دو ویژگی امام زمان (عج) در کلام ثامن الحجج (ع)

به گزارش مجله دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- امام رضا (ع) در بیان ویژگی های امام زمان (عج) می فرمایند: دو نشانه شاخص دارد که با آن ها شناخته می گردد: دانش بیکران و استجابت دعا؛ آنچه از رویداد ها پیش از وقوع آن ها سخن بگوید، به صورت پیمانی است که توسط پدران خود از رسول اکرم (ص) به ارث برده است.

دو ویژگی امام زمان (عج) در کلام ثامن الحجج (ع)

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، امام زمان (عج) در کلام هر کدام از ائمه اطهار (ع) صندلی ویژه ای داشته اند و آن بزرگواران بنا بر مقطع زمانی که در آن زندگی می کردند و همچنین به تناسب شرایط، به طرق مختلفی از موعود آخرالزمان (عج) سخن گفته اند. در ادامه با توجه به اینکه در سالروز میلاد هشتمین اخر تابناک آسمان امامت و ولایت قرار داریم چند حدیث از آن امام همام در وصف حضرت حجت (عج) را مرور می کنیم:

حضرت امام رضا (ع) می فرمایند: فی الدِّعاءِ للحُجّةِ ابنِ الحَسَنِ صلواتُ اللّهِ علَیهِ: و لا تَبتَلِنا فی أمرِهِ بالسَّأَمةِ و الکَسَلِ و الفَترَةِ و الفَشَلِ، و اجعَلْنا مِمَّن تَنتَصِرُ بهِ لِدِینِکَ در دعا برای حجة بن الحسن صلوات اللّه علیه ـ گفت: در کار او ما را به دلتنگی و تنبلی و سستی و ضعف مبتلا مفرما و ما را از کسانی قرار ده که از طریق آنان دینت را کمک می رسانی (بحار الأنوار ج 5 ص 335 ح 95)

و نیز آن حضرت فرموده اند: و هو صاحب الغیبة قبل خروجه؛ او امام عصر (ع) قبل از قیام غیبتی خواهد داشت (طب رس ی، 1390 ه. ق، ص: 434)

همچنین از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده که فرمودند: یَکُونُ أولی بِالنّاسِ مِن انفُسِهِم، وَ اشفق علیهم من ابائهم و ام ها تم، و یکون اشد الناس تواضعا لله عزوجل، ویکون اخذ الناس بما یامر به، و اکف الناس عما ینهی عنه او برای مردم از خودشان اولی تر، از پدر و مادرشان مهربانتر، و در برابر خدا از همه متواضع تر است. آنچه به مردم فرمان می دهد خود بیش از دیگران به آن عمل می نماید و آنچه مردم را از آن نهی می نماید خود بیش از همگان از آن پرهیز می نماید. (طب رس ی، 1403 ه. ق، ج 2، ص 437)

حضرت ثامن الحجج (ع) در بیان ویژگی های امام زمان (عج) بیان نموده اند: دلالته فی خصلتین: فی العلم و استجابه الدعوه و کل ما اخبر به من الحوادث التی تحدث قبل کونها، فذلک بعهد معهود الیه من رسول الله (ص) توارثه عن آبائه عنه علیه السلام؛ دو نشانه شاخص دارد که با آن ها شناخته می گردد:1- دانش بیکران 2- استجابت دعا، آنچه از رویداد ها پیش از وقوع آن ها سخن بگوید، به صورت پیمانی است که توسط پدران خود از رسول اکرم (ص) به ارث برده است (اب ن ب اب وی ه، 1378 ه. ق. ج 1، ص: 214)

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1711

به "دو ویژگی امام زمان (عج) در کلام ثامن الحجج (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو ویژگی امام زمان (عج) در کلام ثامن الحجج (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید