رفیعی: ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در گرو ارائه آمار صحیح است

به گزارش مجله دور زمین، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که یکی از راه های ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی، ارائه آمار صحیح است، گفت: آمار و اطلاعات باید شفاف، جوابگو، دقیق و به موقع باشد.

رفیعی: ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در گرو ارائه آمار صحیح است

به گزارش گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رویا رفیعی در نشست روز آمار و برنامه ریزی گفت: مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت متبوع طی 3 سال متوالی شاهد رشد عملکردی در جشنواره شهید رجایی بوده به طوری که در سال 96 با 92 درصد، سال 97 با 95 درصد و در سال 98 صد درصد تحقق برنامه داشته است.

وی ادامه داد: آمار را می توان از دو دیدگاه تخصصی و عمومی جزء احتیاج های امروز بشر دانست؛ از نظر تخصصی هر میزان از داده های دقیق تر بهره ببریم، سیاستگذاری، تصمیم گیری و برنامه ریزی به شکل صحیح تری اتفاق می افتد.

رفیعی با بیان این که آمار، امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، توضیح داد: منظور از شفافیت این است که تا چه حد اطلاعات صحیح را در دسترس عموم قرار داده ایم.

وی افزود: خوشبختانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمار و اطلاعات خروجی ها خیلی خوب مطرح می گردد، اما آمار ورودی ها چندان به گوش نمی رسد که هم اکنون این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست مطالبه عمومی مردم را در جهت شفافیت بیشتر مطرح و توضیح داد: باید به سمتی حرکت کنیم که اطلاعات و بیلان ورودی و خروجی را برای تنویر افکار عمومی، یاری به ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1422

به "رفیعی: ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در گرو ارائه آمار صحیح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفیعی: ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در گرو ارائه آمار صحیح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید