طرز تهیه سوپ شغلم؛ یک آنتی بیوتیک دلچسب!

به گزارش مجله دور زمین، شلغم نقش آنتی اکسیدان دارد و دارای مقادیر زیادی ویتاین c است. به همین علت از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می نماید. مقادیر فراوان فسفر موجود در شلغم در تقویت حافظه و سیستم عصبی تان موثر است.

طرز تهیه سوپ شغلم؛ یک آنتی بیوتیک دلچسب!

سوپ به عنوان یک غذای مفید و مقوی شناخته می گردد که فواید بسیار زیاد آن همچون سد محکمی در مقابل هجوم ویروس ها و باکتری ها به سیستم ایمنی بدن است است.

سوپ سرشار از موادمغذی و انواع ویتامین هاست، به همین خاطر مقاومت بدن را بالا می برد، در فصل زمستان آب بدن را تامین می نماید. شما با هر سبزیجاتی که در منزل داشته باشید می توانید یک سوپ مقوی و لذیذ برای خود تهیه کنید و به همین سادگی به مقابله با بیماری های مختلف در این فصل بروید.

شغلم از ریشه هایی است که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می گردد. با این ماده غذایی می توانید یک سوپ زمستانی دلچسب برای خانواده تان آماده کنید.

ضروری است بدانید که شلغم رحم را برای پرورش نوزادی سالم و قوی، تقویت می نماید. آرام بخش و ترمیم کننده سریع زخم ها بوده و برای تقویت کبد مفید است. به دلیل داشتن فیبر، پاک کننده قوی روده هاست. خواص تسکین دهنده شلغم، آن را به داروی طبیعی خواب آور تبدیل نموده است.

شلغم نقش آنتی اکسیدان دارد و دارای مقادیر زیادی ویتاین c است. به همین خاطر از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می نماید. مقادیر فراوان فسفر موجود در شلغم در تقویت حافظه و سیستم عصبی تان موثر است.

مواد لازم برای تهیه سوپ شلغم و هویج

آب ماهیچه یا آب مرغ 3-4 لیوان

هویج نگینی خردشده یک عدد تقریبا بزرگ

جو پرک یک فنجان

برنج (نیم دانه) یک قاشق غذاخوری پر

رب گوجه فرنگی به اندازه دلخواه

گشنیز و جعفری به اندازه لازم

سیب زمینی یک عدد کوچک نگینی خرد شده

شلغم نیم پز با آب 5 عدد خرد شده

رشته فرنگی به اندازه لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه

در ابتدا آب گوشت را به همراه برنج، هویج، پرک، سیب زمینی و ادویه و با کمی روغن داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا پخته گردد. زمانی که مواد نیم پز شدند شلغم را به آن اضافه کنید. پس از اضافه کردن شلغم منتظر بمانید تا سوپ تان لعاب انداخته و حسابی غلیظ گردد.

همین که از غلظت سوپ اطمینان حاصل کردید رب، رشته و سبزی را به ترتیب به آن افزوده و یک ساعت زمان بدهید تا سوپ غلیظ تر گردد.

بعد اینکه سوپ خوب جا افتاد می توانید چاشنی هایی مانند آب لیمو و نارنج طبیعی و فلفل به آن اضافه نموده و آن را سرو کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2313

به "طرز تهیه سوپ شغلم؛ یک آنتی بیوتیک دلچسب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ شغلم؛ یک آنتی بیوتیک دلچسب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید