شده است که نقاشی های دیواری این کتابفروشی نیز گویای این تاریخ است. اولین بار ساختمان کتابفروشی در سال 1906 میلادی با هدف گردشگران برزیلی ساخته شد که همین امر نویسندگان برزیلی بسیاری را به این مکان جذب نموده است.

در کنار این تزئینات معماری، قفسه هایی را خواهید دید که از کتاب های گوناگون پر شده اند. این کتاب ها اغلب مجموعه های داستانی و غیرداستانی به زبان پرتغالی را شامل می شوند اما در بین آن ها می توان کتاب هایی به زبان های انگلیسی و فرانسه نیز یافت.

کتاب فروشی للو و ایرمائو با پلانی مستطیل شکل، از دو طبقه تشکیل شده است. پلکان سرخ رنگ مارپیچی بازدیدکنندگان را به نیم طبقه دوم راهنمایی می نماید. دیوارهای بلندی که تا این نیم طبقه رسیده اند، دارای قفسه هایی هستند که کتاب ها در آنها چیده شده است. شایعه هایی وجود دارد که می گوید جی.کی.رولینگ، خالق داستان های هری پاتر، برای داستان خود از این کتابفروشی الهام گرفته است.

این نویسنده مشهور در اوایل دهه 1990 میلادی، به مدت ده سال در پورتو به عنوان یک معلم زبان انگلیسی زندگی می کرد. گویا او عادت داشته تا در کافه ای که در طبقه دوم کتاب فروشی واقع شده است، قهوه بنوشد. به طور حتم شباهت هایی بین پله مارپیچ کتاب فروشی و فضای داستانی او وجود دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1333

به "شایعات رابطه این کتابفروشی شهر پورتو با خالق هری پاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعات رابطه این کتابفروشی شهر پورتو با خالق هری پاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید