هزینه رفت و آمد در مالزی با جزئیات

به گزارش مجله دور زمین، هزینه رفت و آمد در مالزی

مالزی پایتخت کوالالامپور در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این شهر با داشتن سواحل بیشمار محلی بسیار مناسب برای کسانی است که عاشق تفریحات دریا و ساحل هستند. طبیعت زیبا و استوایی این شهر به همراه جاذبه های زیادی که دارد باعث می گردد بتوانید تعطیلاتی خوب در این شهر داشته باشید. اما وقتی به این شهر سفر می کنید برای گشت و گذار در آن باید با وسایل حمل و نقل در این شهر آشنا باشید، این پست شما را با هزینه رفت و آمد در مالزی آشنا می نماید، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

هزینه رفت و آمد در مالزی با جزئیات

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

وسایل حمل و نقل عمومی در مالزی

در مالزی چندین نوع وسیله حمل و نقل عمومی وجود دارد که درباره آن ها و هزینه ها صحبت می کنیم:

قطار و مترو

در این شهر دو نوع قطار و مترو وجود دارد، KTM قطاری است که در خارج از شهر در بین شهرها رفت و آمد می نماید که ظاهر آن تقریبا مثل قطارهای متروی ایران است و هزینه کمی دارند. این قطار بیشتر در شهرهای بزرگ مالزی است و هزینه آن مثلا برای مسافتی 15 کیلومتری 2 تا 3 رینگت است. در داخل این قطارها جایگاه های راحت و به همراه سیستم تهویه مناسب وجود دارد که سفر را برای شما لذتبخش می نماید. در مالزی نوعی قطار دیگر وجود دارد که فقط در شهر کوالالامپور است، قطارهایی سریع السیر و برقی که به نام منوریل یا LRT شناخته می شوند. هزینه این قطار تقریبا دو برابر هزینه KTM است.

اتوبوس

در مالزی برای بسیاری از جهتها اتوبوس وجود دارد و مردم زیادی هم برای سفرهای خود از این وسیله استفاده می نمایند. هزینه آن از قطار کمتر است و دارای امکانات خوبی مثل جایگاه های راحت و سیستم تهویه می باشد. در این کشور برای سوار شدن به اتوبوس، بلیطی وجود ندارد و باید کرایه آن را به صورت نقدی پرداخت کنید، هزینه آن مثلا برای جهتی 6 کیلومتری، فاصله بین دو ایستگاه، 1 رینگت است.

تاکسی

هزینه کرایه تاکسی دراین کشور بسیار بالاست بطوری که اگر مراقب نباشید ممکن است مجبور شوید همه پول هایی که برای گشت و گذار و تفریح در این شهر همراه خود دارید را خرج کرایه تاکسی کنید! هزینه ورودی به این تاکسی ها 3 تا 5 رینگت است و برای محاسبه قیمت آخر از تاکسی متر استفاده می گردد. بر روی این تاکسی مترها در هر لحظه هزینه ای که باید پرداخت گردد نوشته می گردد و باید در آخر همان مبلغ را به راننده تاکسی بدهید، مثلا برای جهتی 40 کیلومتری باید 60 رینگت پول بدهید. برخی از تاکسی ها تاکسی متر ندارند و در صورتی که با جهتها و قیمت ها آشنایی نداشته باشید ممکن است پول زیادی از شما بگیرند. پس قبل از سوار شدن به تاکسی هایی که تاکسی متر ندارند به خوبی با جهتها و قیمت های هر جهت آشنا شوید. تاکسی ها در این کشور برای پر شدن ظرفیت ماشین منتظر نمی مانند و به محض این که وارد آن گردد راه می افتند پس اگر چند نفری سوار آن شوید می توانید کرایه را بین خود تقسیم کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید در این شهر تاکسی سوار نشوید چون بسیار هزینه بر هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 410

به "هزینه رفت و آمد در مالزی با جزئیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه رفت و آمد در مالزی با جزئیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید