جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا

به گزارش مجله دور زمین، آلبرتا یکی از استان های زیبا و محبوب کانادا است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر جهان است. این استان به خاطر کوه های باشکوه، دریاچه های کریستالی، حیات وحش متنوع و شهرهای پر جنب و جوش شناخته شده است. اما علاوه بر جاذبه های معروف و پرطرفداری مانند پارک ملی بنف و دریاچه لوئیز، آلبرتا دارای جاذبه های کمتر شناخته شده اما به همان اندازه زیبای دیگری نیز می باشد. در این مقاله به معرفی 10 جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده در آلبرتا می پردازیم.

جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا

آبشارهای کیناباسک (Kinabask Falls)

آبشارهای کیناباسک در پارک ملی وود بوفالو (Wood Buffalo National Park) در شمال آلبرتا واقع شده اند. این آبشارها یکی از بزرگ ترین آبشارهای هموار در جهان هستند و عرض آن ها به 984 متر می رسد. آبشارهای کیناباسک در فصل بهار و تابستان به زیباترین حالت خود می رسند، زمانی که آب رودخانه ریچاردسون (Richardson River) از میان سنگ های آهکی به پایین سرازیر می شود.

پارک ملی جاسپر (Jasper National Park)

پارک ملی جاسپر دومین پارک ملی بزرگ در کانادا است و در کوه های راکی ​​واقع شده است. این پارک دارای مناظر طبیعی خیره کننده ای از جمله دریاچه ها، کوه ها، یخچال های طبیعی و جنگل های انبوه می باشد. پارک ملی جاسپر همچنین به خاطر حیات وحش متنوع خود شناخته شده است و در آن می توانید حیواناتی مانند گوزن شمالی، خرس، گرگ و گوسفند کوهی را مشاهده کنید.

غارهای کاناناسکیس (Canmore Caverns)

غارهای کاناناسکیس در نزدیکی شهر کاناناسکیس (Canmore) در آلبرتا واقع شده اند. این غارها در سال 1967 کشف شدند و از آن زمان به بعد به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در آلبرتا تبدیل شده اند. غارهای کاناناسکیس دارای تالارهای بزرگ، ستون های آهکی و قندیل های زیبایی هستند.

 منطقه حفاظت شده بادلندز کانادایی (Canadian Badlands)

منطقه حفاظت شده بادلندز کانادایی در جنوب شرقی آلبرتا واقع شده است. این منطقه دارای چشم اندازهای بیابانی منحصر به فردی از جمله تپه های شنی، دره های عمیق و فسیل های دایناسور می باشد. منطقه حفاظت شده بادلندز کانادایی همچنین زیستگاه حیواناتی مانند سگ های دشتی، کوگوارها و بیسون های آمریکایی است.

 دریاچه آتاباسکا (Lake Athabasca)

دریاچه آتاباسکا بزرگ ترین دریاچه در ساسکاچوان و آلبرتا است. این دریاچه دارای سواحل شنی، جنگل های انبوه و جزایر متعددی می باشد. دریاچه آتاباسکا همچنین به خاطر ماهیگیری عالی خود شناخته شده است.

پارک ملی وود بوفالو (Wood Buffalo National Park)

پارک ملی وود بوفالو بزرگ ترین پارک ملی در کانادا است و در شمال آلبرتا و ساسکاچوان واقع شده است. این پارک زیستگاه گاومیش کوهان دار آمریکایی، بزرگ ترین پستاندار زمینی در آمریکای شمالی است. پارک ملی وود بوفالو همچنین دارای تالاب ها، رودخانه ها و جنگل های انبوهی می باشد.

موزه سلطنتی تی رکس (Royal Tyrrell Museum of Palaeontology)

موزه سلطنتی تی رکس در شهر میدسین هت (Medicine Hat) در آلبرتا واقع شده است. این موزه دارای مجموعه عظیمی از فسیل های دایناسور است و به عنوان یکی از بهترین موزه های دایناسور در جهان شناخته شده است.

شهر تاریخی هریتیج پارک (Heritage Park Historical Village)

شهر تاریخی هریتیج پارک در شهر کلگری (Calgary) در آلبرتا واقع شده است. این شهرک تاریخی دارای بیش از 180 ساختمان و سازه تاریخی است که به دوران 1860 تا 1950 میلادی باز می گردند. شهر تاریخی هریتیج پارک همچنین دارای مغازه ها، رستوران ها و جاذبه های تفریحی متعددی می باشد.

دریاچه آبراهام (Abraham Lake)

دریاچه آبراهام دریاچه ای مصنوعی در پارک ملی بنف است که به دلیل آب فیروزه ای شفاف و حباب های یخ متان زیر آب خود شهرت دارد. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه در فصل زمستان است، زمانی که حباب های یخ متان در آب به وضوح قابل مشاهده هستند.

پارک ملی وود بوفالو (Wood Buffalo National Park)

پارک ملی وود بوفالو بزرگترین پارک ملی کانادا است و در شمال شرقی آلبرتا واقع شده است. این پارک زیستگاه گاومیش کوهان دار آمریکایی و سایر حیات وحش متنوع است. بازدیدکنندگان می توانند در تورهای سافاری شرکت کنند تا از نزدیک این حیوانات را ببینند.

غارهای کانوپی (Canopy Ridge)

غارهای کانوپی مجموعه ای از غارهای آهکی در نزدیکی شهر Jasper است. این غارها به دلیل تزئینات آهکی زیبا و حوضچه های آب زلال خود مشهور هستند. بازدیدکنندگان می توانند در تورهای غارنوردی شرکت کنند تا از داخل غارها بازدید کنند.

پارک ملی Waterton Lakes

پارک ملی Waterton Lakes پارک ملی کوچکی در جنوب غربی آلبرتا است که به دلیل دریاچه های زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و حیات وحش متنوع خود شهرت دارد. بازدیدکنندگان می توانند در این پارک به فعالیت های مختلفی مانند پیاده روی، کمپینگ، ماهیگیری و قایق سواری بپردازند.

پارک ملی Elk Island

پارک ملی Elk Island پارک ملی کوچکی در نزدیکی شهر Edmonton است که به دلیل گاومیش کوهان دار آمریکایی و سایر حیات وحش متنوع خود شهرت دارد. بازدیدکنندگان می توانند در این پارک به فعالیت های مختلفی مانند پیاده روی، کمپینگ، ماهیگیری و تماشای حیات وحش بپردازند.

شهر قدیمی Strathcona

شهر قدیمی Strathcona منطقه ای تاریخی در شهر Edmonton است. این منطقه دارای ساختمان های قدیمی، خیابان های سنگفرش شده و مغازه های منحصر به فرد زیادی است. بازدیدکنندگان می توانند در تورهای پیاده روی شرکت کنند تا با تاریخ این منطقه آشنا شده و از ساختمان های قدیمی و مغازه های منحصر به فرد آن دیدن کنند.

دره Dinosaur

دره Dinosaur منطقه ای حفاظت شده در جنوب شرقی آلبرتا است که به دلیل فسیل های دایناسورهای متعدد خود شهرت دارد. بازدیدکنندگان می توانند از مرکز تفسیر دایناسور بازدید کنند تا در مورد دایناسورهایی که زمانی در این منطقه زندگی می کردند اطلاعات کسب کنند و از فسیل های دایناسور دیدن کنند.

چشمه های آب گرم Banff Upper Hot Springs

چشمه های آب گرم Banff Upper Hot Springs مجموعه ای از چشمه های آب گرم در شهر Banff است. این چشمه های آب گرم به دلیل آب گرم و خواص درمانی خود شهرت دارند. بازدیدکنندگان می توانند در چشمه های آب گرم Banff Upper Hot Springs استراحت کنند و از خواص درمانی آب آنها لذت ببرند.

یخچال طبیعی آتاباسکا (Athabasca Glacier)

یخچال طبیعی آتاباسکا یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی آمریکای شمالی است و در پارک ملی جاسپر واقع شده است. بازدیدکنندگان می توانند در تورهای پیاده روی شرکت کنند تا به بالای یخچال طبیعی صعود کرده و از مناظر خیره کننده یخچال و کوه های اطراف لذت ببرند.

منبع مقاله: بازدید از جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا

انتشار: 5 آبان 1402 بروزرسانی: 5 آبان 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1994

به "جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های کمتر شناخته شده آلبرتا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید