با کشورهای اسکاندیناوی آشنا شوید!

به گزارش مجله دور زمین، اسکاندیناوی کجاست؟ اگر تا به امروز فکر می کردید که اسکاندیناوی نام یک کشور است، کاملا در اشتباه بوده اید. اسکاندیناوی منطقه خاصی است که از نظر تاریخی و فرهنگی مردم این کشورها، شباهت ویژه ای با یکدیگر دارند. اسکاندیناوی شامل سه کشور، سوئد، نروژ و دانمارک است. کشورهای اسکاندیناوی که در شمال اروپا قرار گرفته اند، از تبار مردم وایکینگ ها هستند.

با کشورهای اسکاندیناوی آشنا شوید!

تفاوت شبه جزیره اسکاندیناوی و منطقه اسکاندیناوی

شبیه جزیره اسکاندیناوی منطقه ای جدا با کشورهای اسکاندیناوی است. شبه جزیره اسکاندیناوی منطقه ای است که شامل کشورهای سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک و … می باشد اما کشورهای اسکاندیناوی تنها همان سه کشوری که نام برده شد، هستند. این کشورها از نظر فرهنگی و تاریخی شباهت های بسیاری دارند و در حال حاضر از مرفه ترین کشورهای دنیا هستند. کشورهای اسکاندیناوی، عنوان شادترین مردم دنیا را نیز از آنِ خود نموده اند.

نام اسکاندیناوی از کجا آمد

واژه اسکاندیناوی، سالیان سال است که استفاده می گردد و پیشینه قدیمی دارد. این واژه در گذشته اسکادهیناوئو بوده است که درواقع به محلی از جنوبی ترین استان سوئد به نام اسکونه اشاره دارد. اسکادهیناوئو به معنای سرزمین خطرناکی است که با آب احاطه شده است. در دوران قدیم، کشتی ها در جزایر این سرزمین به سختی رفت و آمد می کردند و شرایط بد جوی، منجر به غرق شدن بسیاری از کشتی ها می شد. از این رو نام اسکاندیناوی را رومیان بر این مناطق گذاشتند و تا امروز، این نام بر روی آن ها مانده است.

معرفی کشورهای اسکاندیناوی

سوئد

یکی از شادترین کشورهای دنیا، سوئد است. این کشور که هنوز هم نظام پادشاهی در آن دایر است، در همسایگی نروژ و فنلاند است. کشور سوئد ارزشمندترین پاسپورت دنیا را دارد. با دریافت پاسپورت سوئد می توانید به 199 کشور بدون ویزا سفر کنید. در سوئد خانواده نقش مهمی دارد. مردم سوئد علاقه بسیاری به تفریحات آخر هفته دارند. معمولا همه سوئدی ها در آخر هفته خود، به دیدن جنگل و دریا می فرایند.

سوئد که یکی از کشورهای مهم اسکاندیناوی است، با فرهنگ برابری انسان ها و احترام بچه ها به والدین، پیش می رود. مردم سوئد، معمولا گوش شنوا برای حرف های دیگران دارند و کمتر پیش می آید که وسط حرف کسی بپرند. احترام به حقوق دیگران را در جای جای این کشور مشاهده خواهید کرد.

نروژ

کشور نروژ هم یکی دیگر از کشورهای اسکاندیناوی است که با نظام پادشاهی اداره می گردد. پایتخت نروژ، شهر اسلو است که مناظر حیرت انگیزی دارد. نروژ شرقی ترین کشور اسکاندیناوی است و به جرات یکی از بهترین مکان های دیدنی در دنیا است. گردشگر های بسیاری این مقصد شگفت انگیز را به دلیل تاریخ غنی و مردمی که بی نهایت مهربان هستند، انتخاب می نمایند. نروژی ها به بازیافت زباله و جداسازی آن اهمیت ویژه ای می دهند. در خیابان های نروژ سطل آشغال هایی می بینید که به تفکیک برای پلاستیک، فلزات، کاغذ و زباله های تر، قرار گرفته اند. تقریبا همه مردم نروژ به بازیافت زباله های خود می پردازند.

دانمارک

سومین کشور اسکاندیناوی دانمارک است که باز هم با نظام پادشاهی اداره می گردد. پایتخت دانمارک، کپنهاگ است. کشور دانمارک کشور کوچکی است که جمعیتی حدود 6 میلیون نفر دارد. در دانمارک، جزایر فارو و گرینلند هم جزو قلمرو پادشاهی این کشور محسوب می گردد. فرهنگ مردم دانمارک نیز همانند دیگر کشورهای اسکاندیناوی، بر پایه احترام به حقوق شهفرایندی است. در این کشور برابری و مساوات اهمیت زیادی دارد و تربیت فرزندان، با دقت بسیار زیادی انجام می گردد.

منبع: سفرمی
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1090

به "با کشورهای اسکاندیناوی آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کشورهای اسکاندیناوی آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید