معرفی شهر پینگ یائو در چین و جاذبه های دیدنی آن

به گزارش مجله دور زمین، شهر پینگ یائو در چین

کشور چین بعد از روسیه یکی از پهناورترین کشورهای جهان است و تاریخ و تمدن بسیار کهنی نیز دارا می باشد. شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو جزء معروف ترین مناطق این کشور هستند که علاوه بر جاذبه های تاریخی که در خود دارند با پیشرفت جهان هم همگام بودند و در کنار تاریخ و تمدن به سمت مدرنیته هم پیش رفته اند. در این مطب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره شهر قدیمی پینگ یائو که در 715 کیلومتری شهر پکن در استان شن سی قرار گرفته است صحبت کنیم. این شهر پینگ یائو در چین یک شهر تاریخی است و در دوران حکومت سلسله چینگ یک مرکز به حساب می آمده و دیواره های باستانی این شهر به طور کامل حفظ شده و در سال 1997 به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

معرفی شهر پینگ یائو در چین و جاذبه های دیدنی آن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم در این مطلب می خواهیم درباره شهر پینگ یائو در چین که یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است صحبت کنیم. این شهر در فاصله 715 کیلومتری پکن و در استان شن سی واقع شده است. هر چند که سابقه بناهای این شهر به قرن چهاردهم یعنی همزمان با دوره سلسله مینگ باز می گردد، اما گسترش مناطق شهری و رونق آن بعنوان مهمترین مرکز مالی و مالی آن موقع تا سلسله چینگ نیز ادامه یافت. در این شهر اولین چیزی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می نماید دیوار بزرگی است که شهر در برگرفته و همراه با آن برج و باروهای باشکوهی هم نیز وجود دارد که جلوه بی نظیری در شهر به وجود آورده است. داخل دیوار از خاک کوبیده و نمای آن از آجر و سنگ ساخته شده است. طول تقریبی این دیوار دفاعی که سراسر شهر را فرا گرفته است، شش کیلومتر می باشد.

دیوار تاریخی شهر پینگ یائو دارای 72 دیده بانی بوده و اضلاع شمالی، شرقی و غربی دیوار به صورت مستقیم ساخته شده اند در حالیکه ضلع جنوبی آن به حالت پیج و خم دار پی ریزی شده است. این دیوار در مجموع دارای شش مدخل ورودی وخروجی است و اضلاع شمالی و جنوبی هر کدام یک دروازه دارند درحالیکه اضلاع شرقی و غربی هریک مشتمل بر دو دروازه ورودی وخروجی هستند. این دیوار و برج و باروهای آن به نحوی ساخته شده است که کل شهر از نمای بالا شبیه به یک لاک پشت بسیار بزرگ دیده می گردد. بخش جنوبی دیوار و دو چاهی که در نزدیکی آن واقع شده است سر و چشم های لاک پشت را تداعی می نماید در حالیکه بخش شمالی، دم آن و چهار دروازه شرقی و غربی پاهای این لاک پشت راتشکیل می دهند. درچین باستان، لاک پشت نماد طول عمر، صلح و پایداری بوده است. اطراف شهر دارای خندقی به عمق و عرض تقریبی چهار متر است که روی آنها و در مقابل هر دروازه پل های متحرک قرار گرفته است.

اقامتگاه چیائو جی یونگ

شهر پینگ یائو در دوران حکومت سلسله های مینگ و چینگ ، اقامتگاه تجار و سرمایه گذاران بسیاری همچون چیائو جی یونگ بوده است. منازل با شکوه آنها که دارای معماری منحصر به فرد نیز میباشند امروزه از مکانهای دیدنی این شهر محسوب میشوند. اقامتگاه خانواده چیائو شهرتش را مرهون وسعت بنا، کنده کاریهای ماهرانه و بی بدیل نمای ساختمانی وهمچنین منبت کاریها و نقاشیهای دیواری موجود در آن است. شاید تصور اینکه صاحب بسیار سرشناس و متمول این ملک از نوادگان چیائو گویی فا که خود پیشخدمت یتیمی بیش نبوده، کمی سخت باشد.

خیابان های اصلی شهر پینگ یائو

شهر پینگ یائو در چین دارای 4 خیابان اصلی، 8 خیابان فرعی و 72 کوچه می باشد. چینگ و مینگ از مشهورترین خیابان های شهر پینگ یائو است که در بخش مرکزی شهر واقع شده و نام دیگر این خیابان نان دا جیه یا خیابان جنوبی است؛ در طول این خیابان بیش از 100 مغازه وجود داشته که به تجارت ابریشم، انواع منسوجات، بادبزن، فانوس، تنباکو وهمچنین امور مالی مشغول بودند. گردشگران با قدم زدن در این خیابان ها علاوه بر این که فضای قدیمی و رویایی گذشتگان را به یاد می آورند می توانند سوغاتی های چینی هم تهیه کنید. جالب بدانید که اگر قصد خرید سوغات دارید، بهتر است بدانید که کفش های گلدوزی شده در رنگ های بسیار زیبا و چشم نواز و همچنین اشیای تزئینی چوبی که به طرز ماهرانه ای لاک الکل خورده اند جزء بهترین سوغات این شهر تاریخی محسوب میشوند.

درمرکز این خیابان سنگفرش شده، برج بسیار زیبایی وجود دارد که ارتفاع آن به بیش از هجده متر میرسد و به برج شهر معروف است. این بنا مشتمل بر سه طبقه است. طبقه اول آن که به مثابه دالان عمل میکند، از آجر ساخته شده و دارای دو در شرقی و غربی است. در طبقه دوم این بنا نیز ساختمانی وجود دارد. این برج بلندترین ساختمان شهر محسوب میگردد و به همین دلیل بهترین محل برای دیدن کل شهر از فراز آن است.

خانه تاریخی خانواده وانگ

در فاصله 60 کیلومتری شهر پینگ یائو در چین مجموعه ای تاریخی از یکی از خانواده های معروف چینی به نام وانگ وجود دارد که راحت ترین راه رفتن به آن جا استفاده از تاکسی های اشتراکی به قیمت 60 یوان است. خانواده وانگ در حدود 600 سال کشاورز بودند و به مرور زمان وضع مالی آن ها بهتر و بهتر شده و سبب شده تا در آن منطقه بسیار معروف شوند و خانه های آن ها که حدود 4500 مترمربع به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم در شهر پینگ یائو در چین مطرح باشد.

قلعه جانگبی

با کمی فاصله دریافت از مجموعه تاریخی خانواده وانگ می توانید به قلعه جانگبی برسید که در حدود 30 کیلومتری این خانه ها قرار گرفته اند. این قلعه به دلیل تونل های زیرزمینی که دارد بسیار معروف شده است و در 3 طبقه حفر شده اند. در زمان چین باستان و همینطور جنگ های داخلی معاصر از این تونل ها برای فرار و پنهان شدن استفاده می شده است.

منبع: www.globalhelpswap.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 474

به "معرفی شهر پینگ یائو در چین و جاذبه های دیدنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر پینگ یائو در چین و جاذبه های دیدنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید