سازه های عجیب شهر والنسیا اسپانیا

به گزارش مجله دور زمین، شهر والنسیا پر از سازه‌هایی است که معماری عجیبی دارند. این سازه‌ها معمولا از نوع معماری رمانسک، معماری گوتیک و یا معماری مدرن هستند. در این مقاله شما را با بناهایی همچون قصر Marques de dos Aguas، بازار کولون، ساختمان لا لونجا دی لا سدا و جالب تر از همه اداره پست والنسیا آشنا خواهیم کرد.

سازه های عجیب شهر والنسیا اسپانیا

قصر Marques de dos Aguas والنسیا

قصر Marqués de dos Aguas یک جاذبه تاریخی این شهر زیبای کشور فرانسه متعلق به قرن پانزدهم است. این قلعه در قرن 18 مورد بازسازی قرار گرفته است .این قصر تزئینات فراوان و وسایل لوکسی برای بازدید دارد و نشان دهنده زندگی قشر اشرافی ساکنان آن زمان می‌باشد. این قصر در حال حاضر به موزه ملی سرامیک تبدیل شده است و آثار هنری آن داستانی از تاریخ و رسم و رسومات شهر والنسیا را تعریف خواهد کرد. در تور ارزان فرانسه به شما توصیه می‌کنیم حتما به بازدید این جاذبه در کشور فرانسه بروید.

قصر Marques de dos Aguas در منطقه برنسیا در شهر والنسیا واقع شده است. این قصر در سال 1540 توسط خانواده مارکی دوس آگواس ساخته شد و در طول تاریخ چندین بار مورد بازسازی و تغییر قرار گرفته است. معماری این قصر ترکیبی از سبک گوتیک و باروک است که آن را به یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر والنسیا تبدیل کرده است. در داخل قصر می توان تالارهای زیبا و اتاق های مجلل را مشاهده کرد.

بازار کولون (Colon Market)

فرانچسکو مورا این بنای شگفت‌انگیز را در سال 1916 در مرکز شهر والنسیا ساخت. این ساختمان در ابتدا یک بازار بود که در آن سبزیجات، ماهی و گوشت به فروش می‌رسید. غرفه‌های این بازار با گذشت زمان برداشته شد و جای خود را به کافه، گل فروشی و سکو هایی داد که در آن موسیقی زنده برگزار می‌شد.

بازار کولون یکی از مراکز تجاری و گردشگری محبوب در شهر والنسیا است. این بازار در مرکز تاریخی شهر قرار دارد و شامل صدها غرفه و فروشگاه است که انواع کالاها از صنایع دستی گرفته تا غذاهای محلی را عرضه می کنند. سقف بلند و طاقهای قوسی شکل بازار باعث شده تا این مکان به یکی از زیباترین بازارهای سرپوشیده اروپا تبدیل شود.

ساختمان لا لونجا دی لا سدا La Lunja de la Seda

این بنا درواقع یک بازار ابریشم قرن 15 بوده که امروزه به مهمترین ساختمان‌های شهر والنسیا از دید توریستی تبدیل شده است. این بنا در میراث یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا از شگفت‌انگیزترین نمونه‌های غیر مذهبی معماری گوتیک در اروپا به شمار می‌رود و طراحی داخلی آن شامل ستون‌های بلند زیبای است که نمادی از درختان نخل هستند. این بنا بین سال‌های 1482 تا 1548 بنا شده است و سه بخش اصلی دارد. سالن اصلی آن زمانی محلی برای داد و ستد ابریشم به شمار می‌رفت.

ساختمان لا لونجا دی لا سدا نمادی از دوران طلایی تجارت ابریشم در شهر والنسیا است. این ساختمان با طراحی بی نظیر و ستون های بلند یکی از زیباترین نمونه های معماری گوتیک در جهان به شمار می آید. درون ساختمان هم اکنون به موزه ای برای نمایش تاریخ تجارت ابریشم تبدیل شده است. بازدید از این ساختمان تاریخی یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توان در سفر به شهر والنسیا انجام داد.

اداره پست والنسیا

طراحی گنبدی شکل این سازه زیبا در کشور فرانسه بسیار دیدنی است. اداره پست والنسیا با این که یک جاذبه تاریخ به شمار می‌رود هنوز به کار خود ادامه می‌دهد. ساخت اداره پست والنسیا در سال 1923 تمام شد. این اداره توسط پادشاه آلفونسوی سیزدهم و همسر آن افتتاح گردید.

اداره پست والنسیا یکی از زیباترین و جالب ترین ساختمان های مدرن شهر است که توسط معمار مشهور اسپانیایی، خولیو ردو، طراحی شده است. این ساختمان با الهام از معماری سبک آرت دکو ساخته شد و دارای گنبد و طاق های زیبایی است. علاوه بر ارزش معماری، اداره پست همچنان به عنوان یکی از مراکز ارتباطات مهم شهر والنسیا فعالیت می کند و ارائه خدمات پستی به شهروندان را برعهده دارد.

سخن پایانی

شهر والنسیا با داشتن آثار و بناهای تاریخی با ارزش، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در کشور اسپانیا به‌شمار می‌رود. از قصرها و کلیساهای دوران گذشته گرفته تا ساختمان‌های مدرن و مراکز تجاری پررونق، هر بازدیدکننده‌ای می‌تواند در والنسیا بناها و مکان‌هایی را بیابد که شگفتی‌های معماری و تاریخ اسپانیا و اروپا را به نمایش می‌گذارند. امید است که این مقاله بتواند شما را با تعدادی از مهم‌ترین آثار معماری این شهر زیبا آشنا کند.

انتشار: 4 آبان 1402 بروزرسانی: 5 آبان 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2

به "سازه های عجیب شهر والنسیا اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازه های عجیب شهر والنسیا اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید