چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم؟

به گزارش مجله دور زمین، آیا تا به حال صدای غیر معمولی جاروبرقی غافلگیرتان نموده است؟ یکی از پرسروصداترین وسایل لوازم خانگی جاروبرقی است.

چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم؟

با اینکه کسی انتظار ندارد جاروبرقی بی صدا باشد، اما در بعضی مواقع صدای آزاردهنده جاروبرقی بیش از حد معمول است. حال سوال پیش می آید که چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم؟ در این مواقع باید اجزای مختلف جاروبرقی را آنالیز کنیم تا به مشکل اصلی جاروبرقی برسیم. در این مقاله نکات و راه چارههای چک کردن صدای جاروبرقی را با هم آنالیز می کنیم. بعد از خواندن این مقاله به خوبی با راه چارههای برطرف کردن مشکل صدای جاروبرقی آشنا خواهید شد.

کاهش صدای جاروبرقی با تعویض کیسه

در پاسخ به سوال چگونه صدای جارو برقی را کم کنیم، اولین اقدام آنالیز کیسه جاروبرقی است. تعویض کیسه جاروبرقی به عملکرد بهتر دستگاه یاری می نماید و از آسیب های احتمالی به موتور جاروبرقی جلوگیری می نماید. برای تعویض کیسه جاروبرقی در ابتدا لوله خرطومی جاروبرقی را جدا نموده و در اصلی دستگاه را باز می کنیم تا کیسه قدیمی را از محفظه مخصوص خارج کنیم.

برای تهیه کیسه انواع جاروبرقی در مدل های مختلف از تعمیر آنلاین، از برترین فروشگاه خدماتی تعمیر لوازم خانگی در تهران یاری بگیرید. در تعویض کیسه جاروبرقی توجه داشته باشید که درپوش کیسه به صورت کامل بسته باشد. بعد از درآوردن کیسه، داخل محفظه را تمیز می کنیم و سپس کیسه جاروبرقی نو را جایگزین می کنیم.

برطرف انسداد لوله خرطومی؛ برترین راه چاره کاهش صدا جاروبرقی

صدای نامتعارف جاروبرقی گاهی اوقات ممکن است به دلیل گرفتگی لوله جاروبرقی باشد. بعضی مواقع گیر کردن اجسامی همانند توده مو یا اشیا فلزی در لوله خرطومی باعث ایجاد صدای آزاردهنده جاروبرقی می گردد. ابتدا لوله جاروبرقی را از بدنه جدا کنید، سپس داخل آن را به صورت کامل آنالیز کنید. برای آنالیز داخل لوله جاروبرقی می توان از آویز لباس استفاده کرد.

کافی است لوله را به طور ایستاده نگه دارید و به آرامی آویز لباس را درون لوله قرار دهید تا انسداد آن برطرف گردد. گاهی اوقات توده مو یا پرز فرش باعث این گرفتگی می گردد یا حتی ممکن است تکه کاغذی درون لوله جارو گیر نموده باشد. با آنالیز کامل لوله جاروبرقی این مشکل را می توانید به راحتی حل کنید، اما در مواقعی که مشکل ادامه داشت، از خدمات تعمیرات جاروبرقی باید بهره ببرید.

چک کردن بلبرینگ؛ برطرف زوزه کشیدن جاروبرقی

شاید برایتان سوال پیش آمده است در مواقعی که جاروبرقی صدای ناهنجار و زوزه مانندی دارد، باید چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم؟ در این حالت مهم ترین دلیل صدای غیر طبیعی جاروبرقی مربوط به بلبرینگ دستگاه است. بلبرینگ قطعه ای است که نقش ضروری در موتور دارد و خرابی آن باعث آسیب جدی به موتور می گردد.

بلبرینگ زمانی که بیش از حد کثیف گردد، چرخ دنده هایش دچار لرزش و آلودگی خواهد شد. در این مواقع باید با باز کردن محفظه به بلبرینگ برسید و به صورت دستی بلبرینگ را به حرکت در آورید. اگر چرخش بلبرینگ سخت انجام می گردد، این قطعه باید تعویض گردد.

برای تعمیر بعضی از لوازم خانگی همانند ماکروفر، چای ساز یا جاروبرقی امکان تماس و ارسال پیک به وسیله تعمیر آنلاین وجود دارد، اما قسمت ویژه تعمیر آنلاین، خدمات تعمیر در محل است. برای تعمیر یخچال یا تعمیر ظرفشویی در محل نیز می توانید از کارشناسان تعمیر آنلاین بهره ببرید.

کاهش صدا در جاروبرقی؛ با برطرف پارگی مکش هوا

یکی از دلایل صدای غیر طبیعی در جاروبرقی، پارگی در بعضی از بخش های لوله خرطومی یا تلسکوپی جاروبرقی است. اتصالات جاروبرقی که باعث مکش می شوند، از بدنه تا لوله خرطومی ادامه دارد. در هنگامی که صدای سوت غیرمعمولی از لوله تلسکوپی به گوش برسد، باید آن را آنالیز کنیم.

در این حالت باید لوله را جدا نموده و به صورت کامل چک کنید یا اینکه دستگاه را در حالت روشن قرار دهید و با استفاده از دست هایتان محل پارگی لوله را آنالیز کنید. برطرف این مشکل یا تعویض لوله جاروبرقی هزینه بالایی ندارد و از این بابت نگران نباشید.

آنالیز شرایط فن موتور جاروبرقی را از قلم نیاندازید

اینکه چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم به دقت عملتان در آنالیز مشکل مرتبط می گردد. فن موتور جاروبرقی یکی از قطعاتی است که باعث صدای ناهنجار در جاروبرقی می گردد. گاهی اوقات گیر کردن قطعات پلاستیکی یا توده مو و پرز فرش باعث خرابی فن جاروبرقی خواهد شد. قطعات مزاحم بین پره های فن گرفتار شده و موجب صدای غیر معمول جاروبرقی می گردد.

چک کردن فن جاروبرقی کار خیلی پیچیده ای نیست، اما برای انجام این کار احتیاج به مقداری تخصص دارد و باز کردن قطعات باید به دقت انجام گردد تا آسیبی به قسمت های دیگر دستگاه نرسد. به وسیله محفظه موتور به فن و پره جاروبرقی دسترسی پیدا خواهید کرد.

راه چاره نهایی برای کاهش صدا؛ تعمیر موتور جاروبرقی

در مواقعی که صدای آزاردهنده از جاروبرقی به گوشمان می رسد، همه قسمت های جاروبرقی را به ترتیب آنالیز می کنیم. بعضی از صداها معین است که از کدام قسمت جاروبرقی شنیده می گردد، سایر صداها را می توانیم با آنالیز دقیق تر متوجه شویم و مشکل جاروبرقی را حل کنیم.

گاهی اوقات آنالیز های مختلفی انجام می دهیم، ولی به نتیجه ای نمی رسیم و همچنان جاروبرقی با صداهای ناهنجار آزارمان می دهد و باید به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنیم. زمانی که کاری از ما ساخته نیست، تعمیرکاران حرفه ای می دانند که باید چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم!

سخت ترین تعمیرات جاروبرقی را به تعمیر آنلاین بسپارید

در این مقاله از دلیل صدای زیاد جاروبرقی صحبت کردیم. راه چارههایی در رابطه با اینکه چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم، پیشنهاد دادیم. گاهی اوقات استفاده کردن فراوان و رسیدگی نکردن به جاروبرقی، باعث آسیب به قطعات داخلی جاروبرقی می گردد. بهتر است هر چند وقت یک بار سرویس جاروبرقی را به دست کارشناسان زبده و اهل فن بسپاریم تا از هزینه های گزاف در امان بمانیم. سرویس به موقع لوازم خانگی را نه تنها برای جاروبرقی، بلکه باید برای کلیه لوازم خانگی انجام دهیم.

تعمیر آنلاین، مرکز تخصصی نصب، آموزش و تعمیرات لوازم خانگی در ایران است. این مرکز برترین تعمیرکاران را در خدمت دارد و با استفاده از قطعه های اصلی با گارانتی معتبر در سریع ترین زمان ممکن تعمیرات لوازم خانگی را انجام می دهد. همه قطعات تعمیرشده به وسیله تعمیر آنلاین، گارانتی 6 ماهه دارند. برای ثبت سفارش خدمات در تعمیر آنلاین می توانید به نشانی اینترنتی tamironline.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02145396 تماس بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2355

به "چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید