مقایسه سانگ یانگ اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ و تویوتا هایلوکس و پیکاپ فوتون تونلند

به گزارش مجله دور زمین، اکتیون اسپورتس آنچنان که باید هنوز جای خود را در بازار خودروی ایران باز نکرده و ازاین رو رقبای کم و بیش قدرتمندی را در اطراف خود می بیند که بسیار پیش تر به بازار پیکاپ راه یافته و مشتری خود را داشته و امتحان خود را پس داده است. به این علت برای آنالیز و مقایسه دقیق این خودرو با انواع پیکاپ های محبوب در بازار ایران، شاید بهتر باشد کمی صبر کنیم. در این مقاله، ما به مقایسه اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ و تویوتا هایلوکس و پیکاپ فوتون تونلند می پردازیم.

مقایسه سانگ یانگ اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ و تویوتا هایلوکس و پیکاپ فوتون تونلند

مقایسه اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ

اولین خودرویی که ما در مقایسه اکتیون اسپورتس به آن می پردازیم، نیسان نیوپیکاپ است. نیوپیکاپ نتیجه همکاری شرکت سایپا با شرکت بزرگ خودروسازی نیسان ژاپن است. این مدل که پیش تر هم با عنوان پیکاپ ارائه شده بود، با تغییراتی اندک با نام تجاری نیوپیکاپ به بازار خودرو راه یافته است.

اولین نقطه برای مقایسه شاید حجم موتور دو خودرو باشد که در اینجا کم و بیش باهم برابر است. نیوپیکاپ با حجم 2389 سی سی اندکی از حجم موتور 2300 سی سی اکتیون اسپورتس پیشی می گیرد.

اکتیون اسپورتس از نمای روبه رو

هر دو خودرو مجهز به موتوری 4 سیلندر با آرایش خطی است که نیوپیکاپ با وجود این موتور می تواند نیرویی تا 133.2 تا 148 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه را به چرخ ها منتقل کند. در این مورد اکتیون اسپورتس تا حدی دست بالا را دارد و با فراوری 150 اسب بخار در 5500 دور دقیقه اندکی وضع بهتری دارد. در گیربکس هم همه چیز تقریباً برابر است و هر دو مجهز به گیربکس 5 دنده است.

اگر حجم باک هم برایتان اهمیت دارد، حجم باک رقیب کره ای 15 لیتر بیشتر و معادل 75 لیتر است. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش نیسان نیوپیکاپ به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

مقایسه اکتیون اسپورتس با تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس خودرویی آشنا برای رانندگان ایرانی است. این خودرو محصول شرکت تویوتاست که به وسیله شرکت ایرتویا در ایران عرضه می گردد. تویوتا هایلوکس وانت پیکاپی قدرتمند و محبوب است.

برای آغاز بهتر است اول نگاهی به موتور دو خودرو بیندازیم؛ هایلوکس هم مانند رقیب کره ای از موتوری 4 سیلندر با آرایش خطی بهره می برد، ولی حجم موتورش به اندازه قابل دفاعی در مقایسه اکتیون اسپورتس بیشتر است.

نمای داخلی اکتیون اسپورتس

حجم موتور هایلوکس 2694 سی سی در مقابل موتور اکتیون اسپورتس است که 2300 سی سی حجم دارد. همین موضوع باعث می گردد قدرت موتور هایلوکس که 164 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه است، بیشتر باشد.

قدرت موتور اکتیون اسپورتس 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه است. هایلوکس یک امتیاز دیگر هم دارد و آن اینکه هایلوکس با 1970 کیلوگرم در مقایسه اکتیون اسپورتس با وزن 2022، حدود 150 کیلوگرم سبک تر است .

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا هایلوکس دو کابین به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

مقایسه اکتیون اسپورتس با پیکاپ فوتون تونلند

آخرین خودرویی که در مقایسه اکتیون اسپورتس قرار می گیرد، پیکاپ فوتون تونلند است. وانت پیکاپ فوتون تانلند که به وسیله شرکت ایران خودرو به بازار عرضه شده است.

اگر از حجم موتور آغاز کنیم، شاهد تفاوت چندانی نخواهیم بود؛ حجم موتور اکتیون 2300 سی سی و فوتون 2378 سی سی است. بااین حال، رقیب کره ای پیروز می گردد با قدرت 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه در مقابل قدرت 130 اسب بخار فوتون در 5250 دور در دقیقه در قدرت موتور از فوتون پیش بیافتد .

نمای پشتی اکتیون اسپورتس

اگر به سرعت علاقه دارید، اکتیون اسپورتس با 161 کیلومتر بر ساعت در مقابل حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت برای فوتون گزینه بهتری است .

فوتون در مقایسه اکتیون اسپورتس سبک تر است و 1895 کیلوگرم وزن دارد که از وزن 2022 کیلوگرمی رقیب کره ای بهتر و مناسب تر است. در گنجایش باک هم هر دو خودرو شانه به شانه پیش می رود و 75 لیتر گنجایش سوخت دارد. اما اکتیون با طول 4965 سانتی متر از رقیب با طول 5310 سانتی متر کوتاه تر است و این یعنی قدرت مانور بیشتری دارد که در شهر به یاری این خودرو می آید.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش پیکاپ فوتون تونلند به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مقایسه اکتیون اسپورتس در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش سانگ یانگ اکتیون

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2255

به "مقایسه سانگ یانگ اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ و تویوتا هایلوکس و پیکاپ فوتون تونلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سانگ یانگ اکتیون اسپورتس با نیسان نیوپیکاپ و تویوتا هایلوکس و پیکاپ فوتون تونلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید