5 جای دیدنی فوق العاده زیبا در امارات که نباید از دست بدهید

به گزارش مجله دور زمین، کشور امارات یکی از قطب های گردشگری خاورمیانه است که در هر زمینه ای در این صنعت، حرفی برای گفتن دارد و جزو بهترین های دنیا محسوب می گردد. زیباترین مکان های دیدنی این کشور را می شناسید؟

5 جای دیدنی فوق العاده زیبا در امارات که نباید از دست بدهید

امارات متحده عربی هیچ کمبودی در شگفتی هایی که باعث جذب دنیاگرد می گردد، ندارد. این کشور کوچک، از جزایر مصنوعی گرفته تا طبیعت شگفت انگیز، مکان های منحصر به فردی در خاورمیانه و حتی دنیا دارد که شما را انگشت به دهان می نماید. با اینکه تور دبی تقریبا یکی از تورهای گران قیمت کشورهای همسایه است، اما واقعا ارزشش را دارد. با سفر به دبی می توانید از بسیاری از برترین بناهای مشوهر دنیا دیدن کنید. تجربه سفر به این شهر واقعا منحصربه فرد است.

این را در نظر داشته باشید که امارات فقط در زیبایی های دبی خلاصه نمی گردد؛ تور امارات به مقاصد شهرهای دیگری مثل ابوظبی و شارجه نیز می تواند گزینه مناسبی برای سفر باشد. در ادامه می خواهیم زیباترین جاهایی را که در امارات نباید بازدید از آن ها را از دست داد، به شما معرفی کنیم تا حتما آن ها را در برنامه سفر خود بگنجانید.

منظرهی از بالای برج خلیفه

از میان تمامی مکان های زیبای امارات، اینجا بی نظیر است: بلندترین منظره دنیا! از بالای برج خلیفه می توانید تمامی شهر دبی را به دیدن بنشینید. آسمان خراش های بزرگ از آن بالا بسیار کوچک به نظر می رسند. از دریا تا بیابان، از بخش قدیمی دبی تا محله های تازه، همه چیز از این بالا، از طبقه صد و چهل و هشتم این ساختمان دیده می گردد. اینجا قطعا شگفت انگیزترین مکان در دبی برای دیدنی غروب خورشید است. سفر به دبی بدون رفتن به برج خلیفه و دیدنی چنین منظره باشکوهی کامل نمی گردد.

مسجد بزرگ شیخ زاید

این مسجد باشکوه در ابوظبی یکی از مهم ترین جاهایی است که در سفر به امارات باید از آن بازدید کنید. مسجد بزرگ شیخ زاید (Sheikh Zayed Grand Mosque) یکی از بزرگ ترین مساجد دنیا محسوب می گردد و کف و دیوارهای مرمری سفیدی دارد که با سنگ های کوچک رنگارنگی که به شکل گل درآمده اند، تزئین شده اند. هر گوشه این مسجد از کف تا سقف، حیرت همگان را برمی انگیزد. بزرگ ترین فرش دستبافت دنیا و لوسترهای بزرگ کریستال سراسر مسجد را آراسته اند. لازم به ذکر است که هنرمندان ایرانی فرش مسجد شیخ زاید را بافته اند.

باغ گل معجزه دبی

گل ها و گیاهان سبز شاید چیزی نباشد که با شنیدن نام امارات به فکر شما برسد. با این حال در باغ گل معجزه دبی (Dubai Miracle Garden) محوطه سازی و گل آرایی کاملا در سطح تازهی ارائه شده است. این مکان برای خانواده ها مناسب است و شامل باغ های بی سرانجام با مجسمه هایی که از گل ساخته شده اند، می گردد.

نام این باغ برازنده آن است، چون حفظ چنین گل های رنگارنگی در بیابانی مثل امارات، واقعا معجزه است. باغ گل معجزه دبی با با بزرگ ترین گل آرایی و طراحی با گل که به شکل هواپیمای ایرباس A380 است، در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است.

هاتا (Hatta)

با یک ساعت رانندگی از دبی می توانید خود را به هاتا برسانید و از زیبایی طبیعی آن شگفت زده شوید. رانندگی در این جهت با کوه های بیابانی که در سراسر جهت به صورت پراکنده به چشم می خورند، خود به تنهایی بسیار لذت بخش است. هاتا محلی ایدئال برای پیاده روی، دوچرخه سواری، کمپینگ و دیدنی آسمان پرستاره است؛ با توجه به اینکه در دبی به دلیل آلودگی نوری، امکان مشاهده ستاره ها در شب به ندرت پیش می آید، می توانید این کار را در هاتا تجربه کنید.

منظره ها باشکوه و بکر را می توانید در سد هاتا به دیدن بنشینید، جایی که آب های فیروزه ای به آرامی بین کوه ها در جریان هستند. اینجا را قطعا می توان زیباترین جاذبه طبیعی این کشور نامید.

جزیره اسنوپی (Snoopy Island)

این جزیره در امارت فجیره کشور امارات قرار گرفته است. نام این جزیره از یک شخصیت کارتونی به نام اسنوپی گرفته شده، چون شکل جزیره بسیار شبیه به این شخصیت کارتونی است. فجیره تنها امارت در خط ساحلی شرقی این کشور است و جایی است که کوه ها و دریا به هم می رسند و یکی از شگفت آورترین منظرههای امارات متحده عربی را شکل می دهند.

از جزیره تا اینجا را با ماشین بیایید و از منظره کوه های بلند لذت ببرید؛ بعد از رسیدین به این منطقه به ساحل بروید و جزیره اسنوپی را که در وسط دریا قرار گرفته است، دیدن کنید. البته اینجا یکی از برترین مکان ها برای انجام ورزش غواصی و اسنورکلینگ است.

درست است که امارات متحده عربی کشوری بیابانی است، اما پیشرفت های چشمگیر این منطقه و گام هایی که برای مدرنیته کردن خود برداشته، از این کشور مقصد فوق العاده ای در صنعت دنیاگردی ساخته است. مسئولان اماراتی از کوچک ترین دارایی های این مملکت در جهت بهره برداری در صنعت دنیاگردی استفاده می نمایند. این کشور جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد و می توانید لیست کاملی از جاهای دیدنی امارات را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

هر زمانی که قصد سفر به این کشور را دارید، می توانید تور مقرون به صرفه دبی و تور امارات را به وسیله آژانس های مسافرتی که با ما همکاری دارند، بخرید. ما در خبرنگاران این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / unsplash.com / theculturetrip.com
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2130

به "5 جای دیدنی فوق العاده زیبا در امارات که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جای دیدنی فوق العاده زیبا در امارات که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید