خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا

به گزارش مجله دور زمین، روغن ماکادمیا یکی از بهترین انواع روغن های گیاهی است که از آجیل یا میوه ماکادمیا به دست می آید و برای کاهش کلسترول خون بالا، جوان سازی پوست صورت و درمان سریع آفتاب سوختگی مفید می باشد.

خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا

خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت کوکا روغن ماکادمیا یکی از بهترین انواع روغن های گیاهی است که از آجیل یا میوه ماکادمیا به دست می آید و برای کاهش کلسترول خون بالا، جوان سازی پوست صورت و درمان سریع آفتاب سوختگی مفید می باشد.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید روغن ماکادمیا برای سلامتی بدن، پوست و مو و طرز استفاده از آن بیشتر آشنا شوید؛

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

نکته مهم (تست عدم حساسیت) : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود و صبر کردن به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان اسکوالن موجود در روغن ماکادمیا به کاهش اثر استرس اکسیداتیو بر روی پوست کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

2. مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن ماکادمیا به عنوان یک مرطوب کننده و آبرسان طبیعی پوست شناخته می شود و چون دارای خواص ضد التهابی طبیعی است به درمان سریع قرمزی و جوش های پس از اصلاح صورت و بدن کمک می کند.

3. درمان آفتاب سوختگی

روغن ماکادمیا یکی از بهترین روغن های گیاهی برای درمان سریع آفتاب سوختگی محسوب می شود؛ مقادیر بالای پالمیتولئیک اسید موجو در این روغن به آبرسانی پوست کمک کرده و آفتاب سوختگی و سوزش و قرمزی پوست ناشی از آن را درمان می کند.

4. تقویت و افزایش رشد مو

مقادیر بالای اسید های چرب موجود در روغن ماکادمیا به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو و همچنین درمان ریزش مو می شود.

ماسک مو با روغن ماکادمیا

مقداری روغن ماکادمیا را با یک آووکادو تازه له شده ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

5. خشکی لب

اسید های چرب موجود در روغن ماکادمیا باعث آبرسانی لب ها شده و برای درمان سریع تر خشکی لب و زخم ها مفید می باشد.

6. درمان ناخن شکننده

مقادیر بالای پالمیتولئیک اسید موجود در روغن ماکادمیا به آبرسانی ناخن ها کمک کرده و باعث تقویت و درمان ناخن های خشک و شکننده می شود.

فواید دارویی و درمانی روغن ماکادمیا برای بدن

7. کلسترول خون و قلب

مقادیر بالای اسید های چرب سالم (اسید های چرب امگا 3 و امگا 6) موجود در روغن ماکادمیا به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول خون بالا کمک می کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهند.

8. افزایش انرژی بدن

آجیل و روغن ماکادمیا کالری بالایی دارند که می توانند به شرعت باعث افزایش انرژی بدن شوند اما توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف آن ها می تواند احتمال چاقی و افزایش وزن را بیشتر کند.

9. سرطان

تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان های موجود در روغن ماکادمیا منجر به کاهش رادیکال های آزاد بدن شده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند، همچنین با افزایش آپوپتوز سلول های سرطانی به درمان این بیماری مهلک کمک می کنند.

10. سلامت چشم ها

آنتی اکسیدان های موجود در روغن ماکادمیا به تقویت سلامت چشم ها کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند.

11. ضد التهاب طبیعی

اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در روغن ماکادمیا دارای خواص ضد التهابی قوی هستند که خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

عوارض و مضرات روغن ماکادمیا

چاقی و افزایش وزن

همانطور که قبلا هم اشاره شد زیاده روی در مصرف روغن ماکادمیا به دلیل کالری بالایی که دارد باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

آلرژی و حساسیت

روغن ماکادمیا ممکن است در برخی افراد باعث آلرژی و حساسیت شود.

طبع روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب امگا 3، امگا 6، پالمیتولیئک اسید و لینولئیک اسید است.

روغن ماکادمیا (به انگلیسی : Macadamia oil) در دمای اتاق مایع است، عطر و بویی مانند فندق دارد و به رنگ کهربایی روشن دیده می شود.

طرز تهیه روغن ماکادمیا

روغن کمیاب و گران قیمت ماکادمیا را بیشتر به روش پرس سرد تهیه می کنند.

روش استفاده از روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا را به صورت خوراکی برای سرخ کردن، طبخ غذا و همچنین بر روی سالاد استفاده می کنند. توجه داشته باشید که این روغن بالاترین نقطه دود را در بین روغن های گیاهی دارد و خواص خود را در دماه های بالا هم حفظ می کند به همین دلیل برای سرخ کردن بسیار ایده آل می باشد.

روغن ماکادمیا یکی از بهترین روغن های گیاهی پایدار است که برای تهیه انواع محصولات آرایشی و زیبایی پوست و مو استفاده می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1447

به "خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا خواص شگفت انگیز روغن ماکادمیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید