تور ایتالیا ارزان: کلیسای سن پیترو ایتالیا

به گزارش مجله دور زمین، تاریخچه کلیسای سن پیترو به دو بخش تقسیم می گردد. بنای اولیه این کلیسا در سال 324 ساخته شد و پس از مدتی تخریب شد و از بین رفت و بنای ثانویه آن در قرن 15 میلادی ساخته شد.

تور ایتالیا ارزان: کلیسای سن پیترو ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

کلیسای سن پیترو کجاست؟

شهر رم یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای کشور ایتالیا می باشد که جاذبه های تاریخی بی نظیری را در خود جای داده است و به همین جهت از جمله گردشگری ترین شهرهای جهان به شمار میرود. کلیسای سن پیترو رم ایتالیا که با نام های کلیسای پطرس حواری و کلیسای پیتر مقدس در واتیکان نیز شناخته می گردد، یکی از جاذبه های تاریخی و مذهبی این شهر به شمار میرود که ساخت آن به دوره رنسانس پسین برمیگردد. کلیسای سن پیترو کنونی در اصل دومین بنا این کلیسا می باشد؛ کلیسای اول در سال 324 میلادی ساخته شده بود که فقط 8 ستون از آن به جامانده است که در کلیسای کنونی نگهداری می شوند.

پلان کلیسای سن پیترو

کار ساخت این کلیسا حدود 100 سال به طور انجامید و این بنا مجموعا 200 هزار متر مربع زیربنا دارد و از جمله بزرگ ترین کلیساهای جهان به شمار میرود که نکات برجسته و زیبایی در طراحی های داخلی و خارجی آن به چشم می خورد.

معمار کلیسای سن پیترو، میکل آنژ نام داشته است. وی از جمله مشهورترین هنرمندان ایتالیایی و یکی از نوابغ معماری جهان به شمار میرود. سقف این کلیسا کاملا هنر دست میکل آنژ می باشد که در جهان بی نظیر است.

در کلیسای سن پیترو ایتالیا 100 آرامگاه وجود دارد که متعلق به 91 پاپ، ملکه سوئد و امپراطور مقدس رم می باشند. بعلاوه در رو به روی این کلیسا یک میدان باشکوه با معماری خاص و بی نظیر ساخته شده است که از دیگر جاذبه های این مکان به شمار میرود. علاوه بر این نقشه هوایی کلیسای سن پیترو رم به شکل کلید (نماد کلید بهشت) ساخته شده است.

در بالای ستون های خارجی این کلیسا، 140 مجسمه از قدیسان قرار گرفته است که در طول 41 سال ساخته شده اند و بعلاوه مجسمه های حواریون مسیح در اطراف ورودی آن نصب شده اند.

علاوه بر این، کلیسای سن پیترو در واتیکان یکی از عجیب ترین یادگارهای غرب را در خود نگهداری می نماید. در این کلیسا سر بریده سنت الیور پلونکت که نمادی از مبارزه با خفقان می باشد درون محفظه ای شیشه ای نگهداری می گردد. بعلاوه در این کلیسا آثار ارزشمند دیگری همانند مجسمه سن پیتر، قاب های طلاکوب، گنبد میکل آنژ و … به وجود دارند. نشاط آوران پیشنهاد می نماید در صورت سفر به شهر رم در کشور ایتالیا، حتما از این موزه تاریخی تماشا کنید و با جاذبه های آن از نزدیک آشنا شوید.

عکس های کلیسای سن پیترو

منبع: ای نشات
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2094

به "تور ایتالیا ارزان: کلیسای سن پیترو ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: کلیسای سن پیترو ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید