کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت (قسمت اول)

به گزارش مجله دور زمین، آیا می دانید مقرون به صرفه ترین کشور ها برای مسافرت کدامند؟ اگر جواب شما منفی است، با خبرنگاران همراه باشید.

کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت (قسمت اول)

مسافرت یک سبک زندگی است. ما را تغییر می دهد و دید ما را بازتر می نماید. همه ما به مسافرت احتیاج داریم. اما متاسفانه، برخی اوقات شرایط اقتصادی این اجازه را به ما نمی دهد. اما همه مسافرت ها احتیاج به یک کیسه پر از پول ندارند. کشور هایی هستند که بدون احتیاج به هزینه های هنگفت، می توانید با بودجه ای معقول از آن ها بازدید کنید. ما به شما 10 کشور مقرون به صرفه از این دست را معرفی می کنیم.

کاستاریکا (Costa Rica)

ساحل های زیبا، حیات وحش مجذوب نماینده و سبک زندگی همراه با آرامش مختص کاستاریکا است. مردم این کشور بسیار صمیمی و جاذبه های دیدنی آن بی شمار است.

مکان های پیشنهادی:

پارک ملی آتشفشان آرنال (Arenal Volcano National Park)

وقتی قدم به اینجا می گذارید، به غیر از دیدنی های طبیعی آن، با پوششهای گیاهی 6 متری روبرو می شوید. ورودی این مکان220 هزار ریال است.

جنگل سانتا الانا (Santa Elana Forest)

منطقه حفاظت شده ای پهناور از جنگل که می توانید زیبایی های طبیعت را در آن بیابید. هزینه ورودی این پارک 380 هزار ریال است.

برای اقامت در کاستاریکا احتیاجی به پول زیاد نیست. یک وعده غذا همراه با نوشیدنی تقریبا 130 هزار ریال و یک اتاق در میهمانخانه های آن بین450 تا 1650 هزار ریال هزینه دارد. بعلاوه، هزینه رفت و آمد با تاکسی از100هزار ریال تا 400 هزار ریال است.

یونان (Greece)

یونان کشوری است همراه با دریایی زیبا، آب و هوایی خوب و تاریخی غنی. بسیاری از مکان های آن مقرون به صرفه است.

مکان های پیشنهادی:

متئورا (Meteora)

بنایی دیدنی از سنگ ها و معبدهایی بر بالای آن. بازدید از این مکان رایگان است اما برای ورود به عبادتگاه باید 70 هزار ریال پرداخت کنید.

ساحل ناواجیو (Navagio Beach)

ساحلی محاصره شده با سنگ همراه با بقایای کشتی زاکینتوس که یکی از مشهورترین و دیدنی ترین ساحل ها در یونان است.

شما با یک قایق می توانید به این ساحل بروید و هزینه یک قایق سواری کامل به دور این جزیره 800 هزار ریال هزینه دارد.

شما در یونان می توانید غذا های لذیذی را با قیمتی نه چندان زیاد بخورید. غذا های با گوشت بره آن 1300 هزار ریال و نوشیدنی ها تقریبا 10 هزار تومان هستند. میهمانسرا های یونان از شبی 950 هزار ریال به بالا است.

فیجی (Fiji)

اگر بخواهیم فیجی را در یک جمله خلاصه کنیم، می گوییم یک مسافرت با هزینه ای باورنکردنی!

مردم فیجی از مسافرین به گرمی استقبال می نمایند و مکان ها و منظره های آن تمام احتیاج شما به یک مسافرت تمام عیار را ارضا می نماید.

سرگرمیات پیشنهادی:

غواصی (Snorkeling)

تجربه ای باورنکردنی که نباید از دست دهید. هزینه آن از 1150 هزار ریال آغاز می گردد.

تماشای لاک پشت ها (Turtle Watching)

این سرگرمی برای شما تقریبا 650 هزارریال هزینه دارد.

هتل های فیجی از شبی 50 هزار تومان آغاز می شوند و شما می توانید یک خانه مبله با تمام امکانات را برای شبی 800 هزار ریال کرایه کنید. هزینه خوراک شما تقریبا 70 هزار ریال برای غذا های اصیل خیابانی خواهد بود.

لیتوانی (Latvia)

لیتوانی یکی دیگر از کشور های منطقه بالتیک و اروپای شاقتصادی است. کسانی که معماری های تاریخی را تحسین می نمایند، بی شک مرکز این کشور، ریگا (Riga) را می پسندند.

ریگا فرهنگی جالب و در معماری تنوع بسیار دارد. اگر به ریگا سفر کردید، نباید اولد ریگا (Old Riga)، که منطقه تاریخی شهر است را از دست بدهید.

در این منطقه مجسمه ها و ساختمان های بسیاری از دوران قدیم وجود دارد. برخی از آن ها برای بازدید احتیاج به ورودی و برخی دیگر رایگان هستند.

مکان پیشنهادی:

موزه تورایدا (Turaida Museum)

یکی دیگر از مکان هایی است که نباید از دست داد. ورودی آن 160 هزار ریال است که این مبلغ برای این موزه غنی از دیدنی های کهن، بنا ها و مجسمه های هنری لیتوانی، مبلغی منطقی است.

یک وعده غذا در لیتوانی معادل 200 هزار ریال می گردد و برای یک شب اقامت در یک مهمانسرا یا هتل مقرون به صرفه، می بایست مبلغی بین 600 تا 1500 هزار ریال بپردازید.

سریلانکا (Sri-Lanka)

یکی دیگر از محبوب ترین کشور ها برای جهانگرد ها، سریلانکا است که با هزینه ای کم، امکانات زیادی را به شما ارائه می دهد. طبیعت زیبای آن روح شما را بیدار می نماید.

بازدید از عبادتگاه ها و مقبره های مقدس، خاطره ای به یاد ماندنی برای شما از این سفر به جا می گذارد. این کشور به قدری مکان دیدنی دارد، که باز هم دلتان می خواهد به اینجا برگردید.

مکان های پیشنهادی:

قله یآدام (Adams Peak)

قله آدام جایی است که راهبان خوش رفتار در آنجا عبادت می نمایند. منظره قله باور نکردنی است. البته خودتان را برای یک بالا رفتن جدی از کوهستان آماده کنید.

پارک ملی یالا (Yala National Park)

یکی دیگر از مکان ها، پارک محبوب یالا است. ورودی این پارک 480 هزار ریال است.

یک وعده غذا در سریلانکا در حدود 100 هزار ریال هزینه دارد و یک میهمانخانه برای شما در حدود 650 هزار ریال یا کمتر هزینه دارد. میانگین قیمت برای بیشتر جاذبه های محبوب آن، چیزی حدود 1000 هزار ریال است.

منبع: کجارو / lifehack.org
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2106

به "کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید