چگونه در کشور لائوس لحظات خوبی را سپری کنیم؟

به گزارش مجله دور زمین، بدون اغراق لائوس یکی از عجیب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. این کشور کوچک با حال و هوای خاصی که دارد شما را به گذشته می برد. این کشور که بهشتی کوچک در اقیانوس آرام است، با معابد بودایی و مکان های بی نظیر گردشگری خود شما را جادو می نماید. با مجله خبرنگاران همراه شوید تا گشتی میان زیبایی های لائوس بزنیم.

چگونه در کشور لائوس لحظات خوبی را سپری کنیم؟

ذخیره گاه طبیعی بوکئو، لائوس

این پناهگاه و ذخیره گاه حیات وحش به منظور حفاظت از گونه میمون گونه سیاه در حال انقراض، ساخته شد. سرگرمی در این منطقه بدون تماشا این میمون ها کامل نمی گردد. پس اگر به این ذخیره گاه طبیعی سفر می کنید باید در خانه های درختی اقامت کنید و با زیپ لاین به داخل جنگل بروید. در کنار میمون گونه های جانوری بسیاری در این منطقه قابل تماشا هستند. این منطقه به علت ارتفاع زیادی که دارد مکان بسیار خوبی برای تماشای پرندگان است.

غارهای پاک او، لائوس

غارهای پاک او در قسمت شمالی منطقه پِرابَنگ و در کرانه رودخانه مِکانگ واقع شده اند. تعداد زیادی مجسمه مینیاتوری از بوداییان در این غارها به جای مانده است. این مجسمه علت معروفیت این منطقه در میان گردشگران هستند. هرکدام از این مجسمه های چوبی کوچک که بر دیواره غارها قرار دارند نمادی برای بودا، بهشت، باران و مراقبه هستند.

فاتات لوآنگ، لائوس

فاتات لوآنگ یکی از مهم ترین بناها در کشور لائوس است. این بنا دارای تراس های مختلف در سطوح فرق دارد که هرکدام به درجه ای از معنویت در آیین بودایی اشاره دارند. پایین تر تراس اشاره به دنیای مادی دارد و بالاترین تراس هم نمادی از هیچ بودن است. این بنا در قرن 16 ام و بر ویرانه های معبد خمر ساخته شده است. در سال 1828 این مکان در تجاوز صیامی ها تخریب شد اما فرانسویان در 1931 آن را از نو بازسازی کردند.

دشت کوزه ها، لائوس

دشت کوزه ها به منطقه وسیعی در لائوس اشاره دارد که در آن تعداد زیادی ظرف و کوزه سنگی در اطراف پراکنده شدند. مبدا پراکندگی این کوزه ها معین نیست. کوزه ها ارتفاعی بین 1 تا 3 متر دارند. بعضی از یافته های دانشمندان در این منطقه نشان از تعلق این کوزه ها به دوران ماقبل تاریخ و مراسم مربوط به دفن مردگان دارد.

سی فان دُن

سی فان دُن در زبان مردم لائوس به معنی 4000 جزیره است. این مجموعه از جزایر که بخش هایی از رودخانه مِکانگ را در بر گرفتند، چشم انداز ای زیبا و خارق العاده را در این ناحیه به وجود آورده اند. این جزایر محل زندگی تعدادی از گونه های آبی و خشکی در حال انقراض هستند و از این منظر برای دانشمندان و گردشگران حائز اهمیت هستند.

لوآنگ پِرابان

لوآنگ پِرابان یکی از زیباترین شهرهای جنوب شرقی آسیا و کشور لائوس است. تا سال 1975 پیش از آن که حکومت کمونیستی بر لائوس احاطه یابد این شهر مرکز سلطنتی این کشور به حساب می آمد. قسمت عمده این شهر به صورت شبه جزیره ای است که میان نواحی نام خان و رودخانه مِکانگ قرار گرفته است. لوآنگ پِرابان کلکسیونی بی نظیر از معابد چوبی و ساختمان های به سبک فرانسوی است.

در این مقاله سعی کردیم با به تصویر کشیدن لائوس گوشه ای از این بهشت آسیایی شما را با این منطقه هرچه بیشتر آشنا کنیم.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1914

به "چگونه در کشور لائوس لحظات خوبی را سپری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در کشور لائوس لحظات خوبی را سپری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید