طرز تهیه کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز های کم انرژی

به گزارش مجله دور زمین، یک نوشیدنی گرم و خوش عطر در هر فصلی لذت بخش خواهد بود؛ به همین خاطر است که تب نوشیدنی هایی مانند کاپوچینو همواره داغ است.

طرز تهیه کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز های کم انرژی

با تورهای چین پاییز 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش، کاپوچینو که از دسته نوشیدنی های قهوه دار محسوب می گردد، هواداران زیادی دارد؛ یک نوشیدنی گرم و خوش عطر در هر فصلی لذت بخش خواهد بود. به همین خاطر است که تب نوشیدنی هایی مانند دمنوش، قهوه و… همواره داغ است. یکی از خوش طعم ترین نوشیدنی های گرم که در روز های سرد سال دلچسب تر می گردد، کاپوچینو است. کاپوچینو که از دسته نوشیدنی های قهوه دار محسوب می گردد، هواداران زیادی دارد. اگر شما هم از هواداران کاپوچینو هستید و ترجیح می دهید به جای رفتن به کافه این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید، طرز تهیه کاپوچینو را در کاغذرنگی از دست ندهید.

در این آموزش برای تهیه کاپوچینو نیازی به دستگاه اسپرسوساز نیست و کافیست یک ظرف، همزن و قاشق داشته باشید تا کاپوچینو خوش طعم و لذیذی درست کنید.

200 میلی لیتر شیر

½ قاشق چای خوری شکر

قهوه معمولی به مقدار لازم

برای تهیه کاپوچینو مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا شیر و شکر را باهم مخلوط نموده و داخل یک ظرف یا شیرجوش بریزید. ظرف را روی شعله اجاق گذاشته و منتظر بمانید شیر به نقطه جوش رسیده و آغاز به جوشیدن کند. وقتی شیر به نقطه جوش رسید، شعله را خاموش کنید و با یک قاشق، همزن برقی یا همزن دستی شیر را هم بزنید. این کار را تا زمانی که شیر کف کند، ادامه دهید.

برای اینکه شیر شما خوب کف کند، به جای اینکه کل شیر را با قاشق هم بزنید، در یک سمت ظرف قاشق را به آرامی حرکت دهید.

همان طور که می دانید، پایه کاپوچینو قهوه است؛ بنابراین بخشی از فنجان کاپوچینو شما باید از قهوه تشکیل شده باشد. به این منظور قهوه را دم نموده و 3/1 فنجان را از آن پر کنید.

ناگفته نماند به جای قهوه معمولی می توانید از قهوه اسپرسو یا قهوه ترک بهره ببرید. فقط این نکته را به یاد داشته باشید، اگر از اسپرسو برای درست کردن کاپوچینو استفاده کردید، در خوردن آن افراط نکنید؛ چراکه غلظت قهوه اسپرسو تقریبا 8 برابر قهوه معمولی است.

بعد از اینکه 1/3 فنجان را با قهوه پر کردید، به اندازه یک سوم دیگر فنجان را با شیر پر کنید. در آخر هم 1/3 باقی مانده فنجان را با کف شیر پر کنید. می توانید به جای استفاده از کف شیر، یک قاشق چای خوری خامه سبک بهره ببرید.

جالب است بدانید، این روز ها استفاده از کف یا فوم شیر برای تهیه کاپوچینو مرسوم نیست و معمولا در کافه ها برای درست کردن کاپوچینو از شیرداغ استفاده می نمایند. برای تزیین کاپوچینو هم از همان شیر داغ استفاده نموده و با استفاده از آن روی کاپوچینو طرح های هنری ایجاد می نمایند.

کاپوچینو شما آماده نوشیدن است؛ اما از قلم نیاندازید یک فنجان کاپوچینو تزیین شده، جذاب تر از یک فنجان کاپوچینو ساده است؛ بنابراین برای اینکه نتیجه نهایی کارتان زبیاتر گردد، از تزیین آن غافل نشوید. تزیین کاپوچینو بسیار ساده است؛ کافی است روی کف شیر مقداری دارچین و پودر کاکائو یا پودر قهوه بپاشید. به همین سادگی!

طرز تهیه کاپوچینو بسیار ساده است. البته شما می توانید به تناسب ذائقه خودتان میزان شیر و قهوه را کمی تغییر دهید. اگر برای تزیین این نوشیدنی خوش عطر و طعم ایده دیگری دارد، آن را با ما درمیان بگذارید.

منبع:کاغذ رنگی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 812

به "طرز تهیه کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز های کم انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز های کم انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید