ارتباط چاقی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، محققان دانشگاه واشنگتن آمریکا داده های 85,256 زن در رده سنی 25 تا 44 سال را که در مطالعه ای از سال 1989 شرکت نموده بودند، آنالیز کردند. محققان اطلاعات مشروحی از وزن بدن در طول مدت عمر این زنان، سوابق خانوادگی و اندوسکوپی، و سبک زندگی شان را آنالیز کردند. این اطلاعات هر دو تا چهار سال یکبار جمع آوری شده بود. تا سال 2011، پزشکان 114 مورد ابتلا به سرطان کلورکتال را در زنان زیر 50 سال تشخیص دادند.

ارتباط چاقی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ

نتایج نشان داد در مقایسه با زنان دارای پایین ترین میزان شاخص توده بدنی، یعنی BMI بین 18.5 تا 22.9، زنان دارای شاخص توده بدنی بالا 30، دو برابر بیشتر در معرض ریسک سرطان کلورکتال بودند.

این کائو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: یافته های ما بر اهمیت حفظ وزن سالم به منظور پیشگیری از آغاز سرطان کلورکتال تاکید دارد.

وی در ادامه تاکید می نماید: فرضیه ما این است که اپیدمی چاقی تا حدودی در دغدغه جهانی نرخ بالا ابتلا به سرطان کلورکتال نقش دارد.

محققان تاکید می نمایند برای تشخیص بهترین راه های شناسایی افراد جوانی که در معرض ریسک بالا ابتلا به سرطان کلورکتال در سنین جوانی هستند، احتیاج به مطالعات بیشتری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 140

به "ارتباط چاقی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط چاقی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید