چطور از فرودگاه پاتایا به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله دور زمین، حمل و نقل فرودگاه پاتایا | پاتایا Airport Transportaion

تایلند در سال های اخیر به یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانی ها تبدیل شده و شهرهای مختلف آن پذیرای میلیون ها گردشگر است. شهر پاتایا نیز از جمله این مقاصد پرطرفدار است و بسیاری از ایرانی ها برای سپری کردن تعطیلات به این شهر سفر می نمایند. اگر قصد سفر به تایلند و به ویژه پاتایا را دارید به احتمال زیاد بلیط هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه یو-تاپائو (U-Tapao Airport) یا همان فرودگاه پاتایا رزرو نموده اید. با اطلاع از گزینه های حمل و نقل فرودگاه پاتایا می توانید با توجه به بودجه سفر و زمانی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید و به راحتی به هتل و مرکز شهر پاتایا بروید. پس با خبرنگاران همراه باشید تا با حمل و نقل فرودگاه پاتایا بیشتر آشنا شویم.

چطور از فرودگاه پاتایا به مرکز شهر برویم؟

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

دسترسی از فرودگاه پاتایا به مرکز شهر

فرودگاه بین المللی یو-تاپائو که به فرودگاه پاتایا شهرت دارد یکی از فرودگاه های کشور تایلند است. این فرودگاه 140 کیلومتر با شهر بانکوک و 30 کیلومتر با شهر پاتایا فاصله دارد. با 45 دقیقه رانندگی می توانید به شهر پاتایا (پرهوادارترین شهر ساحلی تایلند) برسید. اگرچه ممکن است افرادی که به تایلند سفر می نمایند بلیط هواپیمایشان را به مقصد بانکوک و فرودگاه سووارنابومی (سووارنابومی Airport) رزرو نمایند و از آنجا به پاتایا بیایند، اما بسیاری دیگر ترجیح می دهند مستقیما به فرودگاه پاتایا پرواز نمایند، زیرا این فرودگاه نزدیک ترین فرودگاه بین المللی به شهر پاتایاست. از فرودگاه پاتایا به راحتی و با صرف هزینه ای نسبتا پایین می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. فرودگاه پاتایا در مقایسه با فرودگاه سووارنابومی از شهرت کمتری برخوردار است اما به دلیل نزدیکی به شهر پاتایا، هواداران خاص خود را دارد. بسیاری از ایرلاین های ارزان قیمت پروازهای خود را به مقصد فرودگاه پاتایا انجام می دهند و همین ارزان بودن می تواند دلیل خوبی برای بعضی مسافران باشد. گزینه های حمل و نقل فرودگاه پاتایا مختلف است و با مقایسه هزینه و زمان می توانید مناسب ترین وسیله را انتخاب کنید. مسافرانی که به فرودگاه پاتایا وارد می شوند می توانند با استفاده از تاکسی، اتوبوس و مینی بوس و ون به هتل و مرکز شهر بروند. در ادامه هریک از این موارد را شرح می دهیم.

  • تاکسی: تاکسی راحت ترین و البته گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه پاتایاست. بسیاری افراد برای راحتی بیشتر و ترس از گم شدن در شهر ترجیح می دهند با تاکسی به هتل برسند. اگر این امکان را دارید می توانید قبل از پرواز به صورت آنلاین تاکسی خود را از سرویس تاکسی پاتایا رزرو کنید. در غیر اینصورت می توانید با مراجعه به باجه مخصوص در سالن پروازهای ورودی فرودگاه تاکسی بگیرید. در این باجه علاوه بر خدمات کرایه تاکسی، مینی بوس نیز کرایه داده می گردد. بنابراین اگر به صورت گروهی سفر می کنید کرایه مینی بوس به صرفه تر خواهد بود. تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می نمایند. کرایه تاکسی حدود 750 بات (به تاریخ 21 اسفند 96) خواهد بود و عوارض راهداری نیز شامل این کرایه می گردد.
  • مینی بوس: راحت ترین راه برای جابجایی بین فرودگاه و شهر پاتایا استفاده از مینی بوس است. سه نوع شرکت مختلف، از جمله مینی بوس های ایر آسیا و بانکوک ایر در این راستا فعالیت می نمایند و مسافران را از فرودگاه پاتایا به هتل های مشهور می رسانند. برای استفاده از این مینی بوس ها لازم نیست زودتر رزرو نموده باشید و به محض خروج از ساختمان فرودگاه آن ها را مشاهده می کنید. هرچند این امکان وجود دارد که برای راحتی بیشتر، قبل از پرواز این سرویس را رزرو کنید. با استفاده از مینی بوس در مدت زمان 30 الی 50 دقیقه می توانید از فرودگاه پاتایا به مرکز شهر بروید. بهتر است آدرس هتل و مقصدتان را روی کاغذ نوشته باشید و آن را به راننده نشان دهید. اگر مقصد را تعیین نکنید راننده شما را در ایستگاه نهایی یعنی ایستگاه اتوبوس شمال پیاده می نماید که فاصله زیادی تا منطقه ساحلی دارد.
  • ترانسفر فرودگاهی ایرآسیا: شرکت هواپیمایی ایر آسیا (AirAsia) برای مسافرانی که بلیط هواپیمای این شرکت را خریداری نموده باشند خدمات ویژه حمل و نقل ارائه می نماید. سرویس مینی ون ایرآسیا مسافران را بین فرودگاه یوتاپائو و شهر پاتایا جابجا می نماید. همچنین در بازگشت نیز از مرکز خرید ساحلی پاتایا، مسافران را به مقصد فرودگاه سوار می نماید.
  • مینی ون: با استفاده از مینی ون با پرداخت هزینه ای حدود 250 بات (واحد پول تایلند) می توانید خود را به شهر برسانید. مینی ون ها را می توان از جمله ارزان ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه پاتایا دانست.

اگر هوادار سفر ماجراجویانه و البته ارزان هستید گزینه دیگری نیز برای حمل و نقل فرودگاه پاتایا خواهید داشت. می توانید خود را از فرودگاه به بزرگراه سوخومویت (سوخومویت) برسانید و از آنجا با هر اتوبوسی که از راستا رد می گردد خود را به مرکز شهر پاتایا برسانید. البته سانگ تیو (songthaews) نیز از جمله وسایل حمل و نقل در پاتایاست و در سفر به این شهر احتمالا زیاد با آن روبرو می شوید. سانگ تیو در واقع وانت هایی هستند که با تغییر فضای پشت وانت به یک وسیله نقلیه تبدیل شده اند! سوار شدن پشت وانت در خیابان های پاتایا می تواند تجربه ای هیجان انگیز و جالب باشد.

البته در گزینه های حمل و نقل فرودگاه پاتایا یک راه نسبتا سخت هم وجود دارد که اگر به خودتان و مهارت های راستایابی تان مطمئنید می توانید آن را هم امتحان کنید. این راه، استفاده از قطار است. فرودگاه پاتایا مستقیما به خط ریلی قطار متصل نیست و برای سوار شدن به قطار باید کمی از فرودگاه دور شوید. با استفاده از اتوبوس یا سانگ تیو خود را از فرودگاه پاتایا به تقاطع بزرگراه 3 برسانید. از آنجا می توانید سوار قطارهایی شوید که در راستا پاتایا- ساتاهیپ (Sattahip) حرکت می نمایند. با قطار می توانید با پرداخت تنها 6 بات (به تاریخ 21 اسفند 96) در مدت زمان 40 الی 50 دقیقه به شهر پاتایا برسید. بنابراین اگرچه قطار مستقیما جزو گزینه های حمل و نقل فرودگاه پاتایا محسوب نمی گردد اما اگر به دنبال ارزان ترین راه برای رسیدن به شهر پاتایا هستید می توانید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که قطارها در طول هفته کار می نمایند و روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند.

منبع: pattayaunlimited.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 400

به "چطور از فرودگاه پاتایا به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه پاتایا به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید