مزایای استفاده از قالب فلزی بتن در مقایسه با سایر انواع قالب ها

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران؛ همیشه برای آن که یک پروژه ساختمانی به درستی پیش برود، عوامل متعددی در روند آن نقش خواهند داشت. دو مورد از مهم ترین عوامل که در هر زمینه ای اثرگذارند، نیروی انسانی ماهر و تجهیزات باکیفیت هستند. مادامی که این دو مورد را در اختیار نداشته باشید، نمی توانید به نتیجه مطلوب و قابل قبولی دست پیدا کنید. همان طور که می دانید ابزارآلات متعددی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از کاربردی ترین آن ها در سازه هیا بتنی، قالب بتن است. با توجه به رواج هر چه بیشتر استفاده از بتن در ساخت و ساز، خرید قالب بتن نیز روز به روز افزایش می یابد. حال برای آن که بتوانید برترین قالب فلزی بتن را خریداری نموده و از کیفیت مطلوب آن بهره مند شوید.

مزایای استفاده از قالب فلزی بتن در مقایسه با سایر انواع قالب ها

قالب فلزی بتن چیست؟

قالب بتن یکی از مهم ترین ابزار و تجهیزات برای ساخت و ساز است که در تمام پروژه های بتنی به کار گرفته می گردد. از آن جا که در سال های اخیر بتن توانسته کارایی خود را در ساخت و ساز اثبات کند، بسیاری از سازه ها به یاری این نوع از مصالح ساخته می شوند. این مخلوط کاربردی و مقاوم در واقع از سیمان پرتلند، آب و سنگدانه هایی مانند شن و ماسه ساخته می گردد. پس از آن که موارد گفته شده با هم ترکیب شدند، قالب بتن به عنوان یکی از مهم ترین اجزای ساخت بتن وارد عمل می گردد. مخلوط نیمه جامد درون قالب های بتن ریخته می گردد تا مدت زمان تبخیر آب و تبدیل شدن بتن به ماده ای جامد و مستحکم، طی گردد. با توجه به این وظیفه مهم، قالب بتن را می توان بخش جدانشدنی ساخت وساز ساختمان های بتنی دانست.

استفاده از قالب بتن مزایای متعددی دارد. علاوه بر آن که به فرم گیری بتن تا زمان خشک شدن یاری می نماید، با حذف بعضی عوامل سبب افزایش کیفیت بتن نیز می گردد. به عنوان مثال حفظ توازن بتن ها در نهایت باعث منظم بودن آن ها و بعلاوه تراز بودنشان می گردد. در صورت استفاده از قالب بتن نامرغوب و یا عدم استفاده از قالب، قطعات بتن حالت نامنظمی خواهند داشت. از سوی دیگر قالب فلزی بتن با جلوگیری از ورود حباب های هوا به درون بتن، باعث افزایش مقاومت و کیفیت آن خواهند شد. نکته مهم دیگر درباره قالب های بتن این است که سرعت انجام کار را تا حد زیادی افزایش خواهند داد.

قالب فلزی یکی از انواع قالب بتن است که این روزها بیش از سایر انواع آن کاربرد دارد. ویژگی های مثبت این نوع قالب، سبب افزایش کاربرد آن شده است و تقریباً در تمام پروژه های ساختمانی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه بیشتر با مزایا و کاربردهای آن ها آَشنا خواهید شد.

کاربردهای قالب بتن فلزی

همان طور که گفته شد، قالب فلزی بتن در جای جای ساخت و ساز نقش دارد و پروژه های بزرگ همواره از غالب های فلزی استفاده می نمایند. برای ساخت یک ساختمان، در قالب بندی قسمت های مختلف آن می توان از قالب فلزی بتن استفاده کرد. به عنوان مثال در موارد زیر از قالب بتن فلزی استفاده می گردد:

قالب بندی فوندانسیون

قالب بندی دیوار

قلب بندی ستون

قاالب بندی تیر

قالب بندی سقف

موارد فوق، استفاده های رایج قالب بتن در پروژه های ساختمانی هستند. در سازه های بتنی دیگر نیز از قالب بتن استفاده می گردد که انواع متفاوتی دارند. قالب فلزی بتن را می توان به صورت اختصاصی با طرح مورد احتیاج نیز سفارش داد.

قالب فلزی بتن چه مزایایی دارد؟

با وجود انواع گوناگون قالب بتن که در بازار وجود دارند، قالب های فلزی به مراتب بیشتر از سایر انواع آن مورد توجه قرار گرفته اند و این، به علت مزایای متعدد آن هاست. در ادامه شما را با مزایای این قالب ها آشنا خواهیم کرد.

کیفیت و دوام بسیار بالا

مهم ترین ویژگی قالب فلزی بتن را می توان دوام و کیفیت بالای آن دانست. طبیعتاً فلزات در مقایسه با چوب و پلاستیک مقاومت بیشتری دارند. به همین خاطر در برابر فشار، رطوبت، حرارت و مواردی از این دست، دوام می آورند. همین مسئله احتیاج به خرید مجدد و یا تعمیر آن ها را کاهش می دهد.

ارزان بودن

با وجود آن که برای خرید قالب فلزی بتن باید هزینه بیشتری نسبت به قالب های چوبی بپردازید، اما به طور کلی قالب های فلزی ارزان تر هستند. اگر مجموع هزینه های چند پروژه ساختمانی را محاسبه کنید، خواهید دید که قالب بتن فلزی هزینه ها را در حد قابل قبولی کاهش داده است.

نصب و جمع کردن آسان

قالب بتن فلزی پیش ساخته است و به همین علت، نصب آن احتیاج به انرژی زیادی نخواهد داشت. شما می توانید به آسانی و بدون احتیاج به زحمت بیش از مقدار نیروی انسانی، قالب ها را نصب کنید. علاوه بر آن، پس از اتمام پروژه نیز می توانید به آسانی آن ها را جمع نموده و در فضایی اندک، برای پروژه بعدی نگهداری کنید.

قابلیت استفاده در پروژه های مختلف

قالب بتن فلزی را می توان در قسمت های مختلف پروژه های گوناگون استفاده کرد. هر قالب فلزی برای قسمت های مختلف پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و همین مسئله یکی از دلایل ارزان بودن این قالب هاست.

قابلیت استفاده چند باره

جالب است بدانید که قالب فلزی بتن را می توان بیش از 2000 مرتبه در پروژه های مختلف به کار گرفت و این رقم، به نوبه خود شگفت انگیز است! با توجه به این ویژگی، می توانید یک بار خرید قالب فلزی را انجام دهید و تا چندین سال از همان ها بهره ببرید.

حفظ کیفیت بتن

قالب های فلزی کمترین واکنش دهی را با مخلوط بتن خواهند داشت. از آن جا که واکنشی میان ترکیب بتن و دیواره قالب رخ نخواهد داد، تغییری در ترکیب ان ایجاد نمی گردد. به همین خاطر کیفیت قالب در برترین حالت خود حفظ می گردد. بعلاوه قالب فلزی از تخلخل قالب جلوگیری می نمایند.

کلام آخر

مجموع این ویژگی های مثبت سبب کاربرد فراوان قالب فلزی بتن شده است. اگر قصد خرید قالب فلزی بتن را دارید، حتماً خرید خود را از منبعی مطمئن و معتبر انجام دهید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه بنیامین است. به این ترتیب از کیفیت بالای این قالب ها اطمینان خواهید داشت. ابزار، تجهیزات و مصاالح ساختمان سازی اگر به درستی انتخاب نشوند، علاوه بر ضررمالی، گاهاً ممکن است با کیفیت پایین خود به سلامت انسان نیز آسیب وارد نمایند.

منبع: فروشگاه قالب فلزی بتن بنیامین

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2395

به "مزایای استفاده از قالب فلزی بتن در مقایسه با سایر انواع قالب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای استفاده از قالب فلزی بتن در مقایسه با سایر انواع قالب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید